REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Ładowanie sprawdzałeś jak silnik był całkowicie rozgrzany? Czas postoju samochodu wcześniej był taki sam w obu przypadkach?Andrzej09303 napisał(a):Gdy na dworze jest około 10 stopni ładowanie wynosi około 14-14.2V. Latem przy około 30 stopniach było to tylko 13.2-13.5V.
Mając takie rozwiązanie i akumulator moim zdaniem wartości powyższe mogą być jak najbardziej prawidłowe. Instalacja samochodowa zachowuje się bardzo podobnie do ładowarki gdzie przy pełnym akumulatorze napięcie może być 13,1 – 13,5 V (podobnie u Ciebie), a gdy zachodzi potrzeba jego doładowania napięcie podnosi się do 14,1 - 14,4 V czyli praktycznie dokładnie tyle samo jak w przypadku ładowarki.Andrzej09303 napisał(a):akumulator AGM oczywiście auto wyposażone w start stop i to tzw. Inteligentne ładowanie
Ok, tylko że taki akumulator przy takim stałym ładowaniu może szybciej ulec awarii. Po to właśnie masz sterowanie inteligentne aby wytrzymał jak najdłużej.Andrzej09303 napisał(a):Źle mnie zrozumiałeś. Odłączyłem czujnik właśnie od tego inteligentnego ładowania.
Przy zwiększonych obrotach jest cały czas 13,5V sprawdzałeś to? Bo może podczas jazdy będziesz miał ponad 14V. Teoretycznie tak rozładowany akumulator żeby doładować porządnie przez alternator powinno się zrobić trasę z 300km jadąc non stop jakieś 4-5h. Ale najlepszym wyjściem jest jego naładowanie za pomocą prostownika. Nie wiem czy przy tak rozładowanym akumulatorze odpaliłbyś silnik chyba raczej nie.Andrzej09303 napisał(a):Zakładając że akumulator rozładował się w 70% czy będzie wstanie poprawnie się naładować w lato przy napięciu 13.5v?
To nie jest tak. System właśnie widzi że akumulator jest rozładowany i ładuje go mniejszym napięciem i pewnie z czasem jak będzie bardziej naładowany jego wartość wzrośnie. Przyjrzyj się jak robi to prostownik w przypadku takiego akumulatora. tam nie będziesz miał napięcia od razu 14V.Andrzej09303 napisał(a):system uważa że ma dość prądu na rozruch i nie ładuje go napięcie wynosi 12,5v na odpalonym silniku
Jeżlei jest problem po takim postoju to należało by tu kupić powerbank do lodówki który ją zasili na postoju a podczas jazdy będzie ładowany. Przypuszczam ze to by rozwiązało problem z akumulatorem nawet przy dłuższym postoju i używaniu webasto. Power banki potrafią zasilić lodówkę nawet do ponad 8h.Andrzej09303 napisał(a):Problem z tym inteligentnym ładowaniem jest taki, że auto jeździ w trasy. Ma lodówkę i webasto
Andrzej09303 napisał(a):Wkurzało mnie to że za każdym razem przy odpaleniu musiałem klikać przycisk od start stopu, odpiąłem więc czujnik na minusowej klemie. Start stop się dezaktywował ale jedno mnie ciekawi.
Andrzej09303 napisał(a):Po jego odłączeniu napięcie ładowania jest stałe w zależności od temp na zewnątrz.
Andrzej09303 napisał(a):Niezależnie od poziomu rozładowania akumulatora czy rozgrzania silnika.
Andrzej09303 napisał(a):Wkurzało mnie to że za każdym razem przy odpaleniu musiałem klikać przycisk od start stopu
Andrzej09303 napisał(a):Problem z tym inteligentnym ładowaniem jest taki, że auto jeździ w trasy. Ma lodówkę i webasto.
Andrzej09303 napisał(a): Odpalam silnik a napięcie utrzymuje się tylko 12.5v jak zmusić go do ładowania?