Nowe kombi benzyna do 60 tys.

13 Gru 2017, 15:53

Witam forumowiczów!
Przeszukałem trochę wątków forum i nie znalazłem w miarę aktualnego zbliżonego do moich potrzeb (choć w miarę podobne są - ale inny współczynnik trasa/miasto albo budżet lub wyposażenie) więc zakładam nowy.

Założenia:
- Budżet: ok. 50-60 tys. (w ostateczności zakładam, że jeśli warto, to można przekroczyć ten budżet ale będzie się to wiązało zapewne w odłożeniem zakupu w czasie).
- Zakup będzie na terenie małopolski.
- Użytkowanie: 80% miasto / 20% trasa (miasto większość to odcinki do 5km).
- Roczny przebieg to ok. 12-15 tys. km.
- Koniecznie kombi, ale nie koniecznie musi to być kompakt, segment B też wchodzi w grę.
- Silnik benzyna, moc... hmm wydaje mi się że minimum te 80-90KM (auto do spokojnej jazdy, no ale też żeby dało się w miarę szybko wyprzedzać np. na autostradzie).
- Preferowane sprawdzone jednostki wolnossące, wole mniejszą moc i elastyczność i żywotniejszy silnik, niż odwrotnie.
- Auto w założeniu (jeśli w tych czasach to w ogóle jest możliwe) miałoby służyć ok. 8-10 lat, do ok. 150 tys.km.
- Zależy mi, aby auto nie wymagało wielkich wkładów finansowych, było tanie w naprawach i utrzymaniu (nie mam na myśli spalania, tylko części zamienne). Z tej racji wolę też prostsze konstrukcje i uboższe wyposażenie.
- Wyposażenie b. skromne, wymagany jednie centralny zamek/alarm oraz klimatyzacja manualna.
- Kolor jest sprawą drugorzędną więc możemy uwzględniać bez dopłat.

Podsumowując w skrócie - kombi w benzynie o prostej konstrukcji i skromnym wyposażeniu, tanie w utrzymaniu i w miarę możliwości nieawaryjne.

Takie samochody mnie zaciekawiły:
- Fiat Tipo SW, POP, 1.4 16V 95KM (ok. 53 tys. zł) - z tego co się udało zorientować, to chyba prosta konstrukcja, prosty silnik i ogólnie dość niezawodne połączanie i tanie w utrzymaniu. Cena jest też dość fajna.
- Kia Ceed, S, 1.4 DOHC 100KM (ok. 60 tys. zł) - tu przekonuje mnie 7 lat gwarancji i ogólnie dość dobre opinie o niezawodności.
- Dacia Logan MCV, Laurente SCe 75 KM (ok. 40 tys. zł) / TCe 90 KM (ok. 45 tys. zł) - ogólnie nie jestem zwolennikiem tak małych silników, 75 KM wydaje się być trochę mało, 90KM znowu wiąże się z turbiną która też może być kosztowna po dłuższym użytkowaniu. Co do samego producenta raczej też mam mieszane uczucia, cena najniższa ze wszystkich możliwości.
- Skoda Fabia Combi, Active, MPI 1.0 74KM (ok. 46 tys. zł) / 1.0 TSI (ok. 49 tys. zł) - minus to dla mnie silnik, albo prosty i sprawdzony i niestety słaby MPI, albo żwawszy ale wyżyłowany z turbiną TSI który na pewno będzie bardziej podatny na awarie i krótszą żywotność.
- Renault Clio Grandtour, Life+pakiet / Alize, 1.2 16V 75KM (ok. 48-49 tys. zł) / TCe 90 KM (ok.53-54 tys.zł).
Identyczna historia z silnikami jak powyżej.

Mogę liczyć, że coś poradzicie, podpowiecie, zasugerujecie? Słusznie, że obawiam się doładowanych turbo silników skoro samochód w założeniu będzie w użyciu do ok. 150 tys./km?

Jestem otwarty na wszelkie sugestie, propozycje i inne punkty widzenia.
Z góry dzięki za udział w dyskusji :)
s33
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Passat, Mondeo

14 Gru 2017, 09:57

Dodam jeszcze, że do tej pory posiadałem takimi samochodami - będzie jakiś punkt odniesienia.

Ford Mondeo Mk1, 1.8 16V 115KM - świetne auto, przez 7 lat całkowicie bezawaryjne, świetnie się prowadziło, było komfortowe, minusem na pewno blacha, kiepskie światła i hamulce.

Ford Focus Mk2, 1.6 TDCI 90KM - super w prowadzeniu, komfort wystarczający, fajna w pełni wystarczająca moc/moment obrotowy (przyspieszenie np. na 5-ce pod górkę), niskie spalanie.

VW Passat B5 FL, 1.9 TDI 130KM - fajny komfort, prowadzenie (choć Focus się prowadził trochę lepiej)... i to chyba wszystko z plusów. Kupiony w kraju od gościa (po sąsiedzku) który miał go 6 lat. Mimo iż nie wygląda (przed kupnem sprawdzany przez mechaników) na wyeksploatowanego (teoretycznie ma 250 tys.km, gość go sprowadził jako 4 letnie auto z przebiegiem 130 tys.km) pewnie musi mieć dużo więcej skoro jest tak awaryjny (chyba, że jakiś wadliwy model).

Ktoś coś podpowie, zasugeruje?
s33
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Passat, Mondeo

14 Gru 2017, 10:03

Z uwagi na niedawną kontuzję jechałem jakiś czas temu jako pasażer Dacią Logan, Fabią (ale tu z silnikiem diesla) i Tipo (wszystko taksówki), prowadziłem również kiedyś Clio Grandtour, a w Ceed jedynie siedziałem na postoju.
Dacia to koszmarne "coś", co trudno nazwać samochodem - okropnie głośne, plastikowe, skrzypiące, nie jechało nawet, gdy taksówkarz wciskał gaz do dechy. Moja 17-letnia Honda Civic była przy tym syfie autem z innej planety, dużo bardziej dojrzałym i komfortowym. Jedyny plus z posiadania takiego gniota to gwarancja producenta.
Fabia to niewiele lepsze auto od Dacii Logan, również morze taniego plastiku, trochę cichsze i wygodniejsze, ale mimo wszystko dalej wolałbym 17-letniego Civica :)
Tipo najlepsze z tych trzech, ale to dalej nie to - czuć, że to budżetowy samochód i mimo wszystko wolałbym jakąś używkę.
Clio też nie rozpieszcza przyjemnymi plastikami, jest za to ładne i całkiem żwawe (mowa o TCe, bo osiągi 1.2 16v to ponad 15 s./100km). Jak dla mnie wygrywa z Fabią.
Ceed to najdojrzalszy samochód z całej tej grupy, ale z tak nieelastycznym silnikiem wyprzedzać będziesz tylko rowerzystów i traktory.
Poczekaj na wyprzedaże rocznika, wydaje mi się, że za niewiele ponad 60 tys. zł będą osiągalne dużo lepsze samochody.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

14 Gru 2017, 10:18

łysy
Dzięki za uwagi, być może muszę trochę zmienić założenia, w końcu tym autem mam zamiar jeździć ładnych kilka lat.

Te dużo lepsze samochody to Twoim zdaniem które?
s33
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Passat, Mondeo

14 Gru 2017, 10:36

s33 napisał(a):Te dużo lepsze samochody to Twoim zdaniem które?


Np. Renault Megane IV, może Ford Focus mk3.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Centrum Danych ŠKODA AUTO - cyfrowe serce marki
    Zajmujące 700 m2 Centrum Danych ŠKODA AUTO steruje procesami produkcyjnymi i logistycznymi ośmiu fabryk i siedemdziesięciu importerów marki. Przedstawiamy kulisy tego niesamowitego miejsca. Od wciśnięcia przycisku ...