Nissan Primera P10 1.6 - jaka instalacja gazowa?

08 Maj 2013, 06:52

Witam
Zastanawiam się nad zakupem Nissana Primery P10 z silnikiem 1.6 90KM z 1995r. Samochód niestety jest nie jest wyposażony w instalację gazową, więc chciałbym ją założyć. Udałem się do punktu montażu instalacji gazowych, gdzie powiedziano mi, że do tych samochodów montuje się tylko instalację III generacji (koszt od 2400zł) ze względu na elektroniczny przepływomierz powietrza. Co ciekawe, mój kolega ma Nissana Primerę P10 z takim samym silnikiem, z 1991r. i jeździ na instalacji gazowej I generacji już od 10 lat (właśnie skończyła mu się homologacja na butlę)! Ja chciałbym zamontować instalację II generacji, wydając na nią maksymalnie 1500zł.

Powiedzcie mi proszę, dlaczego do jednego Nissana Primery można zamontować instalację starszej generacji, a do innego konieczna jest sekwencyjna i jak rozpoznać silnik nadający się do instalacji chociażby II generacji?

Pozdrawiam
Spooky91
Nowicjusz
 
Posty: 2
Auto: nie mam

11 Maj 2013, 09:13

Twój samochód ma przepływomierz pionowy tuż nad przepusticą działający na zasadzie ,,ciepłego drutu". Jest to bardzo czułe urządzenie. Można zamontować do tego silnika instalację II generacji stosując odpowiedni mixer z otworem przepływu powietrza na drut i auto będzie chodziło. Niestety tylko na instalacji II generacji, zawsze jest zagrożenie jojawienia się cofnięcia zapłonu (strzału) co uszkodzi przepływomierz i będziesz go musiał wymienić bo samochód nie będzie chciał jeździć na benzynie co w rezultacie spowoduje że instalacja II generacji wyjdzie cie drożej niż instalacja IV generacji po zamontowaniu której zagrożenia wystrzałem nie ma.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Zanim napiszesz o problemach z LPG - przeczytaj
    Po pierwsze - zimny silnik uruchamiamy na benzynie i dopiero jak temp. cieczy chłodzącej osiągnie około 30 stopni,to przełączamy na gaz.Silnik można uruchamiać od razu na gazie,pod warunkiem,że temp. cieczy chłodzacej ma ...