Mały, oszczędny diesel

30 Cze 2013, 17:24

WItajcie, właśnie sprzedałem swojego Mitsubishi Colta CJ0 1.3 z 99 roku. Postanowiłem kupić coś bardziej oszczędnego (jestem studentem i miesięcznie robię ok. 2000km). W 90% miasto - Poznań.

Mój budżet na samochód to ok. 12 tys zł + ew. opłaty.

Brałem pod uwagę:
VW Lupo 1.4 TDI
Seat Arosa 1.4 TDI
Seat Ibiza 1.4 TDI
Peugeot 206 1.4 HDi
ew. Audi A2 1.4 TDI, ale wiem, że musiałbym do niego dopłacić więcej, żeby znaleźć ładnego


Co sądzicie o moich typach? Słyszałem, że w Lupo lubią padać skrzynie, ale wyznaję zasadę, że jak o coś dbasz, to będzie służyć. Może polecilibyście coś od siebie?

Z góry dzięki za wszelką pomoc, opinie i rady :-).
qwertet
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Poznań

30 Cze 2013, 17:51

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
bardzo oszczędna jednostka (w cyklu mieszanym spala 5l/100km),poza miastem 3.5-3.9l ropy. Co ważne silnik 1.3JTD jest bardzo trwały i ogółem Punto posiada przestronne i funkcjonalne wnętrze.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

30 Cze 2013, 18:29

Tak sądziłem, że padnie tutaj taka propozycja. Jednak punto stawiam na ostatnim miejscu. Nie przepadam za fiatami, poza tym ani wnętrze, ani wygląd karoserii mi nie podchodzi niestety.
qwertet
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Poznań

01 Lip 2013, 00:11

Mogę liczyć na czyjąś pomoc?
qwertet
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Poznań

01 Lip 2013, 01:46

A nie wolałbyś czegoś równie małego, ale z małym silnikiem benzynowym z gazem?
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

01 Lip 2013, 19:07

Jakieś propozycje?
Argumenty na korzyść gazu, zamiast ropy?
qwertet
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Poznań
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
    Jesień i niespodziewane leśne zwierzęta na drodze
    Teraz, kiedy zmierzch zapada dużo szybciej, a dodatkowo pogoda potrafi być mglista i deszczowa, łatwo można nie zauważyć zwierzęcia wybiegającego na jezdnię. Większość dzików, saren i innych leśnych zwierząt ginie ...

01 Lip 2013, 19:23

qwertet napisał(a):Argumenty na korzyść gazu, zamiast ropy?


Bo jedna awaria nowoczesnego diesla i Twoja oszczędność znajdzie się u mechanika w kieszeni.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10779
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Lip 2013, 19:47

Kupowanie małego uturbionego diesla uważam za mega nieporozumienie. Jak chcesz oszczędzać kup diesla wolnossącego...
A najlepiej małolitrażowa benzyna 1.2 np Honda Jazz. Mega udany mały samochód. To mały w cudzysłów bo wnętrze ma zdecydowanie większe od golfa IV.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

01 Lip 2013, 19:53

Możesz spróbować za tą kasę poszukać sobie YARISa .
Jednak uważaj bo dużo flotowych .
Magda93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 386
Miejscowość: WRO
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W140
Silnik: S300 Turbodiesel
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998

01 Lip 2013, 22:00

Benzynki bym raczej unikał. Colt w silniku 1.3 75KM przy ekonomicznej jeździe bez klimy w mieście łykał spokojnie 8l. Niekoniecznie w korkach.
qwertet
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Poznań

01 Lip 2013, 22:31

Moze Corsa C 1.7 Dti 75km. Bardzo zrywny silnik, oszczedny.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

01 Lip 2013, 23:42

A skoro ktoś polecił wolnossące diesle, czyli te bez turbiny, tak?
Więc co powiecie na silnik sdi?
qwertet
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Poznań

02 Lip 2013, 07:38

SDI to zwykły prosty silnik diesla i jest bardziej bezawaryjny od TDI.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

02 Lip 2013, 12:22

Czyli mogę śmiało szukać czegoś z tą jednostką?
Czy 1.7 SDI się nadaje? Chodzi mi o to, czy akurat ta pojemność jest w miarę bezawaryjna.
Nie wiem, czy jest tu taka zależność, jak w TDI (raczej większość z Was wie, że lepsze 1.9 TDI, niż 2.0).
qwertet
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Poznań

02 Lip 2013, 20:29

qwertet napisał(a):Czyli mogę śmiało szukać czegoś z tą jednostką?
Czy 1.7 SDI się nadaje? Chodzi mi o to, czy akurat ta pojemność jest w miarę bezawaryjna.
Nie wiem, czy jest tu taka zależność, jak w TDI (raczej większość z Was wie, że lepsze 1.9 TDI, niż 2.0).

Raczej 1.9 SDI.
Z tymi silnikami chodzi o to, że są lepsze od TDI pod względem bezawaryjności dlatego, że tam jest mniej rzeczy, które mogą się popsuć. Nie ma jednak kopa, samochód nie jest zrywny. To wół roboczy, robi swoje i się nie psuje.

A co do gazu i diesla. Tak jak napisano wyżej. Turbodiesle są dobre, ale jak przyjdzie do awarii to będziesz płakał.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725