Silnik o który pytasz to 1.2 DIG-T 115KM 190Nm o oznaczeniu HR12DDT i jest to tak naprawdę następca wolnossącej jednostki o większej pojemności czyli wersji 1.6 o podobnej mocy. Silnik ten powstał przy współpracy z koncernem Renault. Sam silnik to czterocylindrowa jednostka o 16 zaworach wykonany z aluminium i posiada on bezpośredni wtrysk paliwa oraz system zmiennych faz rozrządu.
Jeżeli chodzi o rozrząd to jest on na łańcuchu i z tego co wiem jeżeli dba się o wymiany oleju na czas maksymalnie co 15tkm to raczej nie ma z nim problemów.
Z tego co wiem bliźniacza jednostka tego silnika w Renault to 1.2 TCe o oznaczeniu H5FT.
W tych silnikach nie było większych problemów z eksploatacją poza jednym ;/ Problemem był zbyt wysoki pobór oleju. Nissan tłumaczył to złym oprogramowaniem które w niewłaściwym czasie otwierało zawory ssące (zbyt późno). Przez to w układzie tworzyło się podciśnienie a następstwem jego było wysysanie oleju z silnika. Aktualizacja oprogramowania była darmowa ale z kolei nie zawsze naprawiała problem dlatego warto mieć to na uwadze kupując ten samochód. W przypadku poboru oleju częsta kontrola jego stanu może uchronić przed poważnymi awariami i o tym trzeba pamiętać.
Poza tą jedną wadą silnik jest warto polecenia dla wszystkich którzy nie będą chcieli w przyszłości montować instalacji LPG.
Aha jeszcze jedno spalanie w silnikach 1.2 DIG-T i 1.6 DIG-T jest na bardzo podobnym poziomie czasem ten mniejszy nawet więcej pali
![Uśmiechnięty :)]()