Nissan terrano 2 , rok 1997, poj.2,7 tdi long

04 Mar 2009, 17:18

Witam
Mam pytanie dotyczące prawidłowych obrotów silnika na biegu jałowym tzn. mój ma ok 600 i wydaje mi się ,że to za mało ponieważ silnik pracuje z lekkimi drganiami i jest troche głośny. Gdy lekko nacisne pedał gazu i obroty przytrzymam na ok 900 to jest OK.Jakie powinny być prawidlowe obroty silnika i jak można je regulować?
bobobrat
Nowicjusz
 
Posty: 10

04 Mar 2009, 19:36

600 to za mało, zwiększ obroty do ok. 820-850
podkręcić możesz za pomocą np linki gazu pod maską :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

05 Mar 2009, 00:52

Dzieki za rade. Spróbuje i odpowiem.Powiedz mi tylko jak mam się szybko do niej dostać?Pytanie może błache ale jest to mój pierwszy samochód terenowy,który posiadam od 4 m-cy. Niedawno bylem u mechanika to stwierdził,że w tych typach aut pod maską nie ma możliwości podkręcenia obrotów,tylko przy pedale gazu. Z kolei przy pedale gazu znajduje się śrubka,którą niby można podkrecić obroty ale odejdzie on od -nie wiem jak to się fachowo nazywa ,wygląda jak czarny proatokącik i pedał gazu na jałowym biegu styka się z tym przedmiotem.Dlatego przy pedale nic nie ruszałem.
bobobrat
Nowicjusz
 
Posty: 10

05 Mar 2009, 08:39

poszukaj linki gazu pod maską, powinieneś znaleźć na niej śrubkę od regulacji (no chyba, że jej nie ma) :wink:
przy pedale gazu też jest możliwość podkręcenia ale jeśli zakres regulacji już się skończył, to może jest ona już wyciągnięta i trzeba byłoby ją wymienić.
masz pokrętło od ssania czy ustawiane jest automatycznie? jeśli masz pokrętło to nim możesz też regulować obroty.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

05 Mar 2009, 16:34

ssanie mam automatyczne.Dziękuje za porady,wykorzystam i dam znać.
bobobrat
Nowicjusz
 
Posty: 10

07 Mar 2009, 17:52

Mam identyczny samochód (model, rok). Obroty ok.700/min., jest w porządku, zapalanie, nawet w mrozy bez dotykania pedału. Nierówna praca może mieć inne przyczyny, np. jakośc wtryskiwaczy. Po rozgrzaniu się, dośc szybkim, jest OK. Ładnie mruczy. 900 obr./min. to za dużo. Ja jeżdżę w dużym mieście i to na pewno podniosłoby spalanie na światłach, czy też w korkach. Obecnie spalam ok.12,5/100km (W-wa).
Terenówki i Wiatrówki
Komendant
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: z Mokotowa
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Co wpływa na wygląd zewnętrzny samochodu?
    Stylistykę samochodu kreują nie tylko względy estetyczne, ale i cała długa lista czynników wpływających na nasz portfel i bezpieczeństwo. Popularność samochodu w bardzo dużej mierze zależy od jego wyglądu. Stylistyka ...

08 Mar 2009, 11:10

Witam i dziękuje za odpowiedż. Mój też odpala za pierwszym razem bez względu na pogode.O wtryskiwaczach już słyszałem szczegulnie o tym na 4 cylindrze ale nie wiem ile w tym prawdy?Na razie poszperam przy lince tylko muszę znależć trochę czasu. :wink:
bobobrat
Nowicjusz
 
Posty: 10

09 Mar 2009, 17:04

Przejrzałem doskonałą instrukcję-schemat tego samochodu, niestety po angielsku, a ja raczej tak "po murzyńsku". Przy pedale nic nie kombinuj, no, może przy sprężynie, żeby nie było luzu. Ponieważ masz to auto krotko, to radzę wymienic olej w reduktorze. Ja też kupiłem terrano jesienią, przedtem miałem Mitsubishi Pajero I 2,6 benz/LPG. Po zakupie, przy pierwszych przymrozkach usiłował rano sam włączyc przedni napęd. Uznałem, po analizie, że jest to wina zbyt gęstego oleju w reduktorze. Kupiłem właściwy, o oznaczeniu ATF (do skrzyń automatycznych), przpłukale i zalałem. Złe objawy ustąpiły. Wchodzi tam 2,3 oleju. No, i pamiętaj, żeby po załączeniu przodu cofnąc ok. 1,5 metra. Wskazane jest to również przy odłączeniu. Warto to robic, bo naprawa sprzęgów to spore koszty :wink: .
Terenówki i Wiatrówki
Komendant
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: z Mokotowa

14 Mar 2009, 14:35

Po dokladnym przeglądzie okazało się że gumy przy tłumiku są zerwane-może stąd te drgania . Po wymianie się okaże.Jeśli chodzi o obroty to linką nic nie można zrobić (mój model posiada pompe VP).Wymienie świece i powinno być ok.Z reduktorem miałem problem odwrotny tzn.-nie mogłem włączyć biegu 4L.Okazało się że trzebe było nasmarować i przeczyścić mechanizm załanczający-samochód przed kupnem długo stał nie używany-teraz jest ok.
bobobrat
Nowicjusz
 
Posty: 10

14 Mar 2009, 14:42

Mam przy kołach sprzęgiełka ręcznie załanczane.Tu też obowiązuje zasada cofania?
bobobrat
Nowicjusz
 
Posty: 10

15 Mar 2009, 14:04

nie. ręczne, jak sama nazwa wskazuje załącza się ręcznie :wink:
instrukcję obsługi i wskazówki masz w temacie przyklejonym na górze naszego działu.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

16 Mar 2009, 19:39

Nie trzeba, tym bardziej, że jak ugrzężniesz, to i tak po ptokach :wink:
Terenówki i Wiatrówki
Komendant
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: z Mokotowa