Nowe auto do 60 tys.

28 Sty 2018, 19:31

Najpierw brałem pod uwagę segment C. Ale teraz jednak raczej wezmę coś z segmentu B. Przeanalizowałem to i raczej singlowi na jazdę 80% miasto reszta trasa to z klasy B w zupełności wystarczy.Co biorę pod uwagę:

Kia Rio 1.4 100KM cena 58 tys.(dobrze wyposażona , wersja L ma wszystko czego mi potrzeba)

Huinday i20 1.2 85 KM cena 58 tys. (fajnie zgrabne autko, ekonomiczne, ale najmniej nowoczesne)

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost, 100 KM (dobry silnik, fajny wygląd, ale najdroższe bo 60 tys.)
zielip14
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 27 06 2007
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Brak

28 Sty 2018, 19:43

Tutaj trochę lepiej: [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Ale tak naprawde biorę pierwsze z brzegu. Przecież to autor będzie dopasowywał wyposażenie pod siebie. Na pewno da się do 60K kupić fajnie wyposożoną Ibizę 1,0T 95KM tylko trzeba chwilę poszperać. I trzeba też brać pod uwagę, że to nowy model na rynku więc i rabaty na rocznik są nieduże.

PS> ja bym brał albo Ibize albo Tipo HB.
ichris
Początkujący
 
Posty: 99
Auto: VW Golf MK7,5

28 Sty 2018, 20:05

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Zerknij też na micrę, ciakawa sprawa
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Sty 2018, 22:46

Ford fiesta wydaje się jakiś taki strasznie wąski i do tego słabsze wersje maja małe koła, przez co trochę komicznie to wyglada. Seat daje silniki tsi, które nie ciesza się dobra opinia na forum, ale jest 4 lata gwarancji.
Kia rio to moim zdaniem najbardziej rozsądny wybór.
Najlepiej przejedz się każdym z tych aut i wtedy podejmiesz ostateczna decyzje.
kogi
Początkujący
 
Posty: 84
Prawo jazdy: 7- 0- 0
Auto: KIA SPORTAGE
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

29 Sty 2018, 09:42

kogi napisał(a):Seat daje silniki tsi, które nie ciesza się dobra opinia na forum, ale jest 4 lata gwarancji.


I ta druga część Twojego zdania jest ważniejsza od tej pierwszej.
Jechałem nową Ibizą i to naprawdę świetny samochód, zwinny, obszerny jak na mieszczucha, jedyne co mi przeszkadzało podczas jazdy to brzydki dźwięk trzech cylindrów przy wkręcaniu na obroty.
Jak się dobrze pomęczy handlowca to spokojnie można ugrać ładny rabat, to nie Mazda czy Honda, gdzie płaci się cenę katalogową.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

29 Sty 2018, 09:59

łysy napisał(a):Jak się dobrze pomęczy handlowca to spokojnie można ugrać ładny rabat, to nie Mazda czy Honda, gdzie płaci się cenę katalogową.

Ja wiem czy to taka zaleta :?: Wychodzi na to, że producenci nie dający rabatów, bardziej realnie wyceniają swoje produkty i nie szukają jeleni na swoje przewartościowane auta. Moje zdanie na temat polityki rabatowej różnych firm wygląda tak:
Producenci nie dający rabatów sprzedają swoje produkty w normalnej cenie i jedynie na wyprzedaży rocznika można coś ugrać. Firmy z dużymi rabatami wyceniają swoje auta grubo powyżej wartości, by wyżej pozycjonować swoje wyroby. Jeżeli firma realnie(po rabatach) sprzedaje swoje produkty w cenie Dacii, to (nie oszukujmy się) znaczy, że i poziomem wykonania od tej dacii daleko nie odbiega. A dzięki wysokim cenom wyjściowym, pozycjonuje się znacznie wyżej niż na to zasługuje.
Ja osobiście wolę marki nie dające zbyt dużych rabatów.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3773
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Światowa premiera Volkswagena cross up!
    Volkswagen rozszerza ofertę samochodów cross o nowego członka New Small Family, o cross up!. To miejskie auto pojawi się na rynku już latem i obok CrossPolo, CrossGolfa i CrossTourana będzie czwartym zindywidualizowanym ...

29 Sty 2018, 10:53

yeti65 napisał(a):Wychodzi na to, że producenci nie dający rabatów, bardziej realnie wyceniają swoje produkty i nie szukają jeleni na swoje przewartościowane auta


Oj, nieprawda. Dałbyś za skrzypiącą, plastikową i przede wszystkim kompaktową Hondę Civic 1.5T 114 tys. zł? Przypominam, że pierwotna cena najbardziej wypasionej wersji wynosiła ponad 120 tys. zł, co jest absurdem w przypadku tak wykonanego auta (polecam oględziny na żywo i jazdę próbną).
Każdy jeden producent przewartościowuje swoje auta. Przekonuję się o tym za każdym razem, gdy moja firma bierze w leasing nowy samochód - jego wartość ZAWSZE bardzo mocno różni się od cen katalogowych, niezależnie od marki.
Sekret tkwi w marżach dealerów i polityce sprzedaży poszczególnych koncernów.
Kiedyś dużo o tym czytałem - dealerzy Seata mają naprawdę głodowe marże, przebija ich jedynie...VW :D
A sam Seat jako producent na jednym aucie zarabia nieco ponad 4 tys. zł, chyba, że przyjdzie jeleń i zapłaci w salonie cenę katalogową. Mając tak duży poziom sprzedaży i -przede wszystkim - szeroką ofertę dla klientów flotowych - mogą sobie pozwolić na obniżki, rabaty dla grup zawodowych itp.
Dla porównania - marża niszowego Subaru sprzedającego w Polsce śladowe ilości aut procentowo jest lepsza od marży Porsche :)
Honda ostatnio podobnie jak Subaru sprzedaje bardzo mało aut, więc żeby przeżyć w Polsce nie może sobie pozwolić na obniżki czy rabaty. Dlatego też floty ją olewają, zostali jedynie klienci naiwnie wierzący w jej legendarną bezawaryjność.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

29 Sty 2018, 12:56

Te auta biorę pod uwagę tylko w bogatszej wersji. Ford Fiesta Titanium zawiera (16" obręcze kół ze stopów lekkich (D2XH2)

Huinday i20 chyba odrzucam, za mało nowoczesne te auto. W Kia Rio siedziałem, dzisiaj zobaczę jak Fiesta na żywo się prezentuje.
zielip14
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 27 06 2007
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Brak

29 Sty 2018, 12:59

łysy napisał(a):Honda ostatnio podobnie jak Subaru sprzedaje bardzo mało aut, więc żeby przeżyć w Polsce nie może sobie pozwolić na obniżki czy rabaty. Dlatego też floty ją olewają

Honda, Subaru, czy ogólnie japońce(oprócz Toyoty) nigdy nie były autami flotowymi. Civic oczywiście jest przewartościowany, jest to reguła przy nowych modelach. Jazz też(i tu w ogóle tego nie rozumiem), ale np. CR-V jest już w dobrej cenie.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3773
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

29 Sty 2018, 13:58

Mimo wszystko ten ford wygląda trochę jak zabawka. Zdecydowanie lepszy byłby focus. W przypadku hyundai'a wg mnie tylko i30 powinieneś brać pod uwagę.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - niestety brak czujników parkowania...
Za około 60k dostaniesz jeszcze coś takiego:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Do miasta na krawężniki i dziurawe drogi to bardzo fajne auto.

Kia i hyundai maja rabaty dla grup zawodowych, tak że można całkiem dużo ugrać.
kogi
Początkujący
 
Posty: 84
Prawo jazdy: 7- 0- 0
Auto: KIA SPORTAGE
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

02 Lut 2018, 18:24

Na Megane są też niezłe ceny:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
ichris
Początkujący
 
Posty: 99
Auto: VW Golf MK7,5

02 Lut 2018, 18:38

Fiesta ma chyba najlepszy 3 cylindrowiec na rynku, nie bez powodu zresztą od paru lat silnik roku. Do tego genialnie się prowadzi. Nie wiem jaka jest cenowa różnica między wersją 100KM a 125KM, ale ta druga ma już sześciobiegową skrzynię (trochę ciszej w trasie).
azzurro
Aktywny
 
Posty: 340
Auto: Jeansowe kombi

02 Lut 2018, 19:26

Fiesta to małe autko... biorąc pod uwagę, że za 60k można mieć Megane, Focusa, Astre V czy Tipo HB (tego nawet za ~55K), to Fiesta jest mało opłacalnym wyborem.

Wybierałbym między Megane, Astrą, Tipo HB a i30. Do Hyundaia niby trzeba trochę dołożyć ponad 60k ale w zamian dostaje 5 lat gwarancji zamiast standardowych dwóch.

Każde z tych aut ma trochę inne atuty:
Megane - najładniejsze, technicznie bez szału, silnik dużo pali
Astra - ładne, niby ludzie narzekają na usterki ale to może wynikać z popularności
i30 - design bez szału ale technicznie chyba najbardziej dopracowane, długa gwarancja, dość drogi (pewnie długa gwarancja wliczona w cenę)
Tipo HB - najtańszy, praktyczny ale totalny brak prestiżu.
ichris
Początkujący
 
Posty: 99
Auto: VW Golf MK7,5

02 Lut 2018, 19:31

Moim zdaniem lepiej kupić gorzej wyposażonego focusa niż fiestę, ale co kto woli.
kogi
Początkujący
 
Posty: 84
Prawo jazdy: 7- 0- 0
Auto: KIA SPORTAGE
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

02 Lut 2018, 20:07

Tylko po co OT ma brać większe auto, skoro wystarczy mu mniejsze? Większe potrzebuje więcej miejsca na parkingu, więcej pali, ma gorsze osiągi (może oprócz Tipo), droższe opony, ubezpieczenie i większą utratę wartości. Z przodu w takiej Fieście nie jest dużo ciaśniej niż w Focusie. Poza tym Fiesta to świeżynka, najdłużej zachowa atrakcyjny wygląd.
azzurro
Aktywny
 
Posty: 340
Auto: Jeansowe kombi