Nissan Terrano II - kilka pytań

23 Lut 2011, 22:07

Witam serdecznie!
Mam pytanie dot. Nissana Terrano II. Czy w 2. wersji silnik jest na zębatkach, jak w 1 wersji? I czy posiada blokadę dyferencjału?

Chciałbym samochód, który będzie spory w środku, którym nie będę się bał wjechać w głębszy śnieg i na wyższy krawężnik, nic mocno hardcorowego :) Z drugiej strony chciałbym, aby samochód nie toczył się w trasie (jeździłem wcześniej I wersją i powiem, że mimo że ciągną ponad 120km/h, to optymalną prędkością było 100-110). Mile widziana prędkość 130-160 na autostradzie bez zbędnego żyłowania złomka :)

Może inny samochód mógłby spełnić moje oczekiwania? Myślałem w podobnej kwocie o Pajero, Patrolu i o Montereyu/Trooperze, G-Cherokee. Interesuje mnie raczej silnik diesla, ew. zastanawiałbym się nad benz + gaz.

Mile widziane części w cenach bliżej ziemi niż kosmosu i mała awaryjność, samochód traktuję bardziej jako "wozidupę" niż jako zabawkę, w której miałbym dużo grzebać.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
tudziu
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Lublin

23 Lut 2011, 22:15

Terrano II jest na łańcuchu i zwykle ma LSD na tylnym moście (ale nie wszystkie).
Optymalna prędkość to nadal 90-110km/h
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

24 Lut 2011, 22:07

Takie rzeczy to do ery :mrgreen:
Prędkość 130km/h jest jeszcze jako tako do ogarnięcia ale 160km/h to biorąc pod uwagę konstrukcje to trochę dużo, chodzi mi o kanciastą sylwetkę która stawia duże opory, do tego skrzynie zestopniowane trochę krócej niż w osobówkach więc będzie to już męczenie trochę sprzętu. Terenówką to tak optymalnie 100-120km/h
I tutaj po raz kolejny Montek w Vce jest chyba dobrym rozwiązaniem, ponieważ Pajero może sobie już rama podgnić, G klasa niestety trzyma wysoko cenę, Cherokee jedyne co dobre to 4.0 R6 i A/T, Patrol i RD28T z prędkościami 150-160km/h? Zresztą na krawężniki 2 sztywne mosty nie są potrzebne :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

24 Lut 2011, 22:21

Jogi4x4 napisał(a):Prędkość 130km/h jest jeszcze jako tako do ogarnięcia

Da się tak jeździć ale na oponie o dużym profilu i nieco agresywnym bierzniku to nic przyjemnego. Szczególnie w koleinach i przy dużym wietrze.
Terenówką po drogach dostojnie się przemieszczamy a czadu dajemy w terenie :mrgreen: :wink:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

25 Lut 2011, 08:49

łojtam łojtam, przesadzacie,
Patrol na MT 34x10x16 wzór simexa i prędkośc przelotowa w granicach 90 :mrgreen: co prawda wszyscy w okół pytają gdzie bombowce lądują :twisted: max prędość na takiej oponie to 110 :mrgreen: na goodrysiu około 160 :mrgreen:
a na droge na co dzień Montek/Troopek 3,2V6 lub 3,5V6 i śmigasz spokojnie 130 na oponie 265x75x16 (jakieś 32 cale) i komfort cisza i ogólne zadowolenie ;) na 235x85x16 mniej buja w koleinach ze względu na mniejszą szerokość gumy ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

25 Lut 2011, 09:25

Ja swoim Parchatym na Kaimanie też 90-100 latam jak się rozbuja ale głośno już trochę i a sliskim troche samobójcze to :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    BMW M3 i BMW M4 Coupe z nowym, mocnym silnikiem
    Debiut nowego BMW M3 Limuzyna oraz nowego BMW M4 Coupe zwiastuje wejście na rynek nowej generacji samochodów sportowych o wysokich osiągach, stworzonych przez BMW M GmgH, a także oznacza zaszczepienie filozofii BMW ...

25 Lut 2011, 11:35

No przecież pisałem, że da się tak jeździć :wink: Terrano też wreszcie kiedyśtam rozpędza się do tych 130-140km/h (do setki ma jakieś 15s :mrgreen: ) Ale jak tak jadę w koleinach jak w torze bobslejowym, ATki cichutko sobie coś tam nucą i pomyślę, że mialbym gwałtownie hamować albo wykonać jakiś inny awryjny manewr to mi prawa noga jakoś delikatnie się unosi :mrgreen:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

15 Mar 2011, 11:51

tudziu napisał(a):Witam serdecznie!
Mam pytanie dot. Nissana Terrano II. Czy w 2. wersji silnik jest na zębatkach, jak w 1 wersji? I czy posiada blokadę dyferencjału?

Chciałbym samochód, który będzie spory w środku, którym nie będę się bał wjechać w głębszy śnieg i na wyższy krawężnik, nic mocno hardcorowego :) Z drugiej strony chciałbym, aby samochód nie toczył się w trasie (jeździłem wcześniej I wersją i powiem, że mimo że ciągną ponad 120km/h, to optymalną prędkością było 100-110). Mile widziana prędkość 130-160 na autostradzie bez zbędnego żyłowania złomka :)

Może inny samochód mógłby spełnić moje oczekiwania? Myślałem w podobnej kwocie o Pajero, Patrolu i o Montereyu/Trooperze, G-Cherokee. Interesuje mnie raczej silnik diesla, ew. zastanawiałbym się nad benz + gaz.

Mile widziane części w cenach bliżej ziemi niż kosmosu i mała awaryjność, samochód traktuję bardziej jako "wozidupę" niż jako zabawkę, w której miałbym dużo grzebać.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.


Szanowny Kolego, myślę że Pajero II V6 3000 z gazem i w automacie spęłni Twoje oczekiwania. Znajdź tylko egzemplarz ze zdrową ramą. Zalety w porównaniu do Terrano: Napęd SuperSelect, blokada tylnego dyfra w serii, ciut mocniejsze przednie zawieszenie, kapitalna V6. Wady: Ta nieszczęsna rama nad tylnym mostem uwielbia znikać...
Jak ustrzelisz V6 3.0 ze zdrową ramą, w skórze i z tempomatem, będziesz zadowolony - dupowóz idealny. Diesle w terenówkach pokroju Pajero/Terrano/Trooper są bardzo odporne na braki w serwisowaniu, przez co po świecie kula się masa kopcących śmietników, jak mój :wink: . Zadbaną V6 o wiele łatwiej znaleźć.

Pozdrawiam
Łukasz
Plastik
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Gdynia