Pajero II - przeszczep skrzyni automatycznej

15 Mar 2011, 10:39

Na wstępie pragnę powitać szanowne grono forumowiczów.

Jestem szczęśliwym posiadaczem Pajero II 2.5 SWB. W autku zaczęła umierać skrzynia biegow, manual z SS. Synchronizatory zdechły, łożyska wyją, jednym słowem - śmietnik. Kilku znawców tematu odradziło naprawę jako nierentowną, lepiej kupić zregenerowaną skrzynię z gwarancją. Zrodził mi się pomysł - czy możliwe (i opłacalne) jest wstawienie skrzyni automatycznej do auta które miało manualną? Rozumiem że to skomplikowana sprawa, trzeba usunąć sprzęgło tarczowe a w jego miejsce wsadzić hydrokinetyka, jakaś elektronika sterująca do tego, chłodnica oleju, nie wiem co jeszcze. Sprawy kosmetyczne jak tunel środkowy i pedały pomijam :wink: Da się? Opłaca się to? Proszę o sugestie.

Pozdrawiam
Łukasz
Plastik
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Gdynia

15 Mar 2011, 18:47

Wszystko się da tylko pytanie czy warto inwestować taką kwotę czy nie lepiej poszukać sprawnego manuala.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

16 Mar 2011, 07:14

Jogi4x4 napisał(a):Wszystko się da tylko pytanie czy warto inwestować taką kwotę czy nie lepiej poszukać sprawnego manuala.

Dzięki za odpowiedź.
z jednej strony racja. Ale sprawny automat to połowa ceny sprawnego manuala, nie wiem czemu ale manualne skrzynie do pajero są cholendarnie drogie. Pewnie dlatego że ciężko trafić na zdrowy egzemplarz do europejskiej wersji. Krąży mit, że właściwie eksploatowany automat jest bezawaryjny, i przedłuża żywotność całego zespołu przeniesienia napędu. Więc dajmy na to, że przekładka skrzyni automatycznej plus jej osprzęt będą podobne w kosztach co sprawny manual. Dodam, że samochód eksploatuję na codzień, szosa plus lekki teren 50/50, żadnego hardcoru. Specyfika pracy wymaga terenówki, a i letnie imprezy turystyczne także mile widziane. Chyba zaczynam żałować że od początku nie wziąłem auta z automatem, stąd moje przemyślenia.

Pozdrawiam
Łukasz
Plastik
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Gdynia

16 Mar 2011, 07:33

Witam krajana!

Zobacz sobie inne forum: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33302&highlight=automat
tam stwierdzają że to ekonomicznie nieuzasadnione, a akurat jeden z tych ludków prowadzi serwis Pajero więc wie co mówi.
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia

16 Mar 2011, 09:04

jeśli klijent chce to wszystko się da uzasadnić :mrgreen:
ale rzeźby dużo, od sprzęgła przez sterowanie, pedały, mocowania skrzyni, reduktora przez wały :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

16 Mar 2011, 10:59

mstrucz napisał(a):Witam krajana!

Witam również :wink:

Dzięki wielkie za sugestie. Idąc tropem wątku z linka, sprawa rzeczywiście jest nieopłacalna. Tylko mając bliźniaczy egzemplarz z automatem, np rozbity, mogłoby się to opłacić. Ja takowego nie posiadam, więc pozostaje szukanie nienagannego manuala.

Pozdrawiam
Łukasz
Plastik
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Gdynia
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Dwie lewe ręce - obsługa własnego auta
    Mogłoby się wydawać, że włączenie świateł przeciwmgłowych, wymiana koła na zapasowe czy znajomość sygnalizacji świateł ostrzegawczych na desce rozdzielczej to podstawowe umiejętności, jakie powinien posiadać kierowca. Tymczasem ...