Nowe auto z normalnym silnikiem

19 Gru 2017, 08:18

Na początku kwota. 80 z małym ogonkiem.
Ale co ma w tej kwocie normalny silnik benzynowy bez turbo i małej pojemności?
Moje modele ktore moglyby byc ale od razu zaznaczam, nie jestem zamkniety na inne.
nowa Astra,seat Ateca,opel crossland,mazda cx3,honda hrv.
Proszę o sugestie i podpowiedzi. wszystkie uwagi będą dla mnie cenne. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

19 Gru 2017, 08:40

Najpierw to sam musisz zdecydować o jaki segment Ci chodzi. A co do "normalnych" silników, to już niestety wymierający gatunek. Ja sam mam podobny dylemat, co wybrać po lancerze (założenia podobne do Twoich) i jak na razie faworytem jest Outlander w manualu w wersji City Style-na wyprzedaży rocznika poniżej 100tys zł, ale w podstawie coś koło 85tys zł. Można jeszcze myśleć o Elantrze, czy Astrze J.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3755
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

19 Gru 2017, 09:26

Kia Stonic 1,4 spełnia wymóg silnika i zostanie kasy gdzie w Maździe czy Hondzie płacisz nie wiem za co.

Jak 4x4 to Hyundai Kona ale tu już silniki z turbo (jednak nie słychać nic o wadliwości).

Wg mnie szkoda brnąć w wolnossaki jak kupujesz nowe i lepiej iść w turbo.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

19 Gru 2017, 10:26

dzida napisał(a):Wg mnie szkoda brnąć w wolnossaki jak kupujesz nowe i lepiej iść w turbo.


To samo uważam. Wydawać 80k na auto, które nie jedzie, pali sporo bo się męczy i tym podobne? Kup sobie coś za połowę budżetu i jeździj, zostanie jeszcze pieniędzy na wycieczkę dookoła świata i z powrotem ;)

Ewentualnie celuj w jakiegoś EcoBoosta, TCe, czy co tam jeszcze niezbyt wadliwego produkują.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Gru 2017, 11:00

dzida napisał(a):Wg mnie szkoda brnąć w wolnossaki jak kupujesz nowe i lepiej iść w turbo.

galakty napisał(a):To samo uważam. Wydawać 80k na auto, które nie jedzie, pali sporo bo się męczy i tym podobne? Kup sobie coś za połowę budżetu i jeździj

Panowie to Ja, czy autor posta wie jakiego auta potrzebuje. Większość dorosłych ludzi kupuje auto, aby zaspokoić swoje potrzeby, niewątpliwie niektórzy mają potrzebę, jazdy dla samej jazdy, ale uwierzcie mi, z tego się wyrasta. Ja planuję zakup na 5 lat, ale myślę też o tym co będzie jeżeli za 5 lat nie będzie mnie stać na zmianę auta :?: Po 50-ce człowiek już wie, że nie zawsze wszystko idzie po naszej myśli :mrgreen: Ano nic, dalej będę jeździł starym. Druga sprawa to ceny porównywalnych aut-tych nowoczesnych, do tych przestarzałych(jak outlander). Porównując podstawowe wersje zamiast outlandera (85 tys na wyprzedaży rocznika) mogę kupić karoqa z nowoczesnym 3cyl 1.0 115KM-też około 85 tys. Są wprawdzie tańsze Tucson i Sportage i one nie są już tak przestarzałe :lol: (wtrysk bezpośredni), ale jakimś dziwnym trafem na jazdach próbnych mniej mi palił(a jeździł lepiej) większy Outlander. No i najważniejsze moim zdaniem- co innego doradzać czysto teoretycznie na forum, a co innego wydać na auto prawdziwe pieniądze.
Zaproponujcie mi coś w budżecie do 100tys klasy i z wyposażeniem Outlandera City Style na co sami wydalibyście SWOJE ciężko zarobione pieniądze.
Ostatnio edytowany przez yeti65, 19 Gru 2017, 11:07, edytowano w sumie 1 raz
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3755
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

19 Gru 2017, 11:06

Ja wiem tyle, że jak siadłem do nowego Outlandera to powiedziałem tylko "jak można wydać tyle kasy na to auto", dlatego my możemy sobie dywagować, a i tak najlepiej pojeździć po salonach.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

19 Gru 2017, 11:21

dzida napisał(a):Ja wiem tyle, że jak siadłem do nowego Outlandera to powiedziałem tylko "jak można wydać tyle kasy na to auto", dlatego my możemy sobie dywagować, a i tak najlepiej pojeździć po salonach.

