08 Wrz 2015, 21:35
Jeżeli masz na myśli samodzielną markę, która ma własne silniki oraz własną płytę podłogową i wyposażenie ( a nie od np. grupy VAG ) to to będzie przede wszystkim niesamowicie drogie. Co do samej bryły samochodu to kwestia pomysłu i talentu do rysowania. Problem się zaczyna, gdy trzeba będzie z projektu przejść do produkcji. Nie wiem na jakim poziomie jest Twoja wiedza z zakresu motoryzacji, ale nawet głupie 4 koła mają taką ilość parametrów jak kąt tego, tamtego i sramtego, że wymaga to naprawdę dużej ilości czasu, pieniędzy i ludzi, by to w ogóle chciało się zachowywać jak samochód na
jezdni.
edit: Ciągnąc dalej tą cenę to dam prosty przykład. Przykładowy Opel Astra kosztuje detalicznie około 70 tysięcy złotych, jednak jest to cena w swój sposób hurtowa. Jakby policzyć cenę działki, wybudowania fabryki, maszyn, opłacenia ludzi i pieniędzy związanych z testami to nagle pierwszy taki Opel będzie kosztował setki milionów złotych.