Nowe - Passat - Mondeo - Insignia

16 Maj 2017, 15:47

Witam,

Mam do wyboru trzy samochody. Roczne przejazdy okolo 35-40 tys (ze 150 kazdego dnia)

Pasat 2.0 Trendline 150KM
Mondeo 2.0 Edition 150KM
Nowa Insignia Elite 170KM

Wszystkie z Navi i Czujnikami. Na ten moment najbardziej sie sklaniam ku Oplowi bo najlepsze wyposazenie, najwiecej mocy i wizualnie tez chyba mi sie podoba najbardziej. Czy macie jakies argumenty dla ktorych powinienm wybrac cos innego ?
XEM
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 24 08 1974
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Civic

16 Maj 2017, 16:49

Bierz co Ci się najbardziej podoba i w czym najlepiej się czujesz. Awaryjności niestety nie wygdybamy.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Maj 2017, 18:03

Najbardziej chyba będą tutaj miały do rzeczy względy wizualne. Wszystkie trzy auta dobrze się mają jeśli chodzi o bezawaryjność i jakość. Jeśli potrzebujesz najbardziej pojemnego auta, to chyba Mondeo i Passat oferuje tutaj więcej miejsca, niż Insignia i to zarówno we wnętrzu, jak i w bagażniku.

Jeśli chodzi o silnik, to Insignia definitywnie przoduje - 400Nm 1750-2500obr/min, także będzie się bardzo przyjemnie jeździć "na codzień", jednak masa jest wyższa o ponad 200kg w porównaniu do Passata, co przejawi się też w spalaniu. Mondeo oferuje najmniej - 320 Nm w przedziale 1750-2750 obr/min, Passatowi parametrami (nie przyspieszeniem) bliżej Monedo, niż Insignii: 340 Nm w przedziale 1750-3000.

Nie będę podawał przyspieszenia 0-100km/h, bo przy dzisiejszych silnikach to kpina, którą producenci naciągają nieco moderowanymi przełożeniami.

Insignia 0-150km/h: 16,7s
Mondeo 0-150km/h: 23,0s
Passat 0-150km/h: 19s

Insignia 100-180km/h: 17,7s
Mondeo 100-180km/h: 29,0s
Passat 100-180km/h: 21,2s

Widzę, że bierzesz diesle pod uwagę, ale jeśli zależy Ci na fajnej elastyczności, to silniki TSI bardzo dobrze sobie tutaj radzą. Dla przykładu Passat B8 1,4TSI 150KM:

0-150km/h: 16,5s
100-180km/h: również 16,5s

Większe TSI oczywiście znacznie lepiej sobie radzi. Nie daj sobie wmówić, że TSI jest wysilone, bo to nie prawda. 1,4 bez turbo wyciąga bez problemu 90KM. 150KM więc jest to 67% więcej mocy. Diesel 2,0 bez turbo wyciągnie w porywach ok. 80KM, więc 150KM to dla niego ok. 87% większa moc. Wały, przeniesienie napędu itd. w "małym" TSI jest odpowiednio zwymiarowane, żeby przenieść moment, więc wymiary są takie, jak w "dużych" silnikach bez turbo (ewentualnie materiał jest lepszy). Chodzi tutaj tylko i wyłącznie o pojemność skokową.

Jeśli jednak cenisz sobie spokojną jazdę z niskimi obrotami, z pełną ekipą na pokładzie + bagaż i nie lubisz redukować, to diesel się sprawdzi zdecydowanie lepiej.
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mała historia znaków drogowych
    Czy wiecie, że na samym początku, ponad sto lat temu, kiedy to Polska odzyskała niepodległość, wprowadzono pierwsze znaki drogowe. Było ich aż... sześć W latach 30 wprowadzono kolejne 6 znaków : Przed pierwszą wojną ...