Nowe rodzinne auto z salonu do ok. 80tys.

31 Mar 2016, 12:48

Witam.

Jestem na etapie poszukiwania rodzinnego (kombi :)) auta w cenie do około 80 tys. zł. Cena wydaje się nie mała, ale moje wymagania ją tak ustawiły :)
- dużo miejsca z tyłu (rodzina 2+2) i spory bagażnik -> obecnie jeżdżę Fordem Focusem 2 kombi - nowy samochód nie może oferować mniej miejsca niż obecny
- dynamiczny silnik benzynowy o mocy około 140-150 KM
- pełna elektryka okien
- klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
- tempomat
- czujniki parkowania przód/tył
- alarm
- nawiew na tył
- koło zapasowe co najmniej dojazdowe
- samochód byłby użytkowany przez dłuższy okres czasu - 8-10 lat i chciałbym, żeby nie generował żadnych niespodziewanych wydatków (obecny pod tym względem jest super, tylko koszt eksploatacji)
- samochód użytkowany byłby głównie do jazdy miejskiej, od czasu do czasu trasa 100-200km, raz do roku wakacje
- najprawdopodobniej kombi segmentu C, ale inne propozycje też mile widziane
- samochód nowy z salonu do produkcji bądź z wyprzedaży rocznika jeżeli cena byłaby znacząco niższa

Z własnych obserwacji / testów:

- Seat Leon 1.4 150 KM Style + pakiet Comfort+ (automatyczne światła, podgrzewane fotele, coś jeszcze...) za 80tys. - jeździłem przez weekend, bardzo ładny zew., wew. wszystko na swoim miejscu, uporządkowane, pod ręką - taka prostota mi odpowiada, wrażenia z jazdy bardzo pozytywne, jest czym przycisnąć, spalanie zadowalające (trasa ok. 6, miasto ok 7,5 / dojazd do pracy 3km ~10,5). Wygodny podłokietnik. Wada - nie intuicyjne sterowanie tempomatem, ale nie poświęcałem temu dużo czasu, więc być może łatwo da się do tego przyzwyczaić.
Wiem, że dużo ludzi narzeka na TSI, aczkolwiek jak czytam to już dawno zostały one poprawione, a ludzie dalej swoje piszą. Tak czy inaczej VW zaliczył ogromną wpadkę i to się za nim ciągnie i oczywiście mimo zapewnień o poprawieniu trochę obawiam się tego silnika.

- Ford Focus 1.5 150 KM Titanium + pakiety (m.in. automatyczne parkowanie) za 79tys. - jeździłem, ale niestety 1.5 TDCI w wersji wyposażenia jaka mnie interesuje, ecoboost wiem że będzie jechał zdecydowanie lepiej, ale sam ocenić nie mogę. Samochód ładnie się prezentuje zew., wew. trochę zbyt nowocześnie, ale do zaakceptowania. Największa wada wg mnie to trochę za mało miejsca (obecnie na tylnej kanapie mam więcej miejsca), brak nawiewu na tył w tunelu środkowym (obecnie mam pod siedzeniami, w nowym prawdopodobnie jest podobnie).

- Opel Astra 1.4 150 KM Enjoy + Pakiet Biznes+ - cena 72tys. - najsłabiej wyposażone, ale i najtańsze (wiem, że można wyjść od Elite, doposażyć i cena się zrówna, ale na razie traktuje Astrę jako tańszą opcję), ale wszystko co jest dla mnie istotne jest w tej konfiguracji. Kombi ma być na prawdopodobnie na dniach / jeździłem hatchbackiem i wrażenia pozytywne - bardzo dobre wyciszenie, silnik sprawiał wrażenie mniej dynamicznego niż w Leonie (na papierze takie same wartości przyśpieszenia), pozycja za kierownicą nie do końca idealna (tak zapamiętałem po około pół godzinnej jeździe próbnej), podłokietnik mniej wygodny niż w Leonie. Zew. ok, natomiast wew. podoba mi się chyba najbardziej. Hatchback na tylnej kanapie oferuje więcej miejsca niż Focus (zobaczymy jak będzie to wyglądało z kombi).

- Skoda Octavia 1.4 150 KM Ambition+Amazing+dodatki za 81tys. lub Style+Amazing+dodatki za 85k - można zaoszczędzić 4tys. wybierając hatchback'a zamiast kombi, bagażnik równie duży z dobrym dostępem, jedynie ilość miejsca nad głową dla pasażerów z tyłu się zmniejsza. Zew. mi pasuje, wew. również - bez wodotrysków, wszystko na swoim miejscu, uporządkowane itp. itd. - jak już pisałem mi to odpowiada. Jestem jeszcze przed jazdą próbną. Podobnie jak w Leonie - kwestia dotycząca silnika i jak mówi moja żona a ja się z nią zgadzam :) - bardzo pospolity wygląd i często spotykany na drogach, co nie koniecznie jest tu zaletą. Natomiast samochód uważam za przemyślany i z bardzo dobrymi wartościami użytkowymi które mają dla mnie duże znaczenie.

- Honda Civic 1.8 142 KM Elegance - wygląd ok, bagażnik duży, ale w środku ciasno zarówno z przodu jak i z tyłu - odpada i nie zmienię zdania.

- Renault Megane (poprzednia generacja) 1.2 TCE 115 KM Limited - z wyprzedaży rocznika można mieć za około 60tys., w zasadzie wszystko co trzeba już jest, nie jeździłem, wygląd wew. i zew. mi odpowiada, ale jednak nie jestem przekonany. Poza tym silnik słabszy.

- Renault Megane (nowa generacja) - kombi będzie chyba we wrześniu, więc już z tego powodu odpada (chciałbym zamówić jak najszybciej), poza tym hatchback dla pasażerów z tyłu nie oferuje wcale dużo miejsca (kombi poprzedniej generacji oferuje więcej miejsca).

- Peugeot 308 - nie podoba mi się środek z ekranem dotykowym, więc odpada i nie ma szans żebym zmienił zdanie.

- Kia Ceed / Hyundai i30 - wygląd zew. oraz wew. mnie nie przekonują, dodatkowo odniosłem wrażenie że słabe materiały wykończeniowe. Silnik 1.6 135 KM też wydaje mi się za słaby. Poza tym z tą jakością silników bez turbo też różnie bywa - ostatnio w i30 szwagra wymieniany był cały silnik - samochód około 2,5 roku, ale przebieg spory - około 150-200tys. (dokładnie niestety nie wiem). Samochód od nowości użytkowany przez jednego kierowcę. Szczegółów co się stało z silnikiem nie znam, nie dopytywałem.

Segment D raczej odpuszczam - ze względu na cenę, gabaryty zew. oraz inny charakter auta (mniejsze, bardziej zwarte zachęca czasem do dynamiczniejszej jazdy).
SUV - fajnie się prezentują, ale przeważnie w środku mniejsze, droższe w zakupie i serwisowaniu.

Obecnie mój wew. ranking przedstawia się następująco:
1. Leon
2. Astra (tuż tuż za Leonem) ze względu na cenę oraz wygląd wew. (może się zmienić jak zapoznam się bliżej z wersją kombi)
3. Octavia (raczej Style+Amazing ze względu na biksenony, automatyczne światła i poduszki boczne dla pasażerów z tyłu)

Trochę się rozpisałem ale wydatek nie mały w związku z tym chcę być w pełni zadowolony z podjętej decyzji :)
Będę wdzięczny za pomoc w wyborze, uwagi oraz ew. inne propozycje które warto wziąć pod uwagę.
dzudzu9
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Ford Focus II
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

