Nowe małe czy większe starsze

30 Paź 2014, 14:47

Aktualnie poruszam się od roku tramwajem a wcześniej Lancerem. Przeprowadzam się do Warszawy i będę jeździł praktycznie tylko po mieście ok 800 km miesięcznie. Rozważam zakup za ok 35 tys i staję przed dylematem:

Nowy i mały: (citroen c1, vw Up, itp.) mało pali, zwinny do miasta, zaraz będą przeceny noworoczne

Większy z przeszłością: (fiesta, corsa, c3, itp.)

Nigdy nie jeździłem tak małym autem więc muszę się przejść na jakąś próbną. te większe można kupić 2-3 letnie za taką cenę jak mały na promocji/przecenie nowy. Wyposażenie jest w zasadzie podobne. Widze że rodacy jednak nie kupują małych i nowych a raczej używane polo i yarisy...Może bym i kupił używany tylko nie znam się i mam wrażenie że serwisy z ogłoszeniami skupiają samych złodziei i oszustów, nie mam też czasu jeździć po zakładach naprawczych. Co myślicie ? i jakie modele polecacie? Może macie jakieś spostrzeżenia/ doświadczenia?

Moje potrzeby: oszczędny, niezawodny, dynamiczny, klimatyzacja, radio z MP3 i wyjściem usb, najlepiej niech nie będzie nudny jak POLO.
taho
Nowicjusz

Auto: Lancer

30 Paź 2014, 16:48

Nie pchaj się w dziadostwa typu Up, C1 itd.. Za 35 tysięcy kupisz porządnego Cruza 1.8 który dobrze przyjmuje LPG.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Koniu
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

30 Paź 2014, 18:35

taho napisał(a):(citroen c1, vw Up, itp.)

Dziadostwo w środku szczególnie ten Up! z gołymi blachami. Jak już to popatrz na Hyundaia i10, bo auto jeździ jak o segment większe.
Wg mnie lepiej szukać jakiegoś trzyletniego kompakta pokroju Fiat Bravo, Kia Cee'd, Hyundai i30. W przypadku dwóch ostatnich będzie jeszcze gwarancja na najważniejsze podzespoły, bo na elementy podlegające eksploatacji są 2 lata.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna