Nowe auto do 63k z rabatem za rocznik 2016 -> Astra V czy inny?

04 Kwi 2017, 17:51

Cześć!

Wybieram autko dla siebie i niestety nie mogę się zdecydować. Chciałbym zdążyć z zakupem zanim skończą wyprzedaże rocznika. Zanim wypiszę modele, krótko - kilka faktów i rzeczy na których zależy mi najbardziej:
- budżet 63k nieprzekraczalny, może być mniej ale wolę teraz wydać więcej i mieć później niższe koszty niż na odwrót,
- robię ok. 15 tys km rocznie,
- chciałbym możliwie niskich kosztów eksploatacji, stąd myślę o fabrycznej instalacji LPG,
- trwałość, dłuższa gwarancja, minimum 4 lata/60 tys km,
- planuje użytkować auto przez ok. 8 lat, fajnie jakby wytrzymało te 120 tys km,
- wyposażenie wystarczy mi miarę podstawowe, lub co najwyżej średnie - nie potrzebuję masażerów i wodotrysków, klima manualna i wygodne fotele są dla mnie priorytetowe,
- auto będzie głównie do miasta (Kraków), do pracy - zazwyczaj w jedną stronę jeżdżę przez miasto (15km) a w drugą obwodnicą (30km), czasem wypady w góry,
- generalnie bezproblemowość auta stawiam na pierwszym miejscu, niskie koszty eksploatacji na drugim, przyjemność z jazdy na trzecim, komfort wyposażenia na czwartym, a na dalszych planach są takie rzeczy jak design, prestiż, dynamika itd.
- lakier metaliczny musi być ;)

A teraz nad czym się zastanawiam:

1) Astra V HB 100km - wygląd fajny choć mnie tyłka nie urywa natomiast wnętrze jest kapitalne. Silnik ma opinie mułowatego ale chyba przeżyję bo jeżdżę spokojnie. Z rocznika 2016 nawet w wersji Enjoy zmieściłbym się w 62k

2) Astra Sedan 140KM Turbo LPG - na tą wersję Opel daje najwyższe rabaty, stąd mieszczę się w budżecie 63k. Autko fajne chociaż lepiej się czułem siedząc w HB ze względu na rozmiary. Seden jest mega długi i do miasta trochę mało praktyczny. Ale wygląd, silnik (chyba niezły) i LPG są kuszące.

3) Fiat Tipo HB 120KM LPG - tutaj nie ma rocznika 2016 ale mieszczę się w budżecie z rocznikiem bieżącym - z paroma dodatkami, plus rozszerzenie gwarancji i wyszło w salonie ok 60k - dość sporo "jak na Fiata" ale może warto. Wizualnie z zewnątrz podoba mi tak jak Astra (a może nawet bardziej), natomiast wewnątrz jest już słabiej.

4) Fiat Tipo Sedan 95KM - zwykły i prosty silnik, może warto dołożyć LPG indywidualnie? Fajnie się czułem w tym samochodzie. Wychodzi taniej bo są ostatnie sztuki 2016 ze średnim wyposażeniem nawet za 52k - kuszące. Ale jakby co do rocznik bieżący też jest do ogarnięcia.

5) Hyundai i20 1.2 MPI 84KM LPG - mały, zgrabny ale podoba mi się :) Szczególnie z zewnątrz jest fajny, w środku tak sobie. Do miasta wydaje mi się idealny. Z LPG 84KM i rocznikiem 2016 wyjdzie ok. 54k a bez LPG nawet ok 50k. Na plus 5 lat gwarancji bez dopłat.

6) Hyundai i30 1,4MPI 100KM 2016 - ten samochód podoba mi najbardziej z zewnątrz, choć wnętrze w Astrze jest ładniejsze. Samochód jest dość drogi nawet pomimo rocznika 2016 i będzie ciężko się zmieścić w budżecie ale na styk powinno się udać. Na plus 5 lat gwarancji bez dopłat. Tegoroczny i30 jest poza zasięgiem.

7) Kia Ceed 100km - to byłby wybór z rozsądku - 7 lat gwarancji kusi. Stylistyka ogólnie spoko choć to nie do końca moje klimaty. Niewiele wiem o tym samochodzie.

8) Renault Megane 115km - tutaj też budżet na styk. Wizualnie super, na drugim miejscy za i30. Silnik Nissana zbiera raczej dobre opinie choć LPG raczej nie podłącze.

Jak widzicie nie udało mi się zbytnio zawęzić listy. Coś mnie ciągnie w kierunku Opla tylko jeszcze nie wiem którego HB czy Sedana. Również myślę o Tipo bo wygląda super i cena kusi. Pozostałe też mają w sobie coś atrakcyjnego. Jestem otwarty na różne opcje. Liczę na Waszą pomoc :) Również pod kątem LPG czy faktycznie w to wchodzić.

Dzięki!
ichris
Początkujący
 
Posty: 99
Auto: VW Golf MK7,5

04 Kwi 2017, 18:42

Proszę sprawdzić Nissana Pulsara 1.2, może jakiś rabacik się uda dogadać
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - całkiem fajne autko
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

04 Kwi 2017, 19:53

Skoro kupujesz nowe to kup ten model, w którym najlepiej się czujesz. Awaryjność i tak Cię nie obchodzi, bo masz gwarancję. Później to wszystko jedno, czy to Dacia czy Mercedes i tak na 90% zepsuje się przysłowiowy dzień po okresie ochrony
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

04 Kwi 2017, 20:18

Jest jeszcze Hyundai Elantra 1.6 128 koni:
http://www.hyundai.pl/fileadmin/user_up ... a_2016.pdf
w wersji Classic Plus wyposażenie całkiem wystarczające (m.in. klima, radio, przednie i tylne szyby elektryczne, skórzana kierownica i gałka, podłokietnik z przodu, czujniki parkowania z tyłu, alarm "Hyundai'a", podgrzewane lusterka).
tomekdk
 

05 Kwi 2017, 11:59

Odważne stwierdzenie.
iLuminary
Początkujący
 
Posty: 73
Auto: Signum 1.8 122hp
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

05 Kwi 2017, 20:06

Wytypowałem 8 i doszły kolejne 2 modele :D Elantra piękna... ale to chyba zbyt "wypasione" autko jak dla mnie. Pulsar jakoś mnie nie grzeje poza tym nie spełnia wymogu minimum 4 lat gwarancji a jeśli nawet są pakiety rozszerzające to wtedy przekracza budżet.

No nic, czekam na dalsze podpowiedzi ;)
ichris
Początkujący
 
Posty: 99
Auto: VW Golf MK7,5

05 Kwi 2017, 21:19

ichris napisał(a):ale to chyba zbyt "wypasione" autko jak dla mnie

myślałem, że to zaleta chyba, że pod cudzysłowem kryje się coś innego

Ostatnio kolega kolegi wyrwał w tej kasie nowe Renault Megane IV 1,2 TCe z 2016r i wg mnie fajne auto (robi lepsze wrażenie jakościowo w środku niż Talisman).
i30/Cee'd są ok ale będzie brakować mocy/momentu w trasie przy tych silnikach gdzie przy Elantrze silnik jest fajną opcją jak rozważasz LPG kiedyś. Ojciec ma go w ix20 i pali z 7l/100km średnio.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Kwi 2017, 15:49

Dzięki za dotychaczowe sugestie. Drogą eliminacji zostały 4 modele, niestety nie wiem, który będzie najlepszy... Odpuściłem LPG... Dodatkowo w 2 modelach w grę wchodzi silnik Turbo ale nie wiem czy to dobry pomysł czy raczej brać pod uwagę tylko wolnossące?

