Nowa Astra K. Czy i jaką wybrać?

22 Kwi 2017, 18:14

Witam.
Zastanawiam się nad kupnem nowego auta i najbardziej zainteresowany jestem nową Astrą. Z gamy silników i podwozi bardzo podoba mi się sedan z fabrycznym LPG. Słyszałem jednak wiele krytycznych opinii odnośnie fabrycznych instalacji LPG w silnikach turbo. Jak to wygląda tutaj? Czy może kupić wolnossący i po jakimś czasie samemu zamontować LPG?
radsu
Nowicjusz
 
Posty: 4
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Astra G
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

22 Kwi 2017, 18:55

Turbo nie ma nic do LPG. Jedynie weryfikuje kto jest słabym gazownikiem, ponieważ instalacje w takich silnikach wymagają wiedzy.

Jeśli chodzi o opcje to dokup sobie reflektory Intelilux - jeden z niewielu udanych nowszych wynalazków w imię bezpieczeństwa, a nie jakieś radary i asystenci jazdy dla posiadaczy prawa jazdy.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Kwi 2017, 19:30

Z opcji warto pomyśleć również o fotelach AGR - zdecydowanie najlepsze w segmencie.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

22 Kwi 2017, 22:34

Przed zakupem Astry poleciłbym jeszcze oglądnąć SEAT-a Leona w wersji FR
maniek1986
Aktywny
 
Posty: 386
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 28 11 2004
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf 6, SEAT Leon 3 FR
Silnik: 1.4, 1.4 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

23 Kwi 2017, 08:11

maniek1986 napisał(a):Przed zakupem Astry poleciłbym jeszcze oglądnąć SEAT-a Leona w wersji FR


Rozumiem że polecasz to co masz, ale cała reszta internetu (w tym inni użytkownicy nowych aut z grupy VW) nigdy nie poleci pojazdów z silnikami TSI. Dawno nie stworzono tak usterkowego silnika. Jeżdżą po nim wszyscy, bo problemy są już na gwarancji. ASO na gwarancji w razie problemów mówi "ten typ tak ma", "to nie problem". A gdy gwarancja się kończy, tekst się zmienia na "no wie pan, takie coś to silnik do wymiany, koszt 15000zł".

Taka mina i niewypał jak TSI, to zdecydowanie odradzamy (nie tylko ja, cały internet). Po co szukać sobie guza?
m.: celica turbo za 10k, czekamy...
voidcall
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 107
Prawo jazdy: 07 03 2007
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Focus MK1 FL
Silnik: 1.6 100KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

23 Kwi 2017, 09:59

A teraz skojarzyłem
1. Astra K jest dostępna jako sedan? Chyba nie.
2. Silnik 1,4T w K ma wtrysk bezpośredni i montują do niego LPG fabrycznie? Nie.
3. Nie rozmawiamy przypadkiem o Astrze J z innym silnikiem 1,4T? Tak.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

23 Kwi 2017, 10:11

voidcall napisał(a):Jeżdżą po nim wszyscy, bo problemy są już na gwarancji.


Ale zaproponuj Alfę z Twin Spark to Cię zgnoją na miejscu... TSI jest już dobry i cudowny :D

Jak kupujesz auto nowe i po gwarancji sprzedajesz, to możesz brać TSI, wtedy to bez znaczenia.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Kwi 2017, 10:54

Zapewne chodzi o Astrę J sedan z silnikiem 1.4T 140KM i fabryczną instalacją LPG. Jakie są wady tego rozwiązania? Na pewno duża utrata wartości, auto "przestarzałe" względem Astry K. Ale są też zalety: przede wszystkim to auto prostsze konstrukcyjnie od Astry K, nie wiadomo czy trwalsze, ale ewentualne naprawy będą tańsze.

Moja konkluzja: jeśli auto ma być na 10 lat to bezpieczniejszą opcją będzie Astra J, jeśli na 3-4 lata to Astra K. No i jeśli ma być LPG to raczej pozostaje tylko Astra J. Uwaga również na instalację LPG. Warto sprawdzić czy to instalacja fabryczna czy dilerska. Ta druga jest zakładana zazwyczaj po taniości (po to, żeby przejeździć gwarancję).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

23 Kwi 2017, 11:08

galakty napisał(a):Ale zaproponuj Alfę z Twin Spark to Cię zgnoją na miejscu...


I nie będą mieli racji? :)
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

23 Kwi 2017, 11:10

Będa ale nikt gumna nie broni w tym przypadku :)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

23 Kwi 2017, 11:12

łysy napisał(a):I nie będą mieli racji?


Będą, ale przy TSI nikt takich negatywnych emocji nie ma :P A Alfa to od razu buuu eeee laweta.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Kwi 2017, 11:16

A ktoś tu poleca używane TSI? Ja nawet jestem ostrożny z polecaniem nowych, a jeśli widzę, że ktoś szuka auta na 5 i więcej lat to z góry odradzam, bo po poznaniu konstrukcji tych jednostek wolałbym nie musieć szukać mechanika, który podejmie się naprawy po okresie gwarancji.
Zapamiętajcie sobie jedno - żaden producent nie zastanawia się obecnie co się będzie działo z jego autem kiedy skończy się gwarancja :ok:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

23 Kwi 2017, 11:19

łysy napisał(a):Zapamiętajcie sobie jedno - żaden producent nie zastanawia się obecnie co się będzie działo z jego autem kiedy skończy się gwarancja


Racja. Tylko że tak jak VAG traktuje klientów, to chyba jeszcze nikt go nie przebił ostatnio.

Tak czy siak motoryzacja sama w sobie skończyła się już dawno temu... Teraz tylko pozostała walka marketingowa, walka na cyferki, kto mniej spali, kto szybciej przyspieszy, kto dłużej na jednym oleju pojeździ... Auta wyglądają identycznie, znaczek inny. Pragnę by to koło się przekręciło ponownie, bo za te 5-10 lat nie mam pojęcia co kupię używanego... I gdyby auta były z tworzywa, to mógłbym łatać starą Beemę, ale że są z metalu, wiele nie zostaje do wyboru :|
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Kwi 2017, 11:20

łysy, zdarzali się, że polecali rzucając na koniec tekstami "lepiej idź z tego forum, bo potrafią tylko hejtować VAGi" oraz "oni się nie znają".
Doszło do tego, że nie chcę mi się komentować VAGów i nie mogę polecać Lexusa. :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

23 Kwi 2017, 11:29

galakty napisał(a):Teraz tylko pozostała walka marketingowa, walka na cyferki, kto mniej spali, kto szybciej przyspieszy, kto dłużej na jednym oleju pojeździ... Auta wyglądają identycznie, znaczek inny


No tak właśnie to obecnie wygląda. Dla użytkownika aut używanych w średnim budżecie sytuacja wygląda bardzo nieciekawie, bo za 10 lat faktycznie nie będzie czym jeździć.

dzida napisał(a):nie chcę mi się komentować VAGów i nie mogę polecać Lexusa


Daj spokój, forum jest po to, żeby dyskutować i wyrażać swoje zdanie. Wiele razy się tu fajnie spieraliśmy :ok:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna