Nowe auto z salonu

27 Sie 2015, 14:24

Witam wszystkich. Razem z ojcem rozpoczęliśmy poszukiwania samochodu dla rodziców. Budżet jakim dysponuję to ok 70 tyś zł. Na razie w gre wchodzą samochody nowe więc o takie propozycję proszę (choć gdybym ja dla siebie kupował to bym raczej skłaniał się za używką lepszej klasy ale to inny temat :P ). Przebieg roczny jaki pokonuje tata to ok 10-15 tyś w stosunku hmm 60/40 miasto trasa więc tylko silnik silnik benzynowy bierzemy pod uwagę. Szukamy auta klasy C hatchback lub sedan ( w tej cenie raczej niż większego nie będzie z salonu :P ). Takie moje pierwsze propozycje jakie przejrzałem to:
-Kia Ceed 1.6 135 KM
-Hyundai i30 1.6 120 KM/1.6 135 KM
-Hyundai Elantra 1.6 132KM
-Opel Astra 1.4T 140 KM/1.6 115 KM
-Ford Focus 1.6 125 KM
Samochodów grupy VAG nie dopisywałem ponieważ czytałem niepochlebne opinie o silnikach benzynowych choć tacie odpowiada Seat Toledo aczkolwiek boi sie silnika 1.2 TSI. Jak wymienione samochody wypadają w konfrontacji? Chodzi mi o trwałość silników, paliwożerność, koszty utrzymania samochodu, przeglądy, ew. naprawy i koszty części. Jak wypada jakość materiałów i ogólny komfort jazdy w tych autach. Stosunek ceny do oferowanego wyposażenia. Odwiedziliśmy salony Kia, Opla i Seata jakis czas temu ale wypowiem się na temat Kia i Opla, ponieważ odczucia sa świeże. Wg. mnie wygodniejsze fotele są Astrze aniżeli w Ceed i Vendze którą też oglądaliśmy( mają lepsze trzymanie boczne, siada się w nich jakby "głębięj") Z kolei Opel ceni się wyżej jeżeli chodzi o wyposażenie auta. Ma ktoś jakieś doświadczenia z samochodami z listy? Może nowe propozycje? Z góry dziękuję za przeczytanie tematu i zainteresowanie, Pozdrawiam :)
pRk
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 14 12 2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Seat Cordoba
Paliwo: Benzyna

27 Sie 2015, 14:36

Jeśli budżet można lekko nagiąć to polecam dwa poniższe auta:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Dlaczego? Oba auta mają dynamiczne i oszczędne silniki. Astra z 1.4T i rozsądnym wyposażeniem również przekroczy 70 tysięcy. Z tańszych aut warto rozważyć Renault Megane 1.2 TCE.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

27 Sie 2015, 14:43

Popieram propozycje Ossy'iego.
W sumie i znajdziesz się Civic do 70k;
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Jak coś dołożycie to może:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
I Corolla
[link do oferty na Allegro wygasł]
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

27 Sie 2015, 15:09

Za tymi autami też się rozglądałem tylko chodzi właśnie o to, że są nieco droższe i kwestia tego ile można nagiąć budżet, bo tak ok 70 tyś to są ich raczej uboższe wersje. Jak się one mają do tych zaproponowanych przeze mnie? Jak wypada Auris czy Civic na tle np. Astry czy Ceed'a ? Warto dołożyć te 5- 8 tyś ? Chodzi oczywiście o ceny katalogowe, do salonów się wybierzemy.
pRk
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 14 12 2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Seat Cordoba
Paliwo: Benzyna

27 Sie 2015, 17:01

Oczywiście że warto dołożyć, bo potem przy odsprzedaży za takiego Civica czy Mazde dostaniesz dużo więcej niż za Koreańczyka czy Opla.
W przypadku Civica najlepiej szukaj wersję Sport i silnik 1.8 bo 1.4 nie jedzie w tej budzie.
Taka ciekawostka Honda podaję że w civicu jest 142 koni a tak naprawdę jest 152

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

:naughty:
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

27 Sie 2015, 17:46

sanvean23 napisał(a):Taka ciekawostka Honda podaję że w civicu jest 142 koni a tak naprawdę jest 15


To nie rekord, Mazdę 3 w wersji 2.0 120 koni jak sprawdzono na hamowni to wyszło 140. Ale i tak dynamiczniejszy jest Civic, a Mazda w wersji 165-konnej jest jeszcze droższa.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

27 Sie 2015, 18:18

Ok zobaczymy z Honda jak się przejdziemy do salonu i jak się bedą kształtowały ceny. A jakieś opinie może odnośnie tych samochodów z mojej listy?
I jakie jest mniej wiecej spalanie Civica 1.8?
pRk
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 14 12 2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Seat Cordoba
Paliwo: Benzyna