1) Opel Astra HB 1.4 100KM wolnossący lub 1.4 Turbo 125KM
2) Reanult Megane HB 1.6 115KM wolnossący lub 1,2 Turbo 100KM
3) Hyundai Elantra 1.6 128KM wolnossący
4) Hyundai i30 nowej generacji 1.4 100KM wolnossący (wiem, przekraczam budżet ale w zamian rocznik 2017)

Co z tych polecacie najbardziej a co odrzucić?
ichris
Początkujący
 
Posty: 99
Auto: VW Golf MK7,5

08 Kwi 2017, 16:36

Elantra wg mnie jest najlepszym wyborem. 2 lata temu poważnie się nad nią zastanawiałem, ale wygrał lancer :mrgreen:
Ale i tak decyzję podejmujesz Ty-oczywiście po jazdach testowych.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3755
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

09 Kwi 2017, 08:55

Jeśli masz z tyłu głowy LPG i bezproblemową eksploatację, to turbo w ogóle odpuść, bo w przyszłości może Ci ten pomysł się odświeżyć, a koszty będą już zupełnie inne.

Co do wyboru - wybierz to co Ci się najbardziej podoba wizualnie/zrób jazdy próbne.

Astra: niby ładna, ale wkurzają mnie te reflektory w standardzie, de facto płacisz za to żeby innym użytkownikom ruchu drogowego było miło i wygodnie. Super cieszy mnie ta dobroczynność, ciekawe ile kierowców zrobiłoby to samo dla Ciebie. Hmm a jak się w tym ustrojstwie wymienia żarówki? Co by się nie okazało że co chwila trzeba latać do serwisu z taką pierdołą.

Meganka: Padnie Ci 1 LED w super światłach? Zgadnij jak temu zaradzić? O tak! Wymiana CAŁEJ LAMPY. Pytałem w salonie to wiem 8)

Hyundai-e: ja dla mnie mają dyskusyjny wygląd, i ciekawe czy też ma niewymienne LEDy (w sensie jak coś to cała lampa idzie). No ale gwarancja 5Lat. Poza tym wiem że serwisy ASO hyundai'a (przynajmniej te o których słyszałem) nie robią fochów tylko jak problem jest to bez zbędnych ceregieli naprawiają, a nie trują "ten typ tak ma".

Hmm a może jakimś aspektem będzie miejsce produkcji? Astra wiem że PL, Megane jak pytałem o sedana to mówili że z Francji, ale np takie wiki wspomina o turcji/hiszpanii, i30 CZ/KOR (pewnie my mamy dostawy z czech, ale wiem że możesz sobie zażyczyć auto z korei), Elantra chyba tylko z Korei (ale to wyszperałem z wiki, wiec pewności nie mam)

Ponadto może jakimś aspektem będą koszty utrzymania? Popytaj o standardowe koszty typu wymiana oleju/filtrów/klocków. Chociaż przy Twoich przebiegach to za wiele nie zbiedniejesz od tych serwisów. Natomiast co istotne: BARDZO WYRAŹNIE czytaj warunki przedłużonej gwarancji. Może się okazać że by ją utrzymać ważną, musisz robić specyficzne przeglądy i stosować konkretne elementy/części. Koniec końców często okazuje się że musisz wyskrobać taki hajs że cała ta gwarancja jest g... warta, bo w niezależnym serwisie, czy nawet ASO zrobiłbyś naprawę sam na własny koszt taniej, niż cena jaką musisz ponieść za utrzymanie warunków tejże przedłużonej gwarancji która ma czasem chore warunki.

PS: dziwi mnie że odrzuciłeś Tipo, bo jest uber tani, no ale Twój wybór ;) Ponadto weź pod uwagę że Ty zwykle na auto będziesz patrzeć z wnętrza, tym bardziej jeśli ma być to wół roboczy do pracy i powrót.
m.: celica turbo za 10k, czekamy...
voidcall
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 107
Prawo jazdy: 07 03 2007
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Focus MK1 FL
Silnik: 1.6 100KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

09 Kwi 2017, 11:19

A ja nie wiem czy długa gwarancja to taka zaleta, gdyż:
-nie obejmuje wszystkich podzespołów (poczyta co jest wyłączone z gwarancji w Hyundaiu)
-ceny przeglądów w ASO - okaże się, że na gwarancji przepłacasz 100% względem nieautoryzowanego serwisu, zatem za cenę auta + przeglądów masz inne auto o parę tysięcy droższe, ale z 2-3 letnią gwarancją.

Wiem oczywiście, że gwarancja ma swoje plusy, ale ja bym ich nie przeceniał.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

10 Kwi 2017, 11:17

Dzięki bardzo za cenne spostrzeżenia :)

W Reanult dealer oferował przedłużenie gwarancji w dwóch wariantach, z opłaconymi przeglądami lub bez nich. Oczywiście bardziej opłacało się z opłaconymi przeglądami. Były opcje 3,4,5 lat + ograniczenie km. Optymalna opcja dla mnie to 4 lata/60 tys km i koszt to niecałe 2k. Przez 4 lata w zasadzie tylko byłby do ogarnięcia koszt części eksploatacyjnych więc wygląda to fajnie.

Dealer Opla zachwalał niskie koszty przeglądów... O szczegóły nie pytałem ale z rozmowy wyszło, ze konkurencja m.in. Hyundai ma 2x droższe obowiązkowe wizyty w ASO. Muszę dopytać w salonie Hyundaia bo się jeszcze okaże, że 5-letnia gwarancja bokiem mi wyjdzie ;)

Elantra jest najładniejsza ale nie potrzebuję tak dużego auta. Myślę, że długość ~4,35m jest optymalne do miasta. W takim aucie powinno już być w miarę komfortowo i całkiem wygodnie się manewrować.

Astra mnie urzekła wnętrzem. Natomiast trochę mnie przeraża ilość elektroniki w tym samochodzie. W wersji za 65k (rabat 10k na rocznik '16) wszystko jest automatyczne, światła, wycieraczki... Jak to się zacznie psuć to nie wydolę z kosztami napraw :D

Fiat teoretycznie powinien być najtańszy. Ale Tipo HB wcale jakoś super tanio nie wychodzi. Aby wyjechać z salonu też trzeba te 57-58k wyłożyć... I szczerze mówiąc bardziej do mnie przemawia dołożenie 6-7k bo jednak w takich autach jak właśnie Astra, Elantra, i30 czy Megane czuje się jak w innej (wyższej) klasie.

Z drugiej strony jak koszty eksploatacji miałby być dużo wyższe to może lepiej Tipo?
ichris
Początkujący
 
Posty: 99
Auto: VW Golf MK7,5

10 Kwi 2017, 11:36

Nadmierna elektronika w aucie, nie koniecznie musi się psuć. Ale np jak kiedyś z przyczyn losowych zdarzyło mi się jeździć pojazdem z auto wycieraczkami, to miałem niesmak z powodu desynchronizacji z tym czego bym oczekiwał. Z tym że to pewnie kwestia przyzwyczajenia do innego pojazdu, albo bardzo nietypowej pogody.

z rozmowy wyszło, ze konkurencja m.in. Hyundai ma 2x droższe obowiązkowe wizyty w ASO.
Nie za bardzo chce mi się w to wierzyć, no ale kto wie... Sprawdź. W końcu i tak salony odwiedzasz

