Przednie zawieszenie nowych Audi TT Roadster i TTS Roadster to konstrukcja McPhersona. Jej aluminiowe komponenty redukują ciężar masy nieresorowanej. Koła zębate progresywnego wspomagania układu kierowniczego są tak zestrojone, że wraz ze skrętem kierownicy przełożenie jest coraz bardziej bezpośrednie. Zawieszenie osi tylnej z czterama stalowymi wahaczami na koło, niezależnie od siebie pochłania siły wzdłużne i poprzeczne.
Zaawansowane podwozie, jego dynamiczna regulacja oraz progresywne wspomaganie układu kierowniczego, przyczyniają się do bardzo precyzyjnego, sportowego manewrowania pojazdem. W ramach pakietu S line, w modelu TTS oraz w przypadku gdy pojazd wyposażony jest w adaptacyjny, elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, karoserię umieszczono o dziesięć milimetrów niżej. Audi TT Roadster 2.0 TFSI i Audi TT Roadster 2.0 TDI standardowo zjeżdżają z taśmy produkcyjnej na 17-calowych kołach o lekkiej konstrukcji, z których każde waży jedynie 8,7 kg. Opony mają wymiary 225/50. W modelu TTS Roadster, koła mają rozmiar 18 cali, a opony 245/40. Paleta felg dostępnych opcjonalnie sięga średnicy 20 cali. Nowo zaprojektowane opony charakteryzują się lepszymi właściwościami jezdnymi przy znacznie obniżonym tarciu.
Za dużymi kołami znajdują się hamulce, których działanie, dzięki dokładnemu, sprężystemu skokowi pedału, kierowca może precyzyjnie stopniować. Zależnie od wersji silnikowej, wentylowane od wewnątrz tarcze przednie mają średnicę od 312 do 338 mm. Przednia oś modelu TTS Roadster wyposażona została w nowo zaprojektowane, wyjątkowo lekkie szczęki hamulcowe wykonane z aluminium. Elektromechaniczny hamulec postojowy, niezależnie od wariantu silnikowego, działa na koła osi tylnej.
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC, który można częściowo lub całkowicie wyłączyć, to doskonałe uzupełnienie sportowych właściwości jezdnych pojazdu. Podczas pokonywania zakrętów uaktywnia się selektywne sterowanie rozkładem momentów napędowych. W razie potrzeby sprawia ono, że siły są przekazywane z przedniego koła toczącego się po wewnętrznej stronie zakrętu na przednie koło zewnętrze (napęd przedni), a w wariantach z napędem quattro także na koło tylne. Równocześnie różnica sił ciągu sprawia, że nowe Audi TT wchodzi w zakręt bardzo lekko, ułatwiając kierowcy wykonywanie manewru. Osoba prowadząca pojazd może więc bardziej precyzyjnie i neutralnie pokonywać zakręty, a pojazd znacznie zyskuje na dynamice i na stabilności. Tryb sportowy umożliwia niemalże wyczynową jazdę. Ułatwia prowadzenie i kontrolę nad pojazdem w drifcie.
Jeszcze bardziej zwrotne: zawieszenie - Audi RS 6 Avant Zarówno przednia, jak i tylna oś nowego Audi RS 6 Avant to konstrukcje pięciowahaczowe, osobno pochłaniające siły wzdłużne i poprzeczne. Połączenia i ramy pomocnicze wykonane są głównie z aluminium. Rozstaw ...
Dodatki do silnika, skrzyni biegów i układów wspomagania Mihel EP500 Nowoczesne technologie wpływają na wszystkie dziedziny naszego życia. Stały rozwój obserwujemy również w branży motoryzacyjnej. Nie chodzi tu jedynie o najnowsze rozwiązania techniczne stosowane w samochodach ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki AUDI. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne AUDI
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.