
Zaawansowane podwozie, jego dynamiczna regulacja oraz progresywne wspomaganie układu kierowniczego, przyczyniają się do bardzo precyzyjnego, sportowego manewrowania pojazdem. W ramach pakietu S line, w modelu TTS oraz w przypadku gdy pojazd wyposażony jest w adaptacyjny, elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, karoserię umieszczono o dziesięć milimetrów niżej. Audi TT Roadster 2.0 TFSI i Audi TT Roadster 2.0 TDI standardowo zjeżdżają z taśmy produkcyjnej na 17-calowych kołach o lekkiej konstrukcji, z których każde waży jedynie 8,7 kg. Opony mają wymiary 225/50. W modelu TTS Roadster, koła mają rozmiar 18 cali, a opony 245/40. Paleta felg dostępnych opcjonalnie sięga średnicy 20 cali. Nowo zaprojektowane opony charakteryzują się lepszymi właściwościami jezdnymi przy znacznie obniżonym tarciu.

Za dużymi kołami znajdują się hamulce, których działanie, dzięki dokładnemu, sprężystemu skokowi pedału, kierowca może precyzyjnie stopniować. Zależnie od wersji silnikowej, wentylowane od wewnątrz tarcze przednie mają średnicę od 312 do 338 mm. Przednia oś modelu TTS Roadster wyposażona została w nowo zaprojektowane, wyjątkowo lekkie szczęki hamulcowe wykonane z aluminium. Elektromechaniczny hamulec postojowy, niezależnie od wariantu silnikowego, działa na koła osi tylnej.
POLECAMY Nowa linia: stylistyka wnętrza - Audi TT Roadster
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC, który można częściowo lub całkowicie wyłączyć, to doskonałe uzupełnienie sportowych właściwości jezdnych pojazdu. Podczas pokonywania zakrętów uaktywnia się selektywne sterowanie rozkładem momentów napędowych. W razie potrzeby sprawia ono, że siły są przekazywane z przedniego koła toczącego się po wewnętrznej stronie zakrętu na przednie koło zewnętrze (napęd przedni), a w wariantach z napędem quattro także na koło tylne. Równocześnie różnica sił ciągu sprawia, że nowe Audi TT wchodzi w zakręt bardzo lekko, ułatwiając kierowcy wykonywanie manewru. Osoba prowadząca pojazd może więc bardziej precyzyjnie i neutralnie pokonywać zakręty, a pojazd znacznie zyskuje na dynamice i na stabilności. Tryb sportowy umożliwia niemalże wyczynową jazdę. Ułatwia prowadzenie i kontrolę nad pojazdem w drifcie.
źródło: Audi