31 Mar 2016, 14:59

Trochę szkoda, że Honda odpada, bo według mnie doskonale spełnia Twoje wymagania (z pewnością wytrzyma 10 lat w dobrej kondycji, co może być trudne w przypadku turbopierdziawek użytkowanych na krótkich odcinkach w mieście) - sam używam wcześniejszej generacji (z odrobinę mniejszą kubaturą wnętrza i bagażnikiem) jako auto rodzinne (a do niedawna miałem ponad 40kg psa, który zajmował cały bagażnik) i pod względem praktycznym auto wypada znakomicie. No ale skoro zdania nie zmienisz to nie przekonuję.
Kupujesz auto nowe, które będziesz serwisował po swojemu wybierz więc model, który najbardziej Ci odpowiada. Nie ma już niezawodnych aut, każde po okresie gwarancji będzie się mniej lub bardziej psuło (kwestia szczęścia i odpowiedniego serwisu).
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

31 Mar 2016, 15:15

@dzudzu9

jestem w podobnej sytuacji z ta różnica ze zakup planuje za rok. Popatrz na nowa Elantre (premiera Europejska DZISIAJ w Poznaniu). Wszystko jak należy, wolnossący bez turbo, jedynie może sie wydawać trochę slaby. Czekam również co pokaże nowy Civic 10th i może Mazda 3 FL
tommiyacht
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 28 01 1999
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

31 Mar 2016, 15:23

Rocznie robię około 10 tys. km więc przez 10 lat 100 tys. - zdaje się co to było... Natomiast to też nie raz słyszałem, że obecnie producenci jak nie zarobia tyle co chcą na samochodzie to odbiją to sobie potem na serwisowaniu.

Z Hondą wiązałem duże nadzieje, ale niestety jak wsiadłem to zmieniłem zdanie :/ Chociaż jakość materiałów i wykończenia zrobiła na mnie bardzo dobre wrażenie.
Wydaje mi się, że Civic poprzedniej generacji oferował więcej miejsca.
Jeżeli Honda, to CRV, ale tutaj cena już zupełnie inna (zarówno zakup jak późniejsze utrzymanie).
dzudzu9
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Ford Focus II
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

31 Mar 2016, 15:24

@tommiyacht

Niestety ani Elantra ani Mazda 3 nie jest dostępna w nadwoziu kombi.
dzudzu9
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Ford Focus II
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

31 Mar 2016, 16:15

A co powiesz o Toyocie Auris 1.8 hybryda
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Albo Corolla ale w sedanie
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nadwozie koncepcyjnej Kia Sportspace
    W przeciwieństwie do klasycznych pojazdów typu kombi, station wagon czy nawet shooting brake – Kia Sportspace wyróżnia się zdecydowanie odmienną i wyszukaną architekturą w stosunku do tradycji. Wydłużoną ...

31 Mar 2016, 17:55

Zapomniałem wspomnieć - byłem w salonie Toyoty:
- Corolla odpada bo nie kombi
- do Aurisa robiłem przymiarkę, ale dosyć szybko zrezygnowałem (w tej chwili już nie pamiętam dokładnie powodu bo było to dawno i kontakt z nim był krótki, ale bodajże było to słabe wyciszenie (może kwestia zimnego silnika), nie najlepsza ergonomia, nie czułem się w nim najlepiej. Po prostu Toyota nie jest dla mnie (do Avensisa też robiłem przymiarkę i tak samo - nie kupiłbym go nawet jakby mieścił się w zakładanym budżecie).
dzudzu9
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Ford Focus II
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

31 Mar 2016, 18:06

Na Twoim miejscu brałbym Astrę K i do tego reflektory Intelilux - jedno z lepszych rozwiązań jeśli chodzi o bezpieczeństwo (coś na miarę ESP w tamtym okresie)

dzudzu9 napisał(a):ostatnio w i30 szwagra wymieniany był cały silnik - samochód około 2,5 roku, ale przebieg spory - około 150-200tys. (dokładnie niestety nie wiem). Samochód od nowości użytkowany przez jednego kierowcę.

no to się jednak przydała gwarancja (5 lat na silnik) ale motory w tych autach ogólnie są bardzo dobre jeśli chodzi o trwałość (poza 1,0T i 1,6TGDi, które są zbyt młode aby coś powiedzieć) i widać, że trafił się feler :(
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Kwi 2016, 11:55

