Nissan Primera p11 - problem z prądem i otworzeniem samochodu

17 Paź 2020, 23:25

Nissan Primera p11 1.8 2000r. liftback

Witam,
mam problem z wejściem do auta..
auto otwierałem cały czas na centralny zamek i nie posiada on zamka, miejsca na kluczyk w drzwiach z przodu nie wiem czemu ale go nie ma.

otóż otworzyłem auto w tygodniu jak zawsze centralnym, wsiadłem do auta, wkładam i przekręcam kluczyk i cisza, nic nie zapaliło i cisza

miałem już taką sytuacje i otworzenie maski poruszenie lekko akumulatora chwile odczekania i auto ruszało bez problemów.

tym razem niestety nie otworzyłem maski, zamknąłem auto od wewnątrz wyszedłem i nie mam teraz jak dostać sie do samochodu.. centralny w ogóle nie reaguje, miejsca na kluczyk z przodu nie mam, jedynie z tyłu na bagażniku jest które nie działa, wsadzam tam kluczyk i nic lekko idzie w prawo i to tyle...

auta nie zostawiłem na światłach więc akumulator rozładowany raczej nie jest, obstawiam że przewód jakiś jest walnięty i nie bierze prądu nic.

Nie mam pojęcia jak sie dostać teraz do samochodu, jeden gość mi napisał że można dać prąd od podłogi tzn, drugi akumulator wejść pod auto, plus podpiąć pod śrubę rozrusznika a minus na bude i powinien dostać prąd i zadziałać, tyle że pewnie trzeba będzie przód lekko podnieść by tam sie dostać, nie znam sie na tym za bardzo stąd moje pytanie.. planuje tak zrobić lecz chce się ostatecznie doradzić czy jest jeszcze jakiś sposób czy to jedyna słuszna opcja.

z góry dzięki za pomoc w razie pytań zdjęć podeśle co moge
Pawell94
Nowicjusz
 
Posty: 4

17 Paź 2020, 23:49

ostatecznie jak to nie podziała to jedyna opcja zbić przednią szybe albo coś z tym zamkiem pokombinować z tyłu
Pawell94
Nowicjusz
 
Posty: 4

18 Paź 2020, 09:51

Sprawdzałeś czy w klamce od kierowcy nie ma takiej zaślepki którą wyłamuje się w razie awarii, a pod spodem powinien być normalny zamek którym otworzysz drzwi.

Pawell94 napisał(a):jeden gość mi napisał że można dać prąd od podłogi tzn, drugi akumulator wejść pod auto, plus podpiąć pod śrubę rozrusznika a minus na bude i powinien dostać prąd i zadziałać, tyle że pewnie trzeba będzie przód lekko podnieść by tam sie dostać
Powinno to zadziałać jak masz dostęp i udało by Ci się w ten sposób podłączyć. Możesz też spróbować otworzyć maskę przednią żeby dostać się do komory silnika. Nie wiem jak w tym modelu ale w niektórych istnieje taka możliwość jak się trochę pokombinuje.

Wracając do braku prądu to masz akumulator w kiepskim stanie lub druga opcja coś kradnie prąd kiedy auto jest w stanie spoczynku.
Ja mając takie auto do którego nie można dostać się w przypadku braku prądu / rozładowanego akumulatora. Wyprowadził bym gdzieś w dostępne miejsce dwa kable bezpośrednio z zacisków akumulatora. Tak żebt w razie awarii można było pod nie podłączyć awaryjne zasilanie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10021
Zdjęcia: 35

18 Paź 2020, 13:39

Rokiko napisał(a):Wracając do braku prądu to masz akumulator w kiepskim stanie lub druga opcja coś kradnie prąd kiedy auto jest w stanie spoczynku.
ja widzę jeszcze trzecią nie dokręcona klema, to by wyjaśniało dlaczego przy ostatnim poruszaniu aku auto ożyło. Można by spróbować się podłączyć pod światełko od tablicy rej. W niektórych autach to działa.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Paź 2020, 16:54

Rokiko napisał(a):Sprawdzałeś czy w klamce od kierowcy nie ma takiej zaślepki którą wyłamuje się w razie awarii, a pod spodem powinien być normalny zamek którym otworzysz drzwi.

nie ma takiej zaślepki jest czarny plastik obudowa i klamka nic więcej

Kao napisał(a):Można by spróbować się podłączyć pod światełko od tablicy rej. W niektórych autach to działa.


w jaki sposób to zrobić?



No i jeszcze ten zamek z tyłu który nie chce ruszyć może z nim coś jakiś drut włożyć i da się otworzyć czy nie bardzo?
Pawell94
Nowicjusz
 
Posty: 4

18 Paź 2020, 19:14

Wpuść tam wd40 może ruszy. Tylko czy fotele u Ciebie się składają?
Pawell94 napisał(a):w jaki sposób to zrobić?

Trzeba wyciągnąć lampkę podświetlenia tablicy, zdemontować kabelki i podać tam plus z innego aku ale minus złap na karoserii.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Paź 2020, 20:09

Tylko czasami w ten sposób nie próbuj kręcić rozrusznikiem :oops:
Podany pomysł ma służyć tylko i wyłącznie otwarciu auta i nic więcej.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Paź 2020, 12:08

fotele sie składają bo wiozłem rower sobie już ;)
no ja chce tylko go otworzyć nie zamierzam cudować nic więcej jak otworze będe w domu
Pawell94
Nowicjusz
 
Posty: 4

19 Paź 2020, 12:15

Pawell94 napisał(a):jak otworze będe w domu
chyba w samochodzie :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Paź 2020, 19:14

Trzymam kciuki bo jak nie to po szybie :(
malmon3
Aktywny
 
Posty: 302

19 Paź 2020, 20:00

Przypomniało mi się jeszcze jedno - trzeba zwrócić uwagę, gdzie jest na żarówce plus a gdzie masa, bo światła pozycyjne wraz z oświetleniem tablicy trzeba włączyć. W przeciwnym razie napięcie przez styk żarówki i bezpieczniki dojdzie tylko do włącznika i dalej, do aku już nie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000