Niva 1.7i wysokie temperatury

19 Kwi 2014, 23:00

Witam. Kupiłem Nivę z silnikiem 1.7i na gazie, za tanie pieniądze do poprawy. Wszystko już poprawiłem poza jednym układ chłodzenia Sad. Nie mogę dojść ładu wymieniłem pompę wody, płukałem go kilkukrotnie. wentylatory się nie chcą załączyć. Podczas jazdy będzie ok ale tylko się stanie tak temperatura rośnie prawie do czerwonego pola i podczas jazdy tez się zdarzyło dwa razy i urosła temperatura. Prosił bym jakiś schemat gdzie znajduje się czujnik temperatury i przekaźnik wentylatorów. Ręce mi obcięło nie wiem już co robić. Może robię błąd przy zalewaniu, ale raczej nie. Pomóżcie mi.
Pozdrawiam.
Piotr2887
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 0- 0-1987
Auto: Łada Niva
Silnik: 1.7i
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Kwi 2014, 16:22

Proponuję zacząć od wymiany termostatu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Kwi 2014, 23:51

Na początku myślałem że to termostat. Spr go działał prawidłowo. Ale dla pewności pozbawiłem go środka i mimo to łapie wys temperatury.
Piotr2887
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 0- 0-1987
Auto: Łada Niva
Silnik: 1.7i
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Kwi 2014, 11:30

Piotr2887 napisał(a):Podczas jazdy będzie ok ale tylko się stanie tak temperatura rośnie prawie do czerwonego pola i podczas jazdy tez się zdarzyło dwa razy i urosła temperatura.

A czy rośnie tylko temp. na wskaźniku, czy płyn jest faktycznie gorący i się gotuje? Bo jak wskazówka jest na czerwonym polu, to płyn powinien się gotować.
Silnik 1,7 to jest jak się nie mylę na wtrysku, a więc czujnik od wskaźnika jest w głowicy od strony kierowcy ( na wysokości 3 świecy, powyżej czujnika oleju - jest to taki plastikowy, czarny podłużny bolec wkręcony w blok silnika ), a czujnik właczający wentylatory chłodnicy jest na kolanku górnego węża, który przychodzi do chłodnicy.
Wyjmij przewód z czujnika na wężu i dotknij do masy - wentylatory powinny się włączyć. Jak nie, to problem jest w elektryce ( uszkodzony przewód, przekaźniki, bezpieczniki ).
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    30 lat Toyoty Camry w Polsce
    Historia Toyoty Camry w Polsce rozpoczęła się 1987 roku. Przez wiele lat był to flagowy model osobowy w gamie marki, który u progu nowego stulecia został wyparty przez Lexusa. Niewykluczone jednak, że wkrótce ...