Nissan Primera Problem z elektryką

17 Kwi 2008, 20:33

Witam.

Mam od pewnego czasu problem z (jak mi się wydaję) elektryką w swoim aucie.. Mianowicie zaczęło się od radia Panasonic CQ-C1311N. Radio samo się wyłączało, następnie mrugał przycisk power i nie dało się go włączyć. Po pewnym czasie przestał migać i wtedy działał, ale problem powtarzał się coraz częściej. Na chwilę obecną radio miga cały czas.. Zauważyłem też, że na desce rozdzielczej świeci sie czerwona kontrolka akumulatora.. (Jestem świeżym kierowcą i niestety nie wiem co ona oznacza) Dodam iż ostatnio udało mi się załączyć radio, zostawiłem panel w samochodzie, trzasnąłem drzwiami i radio samo się wyłączyło.. Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam.
siakus
Nowicjusz

• 17 Kwi 2008, 21:11

Jeżeli czerwona kontrolka akumulatora nie gaśnie po uruchomieniu silnika,oznacza to brak ładowania akumulatora przez alternator.Najczęstszym powodem są diody alternatora lub regulator napięcia.Inną przyczyną świecenia się tej lampki może być np. przerwany lub wypadnięty z zacisku na alternatorze przewód tej kontrolki.Może to też być luźny lub uszkodzony przewód z alternatora do akumulatora - ten grubszy czarny.
    Co do radia,to wina może leżeć po stronie samego radia.Sprawdz,czy na czerwonym i czarnym przewodzie zasilającym radio jest cały czas napięcie,równe napięciu akumulatora.Podczas pomiaru tego napięcia poruszaj tymi przwodami,ponieważ moze to być np. słaby styk czarnego przewodu z masą lub czerwonego przewodu np. na gnieździe bezpiecznika.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

17 Kwi 2008, 21:56

Ok. Sprawdzę jutro to o czym mówisz :) Dzięki za odpowiedź!
    siakus
    Nowicjusz

19 Kwi 2008, 18:03