REKLAMA
Witam wszystkich forumowiczów.
Nadszedł czas zamiany auta. Rodzina się powiększa (obecnie 2+1), ale już niedługo 2+2. Do tej pory jeździłem astra II 1.4 LPG hatchback. Auto dobre i tanie w naprawach. Ale ze względu na mały bagażnik chciałbym coś większego. Jako że w ostatnim czasie otworzyłem mały biznes to rozważam leasing. Chodź teraz sytuacja nie ciekawa, bo koronawirus szaleje. Nie mam upatrzonej marki. Szukam czegoś fajnego i praktycznego. Rocznie pokonuję ok. 25kkm. Do pracy mam 30km (najpierw 10km przez miasto, potem 20km drogą krajową). Raz na miesiąc dłuższa trasa. Czy tu diesel będzie odpowiedni? Najlepiej w automacie, bo jazda przez miasto może męczyć lewą nogę. Chciałbym aby auto miało ok. 150KM. Nie powiem, zależy mi na dodatkach. Przede wszystkim wygodne skórzane fotele, nowoczesne lampy bixenony, intellux albo coś podobnego, kombi, otwieranie klapy bagażnika nogą, wyświetlacz HUD, nawigacja z kamerą cofania.
Nie znam się na autach. Byłem w kilku salonach VW, Mazda, BMW, Peugeot, Skoda, Opel, Volvo, a nawet Mercedes. Auto ma mi wystarczyć na lata +/-10 lat. Cena serwisu auta w ASO jest dla mnie ważna. Dlatego Mercedes C-klasa już na początku odpadł z rywalizacji. Kilka jazd testowych tymi modelami w najbogatszych testowych wersjach i mam mętlik w głowie. Każdy sprzedawca zachwala, że jego auto najlepsze.
Max co chce wydać łącznie to 140k PLN. wpłata własna ok. 20%, potem raty ok. 2k PLN,
I tak na placu boju pozostały:
1) VW passat 2.0 TDI 150km automat diesel - auto do bólu praktyczne, fajne, ale niestety wygląd z zewnątrz nieatrakcyjny, i musiałbym zrezygnować z kilku dodatków. Jazda fajna. Jeśli chodzi o silnik 1.5 TSI 150km, mam wrażenie że to za mało.
2) Mazda 6 2.0 165km benzyna - bardzo ładny i brałbym go, ale automat to porażka
3) Skoda superb 150km 2.0 TDI automat - wygląd ok. materiały słabsze niż w VW. Jeździ się przyjemnie. Ale to wrażenie, że to uboższa wersja passata