No ja akurat jeżdżę i w tym budżecie na razie nic nie wpadło mi w oko, A rady kolegi "galakty" są już całkowicie niepoważne
galakty napisał(a): Kup sobie coś za połowę budżetu

Co sprawdzałem
CRV -oprócz wyglądu ok
Kodiaq -W tym budżecie silnik 125KM(pomijam już że to TSI) wnętrze bardzo słabe, wyposażenie też. Silnik 150KM albo 4x4, albo dsg i 15tys ponad budżet
Tiguan -to samo co skoda.
Tucson, Sportage- Trochę mniejsze, ale obleci. Podstawowy silnik jedzie słabo, mocniejszy 10tys pow budżetu
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3755
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

19 Gru 2017, 12:23

Każdemu według potrzeb, ale osobiście kierując się takimi kryteriami jak Wasze wziąłbym sobie do serca poradę Galakty i faktycznie poszukał jakiejś kilkuletniej, prostej konstrukcyjnie używki z wolnossącym silnikiem i pewną historią. Oszczędność jest ogromna, auto wciąż pozostaje pewne, a koszt potencjalnych usterek to skromny procent tego, co należałoby dopłacić do nówki.
Kolega kupił jakiś czas temu dwuletniego Avensisa 1.8 z symbolicznym przelotem. Auto największy spadek wartości ma już za sobą, nie psuje się, bo przy tym przebiegu nie ma prawa, a oszczędność w porównaniu do zakupu salonówki jest ogromna. A że wyprzedza tylko traktory i rowerzystów to już inna sprawa :wink:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

19 Gru 2017, 12:44

łysy napisał(a):Każdemu według potrzeb, ale osobiście kierując się takimi kryteriami jak Wasze wziąłbym sobie do serca poradę Galakty i faktycznie poszukał jakiejś kilkuletniej

Powiedział, co wiedział :lol: Czemu Ty nie kupiłeś używki :?:
U mnie są dwa powody :lol: jeden mentalny-nie wydam 70 tys na używane auto. A po drugie ja biorę w leasing.
Ostatnio edytowany przez yeti65, 19 Gru 2017, 12:50, edytowano w sumie 1 raz
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3755
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

19 Gru 2017, 12:48

yeti65 napisał(a):Czemu Ty nie kupiłeś używki


Bo płaciłem za duże podatki :D

yeti65 napisał(a):A po drugie ja biorę w leasing.


No ja też - w takim wypadku nie ma dla mnie znaczenia "bezawaryjność" (to przecież jedynie pobożne życzenia, a nie pewnik), lecz wyposażenie, komfort jazdy, osiągi, jakość spasowania wnętrza. Generalnie interesują mnie rzeczy, które widzę i których mogę doświadczyć, natomiast zakup na zasadzie "może i badziew, ale się na pewno nie zepsuje" to czysta iluzja.
Ostatnio edytowany przez łysy, 19 Gru 2017, 12:55, edytowano w sumie 1 raz
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

19 Gru 2017, 12:51

Nie tylko Ty masz ten problem :lol:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3755
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

19 Gru 2017, 13:35

łysy napisał(a): lecz wyposażenie, komfort jazdy, osiągi, jakość spasowania wnętrza.

W kwestii komfortu (wyciszenie, komfort resorowania) Outlander jest bardzo dobry, wyposażenie City Style dla mnie wystarczające aż nadto, jakość spasowania dobra, jedynie osiągi mogły by być lepsze(podobno nie można mieć wszystkiego :lol: ), ale znowu SUV to nie wyścigówka. Wygląd wnętrza to rzecz gustu(albo jego braku :lol: ), Skoda to nie mój klimat, Najładniejsze wnętrze IMO ma 5008, ale znowu te silniki 3cyl w zakładanym budżecie to porażka.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3755
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

19 Gru 2017, 13:40

Outlander to nie moja bajka (nie gustuję w SUVach/crossoverach) - jeśli spełnia większość Twoich oczekiwań (a samochodu "idealnego" przecież nie ma) to nic tylko brać - przynajmniej nie będziesz musiał zmieniać ASO :wink:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

19 Gru 2017, 13:48

łysy napisał(a):przynajmniej nie będziesz musiał zmieniać ASO

:mrgreen: To też jakiś plus, z tego w Markach jestem zadowolony. Wprawdzie nie za bardzo mieli się czym wykazać, ale miła obsługa :lol:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3755
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

19 Gru 2017, 20:00

Na Twoim miejscu rozważyłbym kilka scenariuszy:
1. hybryda - za 80-86 tysięcy masz Aurisa (za 86 jest wersja Premium), może coś uda się stargować na wyprzedaży, aczkolwiek może być ciężko.
2. Zwykły kompakt z turbo np. Peugeot 308:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Peugeot przyznaje, że te silniki są obliczone na 300 tys. km, jak do tej pory nie ma jakiś sygnałów o większych wadach (problematyczny łańcuch rozrządu z wersji 1.6, zamieniono tu na pasek).

Seat Leon 1.4 TSI 150KM:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Co prawda to nie najnowsza generacja TSI (1.5), ale tak naprawdę o tym 1.5 jeszcze nic nie wiadomo (awaryjność, koszty utrzymania). A ten 1.4 jest dużo lepszy niż pierwsza generacja.

3. Jeśli chodzi o leasing to warto wziąć pod uwagę marki premium (dość niskie raty):
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002