Nowa rozwiązanie: stały napęd na cztery koła quattro

06 Lis 2014, 23:42

Stały napęd na cztery koła quattro od podstaw przeprojektowano. Dostępny na życzenie w Audi TT Roadster z silnikiem 2.0 TFSI, w modelu TTS Roadster jest elementem wyposażenia seryjnego. Podczas normalnej jazdy, jego elektrohydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe, zależnie od sytuacji na drodze, właściwości nawierzchni i stylu prowadzenia pojazdu przez kierowcę, rozdziela momenty napędowe optymalnie między przednią i tylną osią.

Dzięki elektronicznemu zarządzaniu sprzęgłem, udało się połączyć radość z jazdy i bezpieczeństwo. Podczas jazdy sportowej, moc przekazywana jest głównie na oś tylną i dosłownie wciska nowe Audi TT Roadster i TTS Roadster w zakręt. Na nawierzchni o niskim współczynniku tarcia możliwy jest kontrolowany, bezpieczny drifting.

Nowa rozwiązanie: stały napęd na cztery koła quattro

W trzeciej generacji TT po raz pierwszy zintegrowano stały napęd na cztery koła quattro z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Kierowca sam określa charakterystykę pracy silnika oraz wsparcia układu kierowniczego, wybierając czy systemy te mają pracować w trybie comfort, auto, dynamic, efficiency lub individual. Ponadto Audi drive select reguluje funkcjonowanie szeregu opcjonalnych układów technicznych, w tym adaptacyjnego elektromagnetycznego systemu kontroli zawieszenia Audi magnetic ride (element wyposażenia seryjnego modelu TTS Roadster) i sześciostopniowej przekładni automatycznej S tronic.

W tłokach amortyzatorów cyrkuluje syntetyczny olej węglowodorowy, zawierający cząsteczki magnetyczne mikroskopijnych rozmiarów. W każdym z przednich amortyzatorów zmieszczono jego po 154 ml, a w tylnych amortyzatorach – po 185 ml. Jeśli w cewce pojawi się napięcie, to powstaje pole magnetyczne, zmieniające położenie cząsteczek. Ustawiają się one poprzecznie do kierunku ruchu oleju, hamując jego przepływ przez kanały amortyzatorów.

POLECAMY Sportowe i stabilne podwozie Audi TT Roadster i TTS Roadster

Sterownik nieustannie analizuje zachowanie prowadzącego pojazd i stan jezdni. Zależnie od trybu pracy systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, nowe Audi TT Roadster i TTS Roadster dają się prowadzić komfortowo, neutralnie lub bardzo dynamicznie. W trybie dynamic uwidacznia się ich cały sportowy potencjał. Szczególnie podczas podczas szybkiego pokonywania zakrętów "spaja" Roadstera z drogą, zapobiega zbyt dużemu wychylaniu oraz sprawia, że reakcja pojazdu na ruch kierownicą jest jeszcze bardziej spontaniczna. Podczas hamowania, Audi magnetic ride ogranicza tzw. nurkowanie.

źródło: Audi
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3814
Zdjęcia: 13120
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SKODA Citigo - nr 1 w segmencie aut mini!
    SKODA Citigo zajęła 1. miejsce pod względem sprzedaży w segmencie A na polskim rynku w styczniu 2013 roku. Model Citigo od momentu wprowadzenia na rynek cały czas zajmował bardzo wysokie pozycje, jednak pierwszy raz udało ...