Jestem po jeździe testowej Skodą Octavią 1.4 TSI 150 KM. W porównaniu do Leona:
+ wyciszenie trochę lepsze, na pewno dociera mniej odgłosów silnika
+ podłokietnik wygodniejszy - można przysunąć bliżej skrzyni biegów
+ siedzi się wyżej, a co za tym idzie wygodniej się wsiada (w Leonie wpadałem w fotel i ciągle zaczepiałem o kierownicę)
+ więcej miejsca dla pasażerów z tyłu
- gorsze trzymanie boczne
- słabsza reakcja silnika na gaz - przy dynamicznym przyśpieszaniu po każdorazowej zmianie biegu ok. sek. trwa zanim silnik załapie (w Leonie nie zauważyłem takiego problemu, poza tym silnik był jakby elastyczniejszy chociaż to dokładnie to samo)
- ani razu nie zauważyłem przełączenia w tryb 2-cylindrowy

Leon chyba jednak bardziej mi się podoba zarówno wew. jak i zew. i na pewno przyjemniej mi się nim jeździło.
Chociaż pod względem praktyczności (ilość miejsca i różne rozwiązania, jak np. haczyki w bagażniku) wygrywa Octavia.

Leon kombi 80 tys. zł.
Octavia 81 tys. za wersję hatchback / 85 tys. za kombi (bez podgrzewanych siedzeń dostępnych w Leonie).
Zastanawiam się czy w ogóle jest sens dopłacać.

Przy okazji wstąpiłem do salonu Kia i przejechałem się Ceed'em kombi L+Navi+Kamera cofania 1.6 GDI 135 KM:
- jakość materiałów słabsza w porównaniu do wszystkich wcześniej testowanych - twarde plastiki
- ilość miejsca z tyłu porównywalna do Astry
- wyciszenie słabsze
- silnik - wiadomo - nie turbo - słabszy, wolę turbo
- samochód nie zachwycił
Wcześniej już go odrzuciłem, ale teraz mam solidną podstawę dlaczego to zrobiłem.

Astra kombi ma być 16.04, tydzień później będę mógł wziąć ją na weekend. Wiążę z nią duże nadzieje...

Ponadto zastanawiam się, czy nie zbyt pochopnie odrzuciłem Focusa 1.5 150 KM. W sumie samochód dobry, bogata wersja, fajny silnik (opinia znajomego i własna po przejażdżce Mondeo z tym silnikiem). Jego minusy to:
- trochę mniej miejsca dla pasażerów i w bagażniku
- trochę za bardzo nowoczesny wygląd, ale może przesadzam
- nie zmieniłaby się marka którą jeżdżę :P

Obecnie ranking:
1. Leon
2. Astra
3. Octavia, Focus
dzudzu9
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Ford Focus II
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

02 Kwi 2016, 15:04

Dlaczego nie wziąłeś pod uwagę minivanów? To auta praktyczniejsze niż kompaktowe kombi, tym bardziej, że zależy Ci zarówno na bagażniku jak i ilości miejsca na tylnej kanapie.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

02 Kwi 2016, 17:06

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Może taka mazda ? :)
Gaurthurt
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 07 02 2012
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Mazda 6 I
Silnik: 2.0 140km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

02 Kwi 2016, 18:58

Ossy napisał(a):Dlaczego nie wziąłeś pod uwagę minivanów


Jakoś ich wygląd do mnie nie przemawia. Z propozycji Renault i Citroen w ogóle mi nie leżą, C-Max jeszcze ok, aczkolwiek Focus bardziej mi się podoba, a i bagażnik to jednak w Focusie większy (z tego co zapamiętałem oglądając go w salonie).

Gaurthurt napisał(a):Może taka mazda ? :)


Mazda 6 jest jak najbardziej ok, ale wydając 80 tys. wolę kupić nowy samochód, dlatego na nowych się skupiam.
dzudzu9
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Ford Focus II
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005