27 Sie 2015, 19:21

Cee'd silnik z wtryskiem bezpośrednim ale nie słychać problemów jak z FSI od VW - może warto poczekać na wersję po lifcie?
i30 bardzo prosta jednostka czyt. trwała - trudną o taką w dzisiejszych czasach.
Elantra to samo. Koreańczyki słabiej radzą sobie w zakrętach (gumowaty układ kierowniczy ale to przeszkadzać będzie ludziom, którzy to sobie cenią)
Jak Astra to 1,4T, bo 1,6 nie radzi sobie z tą kluchą (jest ciężka). Za to 1,4 dobrze jeździ i jest udany
Focus prosty silnik ale też jeździ tak sobie jak na możliwości zawiasu
Toledo - inaczej Skoda Rapid - najbardziej budżetowe auto z ww i to widać w środku - szkoda kasy mimo, że jeździłem trochę wersją 1,2TSI/105KM
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

27 Sie 2015, 19:56

pRk napisał(a):I jakie jest mniej wiecej spalanie Civica 1.8?


We wszystkich porównaniach kompaktów wychodziło, że Civic jest najszybszy i dość oszczędny, niewiele gorzej wypadała Mazda 3 z motorem 2.0. Wyniki aut VAG z 1.4 TSI (140KM) przemilczę, bo o ich trwałości nic nie wiadomo.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

01 Wrz 2015, 09:00

na horyzoncie nowe modele:

1) civica http://www.10thcivicforum.com/forum/4-1 ... it-la.html
2) elantry http://www.leftlanenews.com/spied-2017- ... 89517.html
3) astry http://www.autoexpress.co.uk/vauxhall/a ... -and-specs

sam czekam szczegolnie na civica bo jestem na kupnie w polowie 2016
tommiyacht
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 28 01 1999
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

25 Wrz 2015, 11:55

Odświeżam temat. Pochodziliśmy z tatą po salonach potestowaliśmy i na placu boju zostały 2 modele.
Toyota Corolla 1.6 132KM- wyposażenie premium z dodatkowymi pakietami, w wyposażeniu miedzy innymi podgrzewane fotele, wyświetlacz w konsoli centralnej z kamerą cofania, czujniki parkowania, tempomat, klimatyzacja 2 strefowa pełna elektryka itp itd. Cena to 77-78k zł. Jest to kilka tyś ponad początkowy budzet ale tata jest w stanie dołożyc do tego samochodu.

Opel Astra IV- oglądalismy hatchbacka w salonie ale sedan tez wchodzi w gre. W salonie mieli dużo słabiej wyposazone modele niz toyota. Oglądalismy hatchbacka, który miał silnik 1.6 115KM klimatyzacje automatyczną, czujnik parkowania z tyłu, ale np w drzwiach tylnych miał korbki ogólnie był dużo słabiej wyposażony ale i tańszy sporo bo 62k. Jechaliśmy Astra sedan 1.4T (taki silnik nas interesuje). Wersja wyposażenia executive, fotele z elementami skorzanymi, również centralny wyswietlacz, kamery chyba nie było, pełna elektryka. Cena takiego modelu była by podobna do toyoty. Hatchbacki sprzedają to co maja na placach. Sedana można zamowić jeszcze w fabryce.

Toyota była dobrze wygłuszona, dobrze sie prowadziła była przestronna, fotele były ok ale jak to mowia "d" nie urwały. Dla mnie osobiście nieco lepiej siedziało się w Astrze a to pewnie za sprawą foteli m.in regulacja dlugosci siedziska itp. Taki pakiet oczywiscie sie dokupuje co powieksza znow cene. Wychodzi na to że Astre bedzie kosztować niewiele mniej niz toyota ale bedzie miała nieco lepsze fotele. Toyota lepsze wygłuszenie i wybieranie nierówności. Mamy teraz ból głowy z tatą. Może coś zasugerujecie odnośnie tych aut? Jakieś wasze zdanie? Z góry dziękuję .
pRk
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 14 12 2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Seat Cordoba
Paliwo: Benzyna

25 Wrz 2015, 12:11

Co do Astry wolałbym poczekać na nowy model jednak, bo całkiem nieźle się prezentuje i w końcu nie jest taki ciężki jak J.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Wrz 2015, 12:34

dzida napisał(a):Co do Astry wolałbym poczekać na nowy model jednak, bo całkiem nieźle się prezentuje i w końcu nie jest taki ciężki jak J.


A nie orientujesz się jak tam wygląda kwestia silników? Słyszałem, że wszystkie benzyniaki (nie licząc wersji podstawowej, której nikt poniżej 70 roku życia nie kupi) mają mieć wtrysk bezpośredni i turbo, czyli mówiąc krótko lipa pod względem trwałości.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

25 Wrz 2015, 12:40

tak, niestety jest jak piszesz - myślałem, że 1,4T zostanie stary:
http://dixi-car.pl/astra-v-dane.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Wrz 2015, 12:43

Tak, w nowej Astrze nsilnik turbo, bedzie z besposrednim wtryskiem. Dlatego chce zawęzić pole wyboru i posłuchać opinie na temat tych 2 dwóch modeli.
pRk
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 14 12 2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Seat Cordoba
Paliwo: Benzyna