16 Maj 2017, 18:03
Najbardziej chyba będą tutaj miały do rzeczy względy wizualne. Wszystkie trzy auta dobrze się mają jeśli chodzi o bezawaryjność i jakość. Jeśli potrzebujesz najbardziej pojemnego auta, to chyba Mondeo i Passat oferuje tutaj więcej miejsca, niż Insignia i to zarówno we wnętrzu, jak i w bagażniku.
Jeśli chodzi o silnik, to Insignia definitywnie przoduje - 400Nm 1750-2500obr/min, także będzie się bardzo przyjemnie jeździć "na codzień", jednak masa jest wyższa o ponad 200kg w porównaniu do Passata, co przejawi się też w spalaniu. Mondeo oferuje najmniej - 320 Nm w przedziale 1750-2750 obr/min, Passatowi parametrami (nie przyspieszeniem) bliżej Monedo, niż Insignii: 340 Nm w przedziale 1750-3000.
Nie będę podawał przyspieszenia 0-100km/h, bo przy dzisiejszych silnikach to kpina, którą producenci naciągają nieco moderowanymi przełożeniami.
Insignia 0-150km/h: 16,7s
Mondeo 0-150km/h: 23,0s
Passat 0-150km/h: 19s
Insignia 100-180km/h: 17,7s
Mondeo 100-180km/h: 29,0s
Passat 100-180km/h: 21,2s
Widzę, że bierzesz diesle pod uwagę, ale jeśli zależy Ci na fajnej elastyczności, to silniki TSI bardzo dobrze sobie tutaj radzą. Dla przykładu Passat B8 1,4TSI 150KM:
0-150km/h: 16,5s
100-180km/h: również 16,5s
Większe TSI oczywiście znacznie lepiej sobie radzi. Nie daj sobie wmówić, że TSI jest wysilone, bo to nie prawda. 1,4 bez turbo wyciąga bez problemu 90KM. 150KM więc jest to 67% więcej mocy. Diesel 2,0 bez turbo wyciągnie w porywach ok. 80KM, więc 150KM to dla niego ok. 87% większa moc. Wały, przeniesienie napędu itd. w "małym" TSI jest odpowiednio zwymiarowane, żeby przenieść moment, więc wymiary są takie, jak w "dużych" silnikach bez turbo (ewentualnie materiał jest lepszy). Chodzi tutaj tylko i wyłącznie o pojemność skokową.
Jeśli jednak cenisz sobie spokojną jazdę z niskimi obrotami, z pełną ekipą na pokładzie + bagaż i nie lubisz redukować, to diesel się sprawdzi zdecydowanie lepiej.