Nowe małe auto z automatem

03 Lip 2013, 14:50

Witam

Szanowni Forowicze

Piszę do Was z prośbą o poradę.
Szef mój poprosił mnie o pomoc w wyborze auta dla żony.
Auto ma być nieduże, wielkości Fabii, Yarisa, Polo etc.
Do tego Dobrze by było, żeby miało klimatyzację, najlepiej, żeby było w automacie (moc tak naprawdę niesistotna) i mało psujące się.
Do tego kwestia ceny - najlepiej nie więcej niż 40k PLN, ale tutaj coś można ponegocjować.

Błagam o pomoc, bo ja z autami to noga jestem :(
KretusRex
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: VW CC

03 Lip 2013, 15:16

Z automatem będzie ciężko. Wziąłbym Fiata Punto Evo, wersja Easy z roku 2012, ceny są bardzo atrakcyjne (wyprzedaż rocznikowa). Looknij sobie tutaj:
http://www.fiat.pl/samochody-osobowe/punto/konfiguruj
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

03 Lip 2013, 16:57

Automaty w małych autach to porażka. Juz lepiej manual i lepsze wyposażenie/mocniejszy silnik.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

03 Lip 2013, 17:01

Nowa skrzynia automatyczna w Clio ma czas zmiany biegów 150 milisekund, jak supersamochód.
DSG w produktach VAG też jest calkiem niezły.
Akurat automat w aucie do miasta ma bardzo duży sens, bez sensu machać lewarkiem.
noisy otwórz oczy i zobacz, że motoryzacja może być nie tylko z Japonii.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Lip 2013, 18:19

Kolego Jasiek90. Dobre czasy w motoryzacji się już raczej skończyły i to co się teraz serwuje w salonach to po prostu badziew. Żywotność mechanizmów mała, częste awarie. Po co mi super szybki pół-automat czy DSG które po przejechaniu ok 100tys km szlag trafia mechatronikę.
Zobacz sobie ile kosztuję. Jak automat to jak dla mnie musi być tradycyjny.
A co do użytkowania automatu w mieście to coś pięknego.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

03 Lip 2013, 18:50

Co Ty piszesz, mamy po marnych latach 80 i 90tych wspaniały okres w motoryzacji, samochody są coraz bardziej wysmakowane designersko, coraz lepiej wykonane i coraz wydajniejsze.
Clio które zmienia biegi równie szybko co Ferrari sprzed paru lat, postęp techniczny nigdy wcześniej nie był tak gwałtowny.
Cieszę się, że jestem tego świadkiem liczę jeszcze na to, że będę świadkiem ostatecznego wyparcia samochodu spalinowego przez elektryczny no ale ja jako fan motoryzacji patrzę na to trochę innaczej niż reszta, pragmatycznych użytkowników.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Lip 2013, 19:45

noisy napisał(a):Dobre czasy w motoryzacji się już raczej skończyły i to co się teraz serwuje w salonach to po prostu badziew. Żywotność mechanizmów mała, częste awarie.

Popieram w całej rozciągłości...
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

03 Lip 2013, 23:11

I ja też popieram. Najlepszym dowodem jest Mercedes. Kiedyś to auto było projektowane tak, by wytrzymywało przebiegi rzędu 600.000 km. W instrukcji obsługi samochodu, w rubryce most napędowy podobno producent napisał, że nie przewiduje konieczności jego naprawy. Teraz to co nam wciskają to badziewia, zaprojektowane wy wytrzymywały bezawaryjnie dokładnie tyle, ile trwa gwarancja. Inaczej byłoby to nieopłacalne. Zresztą nigdy w życiu nie korzystałem na stałe z automatu i jeśli miałbym to zmienić, to tylko w szybkim i prestiżowym aucie wysokiej klasy, gdzie szybka skrzynia ma sens. W mieście, w tanich autach jest to niepotrzebny i bardzo duży wydatek nie tylko w zakupie, ale i w późniejszych naprawach :bored:
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

04 Lip 2013, 08:22

Widzę, że temat trochę zboczył z obranego kursu.
Teraz dodatkowe info:
- rozglądałem się trochę po małych autach i z przykrością stwierdziłem, że wsadzenie automatu podnosi cenę samochodu średnio o 30% w przypadku takich małych aut. Więc chyba będę starał się szefa od tego odwieść.
- żywotność samochodu - w założeniu on ma przjechać ok. 40tys km w ciągu najbliższych 4 lat. To jest docelowy okres eksploatacji auta. Nie jest potrzebny stary Merc, co potrafił przejechać 500tys.km :)
KretusRex
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: VW CC

04 Lip 2013, 08:38

Bez sensu jest kupować nowe auto, żeby przejechać nim 40tys km to się w ogóle nie opłaca.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

04 Lip 2013, 09:02

Kolego Noisy

We flocie mam auta, które mają założenie 45tys.km / 3 lata. Potem aut się pozbywamy. I ma to swoje uzasadnienie.
Nie chodzi o zasadność tego, czy się to opłaca czy nie brać auto na 4 lata i na 40tys km. To nie o to jest główne pytanie wątku.
KretusRex
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: VW CC

04 Lip 2013, 09:48

Jasiek90 jeżeli chcesz pieknych czasów motoryzacji to skorzystaj z google i przejrzyj sobie lata 90-00r. w JDMach. Co proponowano na rynki JP i US. Zobaczysz piękne lata, gdzie powstawały silniki o których mozemy sobie tylko pomarzyć i to w populusach. Co z tego że w dzisiejszych autach wszystko jest fajnie obudowane plastikiem jak od środka jest masówka mająca za zadanie popsuć się.

Co do automatów to jest jeden problem.
Zwykły automat nie sprawdza sie z małym silnikiem a nawet jeżeli tak to jest bardzo drogi więc kupując auto za 40k dopłacić 5k za aut. to jest sporo.
Następna sprawa co jest automatem a co udaje tylko automat???
Jest to dosyc istotne bo np. DSG jest szybkie ale w korkach nie zdaje egzaminu.
CVT nissanek itp psuje się a w dodatku naprawa kosztuje majątek.
MMT tojotki jest klęska jakich mało, trzeba robić tzw kalibracje i to bardzo często a i tak się psuje i w dodatku nie nadaje się w korki!!!!
Alfiątka z selesped klęska, w salonach dochodziło do rękoczynów gdzie ktoś kto wydał 150tyś na Alfe wracał na lawecie raz w miesiącu.

Generalnie temat trzeba mocno przemyśleć.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11147
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe