Samochód do 10-13k. Mondeo mk3 - VS - Accord 6 - VS - Audi a4 b5

07 Wrz 2015, 09:59

Witam !
Jestem studentem i muszę kilka razy w tygodniu pokonywać trasę do szkoły prawie 200km, jako że naszę kochane PKP lubi się spóźniać a mój aktualny samochód - Honda Civic 6 1,4is Benzyna nie pozwala mi nim tam jeździć, niestety brak gazu.
Szukam czegoś w dislu lub benzyna + gaz w granicach 10-13 tysięcy. Z uwagi na to że jako student nie zarobie za dużo w ciągu roku to najlepiej żeby samochód był mało awaryjny lub inaczej, żeby naprawy nie sprawiły że samochód będzie stał na parkingu.

Myślałem nad :
- Fordem Mondeko mk3 w wersji 2,0 Tdci (130km)
lub 2,0 benzyna + gaz (145km)

Tutaj pojawia się pytanie który będzie tańszy w eksploatacji, disel chyba jest bardziej wrażliwy na nogę a czasem lubie przycisnąć jak się spieszy. Jestem trochę bardziej przekonany do benzyny jednak. Jak myślicie ?

- Drugą opcją była Mazda 6 - samochód tani, dynamiczny ale słyszałem że strasznie sypię się blacha.

Była opcją audi a4 b6 ale niestety w tych granicach cenowych ciężko znaleźć coś fajnego, a naprawy w tym wypadku były by już na pewno droższe od w/w modeli.

Z góry dziękuje za wszystkie rady.
Pozdrawiam

@edit zapomniałem dodać że rocznik minimum 2001, aktualnie Honda którą posiadam jest z końca '99 to przydało by się coś młodszego
Ostatnio edytowany przez rarytas22, 08 Wrz 2015, 18:39, edytowano w sumie 1 raz
rarytas22
Początkujący

Prawo jazdy: 06 06 2010
Auto: honda civic 6

07 Wrz 2015, 10:19

Chcesz tani dupowóz a wrzucasz pierwsze 2.0 TDCI :mrgreen: to był nieudany silnik, bardzo wrażliwy na jakoś paliwa. 2.0 145 lepszy, ale ideałem do gazu jest 2.5 V6
Mazdę bym odpuścił, bo walka z korozją w pierwszych egzemplarzach to walka z wiatrakami
A4 b6 nie w tym budżecie
Co Ci da 2 lata młodsze auto? Dokonał się wtedy jakiś postęp w motoryzacji? :sly:
Możesz się rozejrzeć za Accordem VI 1.8/2.0, Nissanem Primera P11 po FL, Peugeotem 406
mike
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 15