Ja wypaliłem tak z tym Tipo bo wspominałeś że nie potrzeba Ci wodotrysków, stąd moje zdziwienie bo jedyne za co dopłacasz to lakier za 2.2k, + ewentualnie przedłużona gwarancja (nie znam kosztów, ale w 3k się zamkniesz bez problemu chyba). Zabierasz standardowy upust ~5k minimum i wyjeżdżasz zamykając się w 50k spokojnie. Mało tego, jak byłem ostatnio w salonie fiata to dealer sam wspominał że mają super-uber upusty dla grup zawodowych na nowe tipo rzędu 10-15%! Więc można hatchbacka wyrwać dość tanio.
m.: celica turbo za 10k, czekamy...
voidcall
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 107
Prawo jazdy: 07 03 2007
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Focus MK1 FL
Silnik: 1.6 100KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

10 Kwi 2017, 13:58

Przy Tipo trochę kusi mnie gaz i robi się 60k :D Przy 15tys km rocznie myślę, że ten gaz byłby sensowny. Nie potrzebuję wodotrysków ale tez nie chciałbym golasa. Plan jest taki, że spędzę ~8lat w tym aucie więc chciałbym się w nim czuć dobrze :) Nie ukrywam, że pojeździłem po salonach i wiadomo, apetyt rośnie.

Lepiej Tipo HB Turbo 120KM na gazie czy wolnossący Megane, Astra, i30? Cenowo wychodzi podobnie.

PS. Za 65k Astra z Turbo 125KM, w zasadzie kompletne wyposażanie, no tylko alufelg brakowało... kuszące.
ichris
Początkujący
 
Posty: 99
Auto: VW Golf MK7,5

10 Kwi 2017, 14:24

Ale gazu nie rób w ASO, strasznie się przepłaca. Niezależnie zrób, albo zapytaj Fiata gdzie mozesz zrobić honorując gwarancję. Ponadto jak zapytasz na co tracisz gwarancję, to zgodnie z dyrektywą GVO z 2010, nie mają prawa odmówić respektowania gwarancji jeśli robiłeś w serwisie niezależnym (no chyba że coś będzie wybitnie zepsute w wyniku tej ingerencji). Mało tego, nawet jeśli, to i tak nie mogą odmówić Ci napraw gwarancyjnych w aucie w kwestii elementów w które nie ingerowałeś zakładając gaz (który głównie ingeruje w głowicę, ewentualnie mogliby się czepiać o blok silnika).

No jak chcesz bezproblemowo, bezawaryjnie to raczej turbo bym odpuścił.

BĄDŹ SPRAWIEDLIWY. Jeśli szukasz auta to szukaj podobnych. Sam sztucznie windujesz cenę Tipo, wciskając tam LPG. A Astra z LPG? Przecież jest możliwość. Zmieściłbyś się w budżecie? Raczej nie. Tzn nie to że Cię nakłaniam na Tipo, tylko chodzi o fakt że musisz sobie ustalić żelazne zasady czego chcesz i tyle.

Za 65k Astra z Turbo 125KM, w zasadzie kompletne wyposażanie, no tylko alufelg brakowało... kuszące.
Ja wiem że pięknie ładnie i kusząco. Ale czy na start nie wspominałeś o braku wodotrysków? Po prostu kupuj to co TY chcesz, a nie to co Ci wcisną! No chyba że zakładasz że chcesz na auto przeznaczyć 63k i nie mniej ani wiecej, to wtedy takie rozważania mają sens. Z tym że to Ty napisałeś auto do 63k a nie za 63k.

ja bym rozważał wolnossące:
Tipo/Megane/i30/Astra/Elantra

Z tych które podałeś:
Megane, Astra, i30. Skoro Astra cuduje z elektroniką, to moze ją odpuść.

edit:
Ok inna podpowiedź. Może jak rozważasz LPG, to moze sprawdź czy któreś z aut ma hydrauliczne popychacze zaworów które są nawet wskazane do LPG, jeśli w przyszłości się zdecydujesz. Może to będzie dla Ciebie jakimś argumentem.
m.: celica turbo za 10k, czekamy...
voidcall
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 107
Prawo jazdy: 07 03 2007
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Focus MK1 FL
Silnik: 1.6 100KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003