Nowe sprzęgło pada

02 Sie 2020, 20:41

Wczoraj i dzis zrobilem autem dluzsza trasę 2x350 km tak mw.
No i oczywiscie kolejna rzecz sie zj.... a i kolejna z tych nowych.
Zaczelo sprzeglo nawalac, a przeglo jest nowe ma z 15 tys km przebiegu. Objawia sie to bardzo wysokim braniem.
Ogolnie po jego wymianie bralo bardzo nisko. Niedawno mialem wymieny uszczelniacz i po tym bralo zauwazalnie wyżej ale to nic myslalem, że to kwestia regulacji. I mialem jakies takie wrazenie ze co jazda to lapie jakby wyżej ale moze mi sie wydawalo - myslalem.
Dzis jak wracalrm do domu to ewidentnie zaczely sie cyrki. Zjezdzam ze slimaka wrzucam bieg wciskam gaz silnik wyje auto nie przyspiesza za chwile ruszylo.
Pozniej kilka razy przy zmianie biegu wciskam gaz - silnik wyje. Zrobilem pare prob bez wciskania gazu no i okazuje się ze lapie dopiero jak calkowicie z niego zdejme noge i to czasem i tak z opóźnieniem.... wczoraj tak jeszcze nie bylo.
Od wymiany uszczelniacza przejechalem max 2500 km.
Juz mnie to rozwala jakim cydem nowe sprzeglo pada ??
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

03 Sie 2020, 07:42

Może być słabej jakości a w dodatku Ty nieumiejętnie z niego korzystasz i koniec
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Sie 2020, 07:56

Sprzęgło Sachs.
Nie chce mi sie wierzyc ze az tak nieumiejetnie bym z jiego korzystal że padloby po 15 tys km. Nie jezdze na polsprzegle, nie ruszam z samego sprzegla, wciskam sprzeglo zawsze do konca. No i nigdy mi sie sprzeglo nie rozwalilo w zadnym aucie.
Robilem ze 3 proby na wzniesieniu z ruszaniem z czwórki ale nie bylo tego objawu ze obroty wskoczyly zanim zgasl, po prostu zgasl.
Dodal ze to ślizganie nie pojawia sie za kazdym razem tylko 3 razy sie nie pojawi a potem raz sie pojawi. Zdarzylo sie tez tak ze auto przyspieszalo sprzeglo mialem juz puszczone i nagle sie rozsprzeglilo bo obroty poszly gwaltownie w górę a auto przestalo przyspieszac - to juz na dwójce bylo.
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

03 Sie 2020, 08:07

Może być tak jak Kao napisał a może być wadliwe sprzęgło.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10772
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Sie 2020, 10:20

A nie trzymasz nogi na sprzęgle podczas jazdy? Wielu kierowców ma takie przyzwyczajenie, że po puszczeniu sprzęgła, zamiast cofnąć nogę i oprzeć ją obok, to nadal trzyma ją na sprzęgle. Niektórzy też stoją z wciśniętym sprzęgłem np. na światłach. Są to przyzwyczajenia, z których czasami nawet nie zdajemy sobie sprawy.
Sasch ogólnie robi dobre sprzęgła. Nie jest ważne czy z fabryki w Niemczech, na Węgrzech czy z Chin. Cieszą się dobrą opinią. Oczywiście zawsze może znaleść się jakiś defekt.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Sie 2020, 10:25

Nie, nigdy nie trzymam nogi na sprzegle.
Od razu po zdaniu prawka oduczylem sie glupiego nawyku trzymania nogi na sprzegle na światłach i nigdy tak nie robilem.
Ale cos mi sie zdane ze dostal.sie tam olej na tarcze.
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Alergia za kierownicą - jak sobie z nią radzić?
    Razem z wiosną przyszedł ciężki czas dla alergików, uczulonych na pyłki i kurz. Prowadzenie auta w tym okresie jest dla uczuleniowców szczególnie uciążliwe. Łzawienie oczu, silny katar, obniżona koncentracja ...

03 Sie 2020, 12:07

Olej na tarcze nie tłumaczy wysokiego brania sprzęgła ale może być zbiór problemow czyli przyjarane sprzęgło i olej na docisku. A może ktoś Cie oszukał i nie wymienił sprzęgła?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Sie 2020, 12:42

Nie no kurcze raczej nie.
W starym sorzegle jak juz ze zluzycia padało zaczelo bardzo.ciezko chodzić - bylo troche polamane sloneczko docisku i zostalo wymienione wszystko lacznie z wysprzeglikiem lozyskiem oporowym itp.
No i tak jak mówię po wymianie sprzeglo bralo bardzo nisko az troche mi to na poczatku przeszkadzalo. Inny mechsnik to oglada i potwierdzil i pokazał ze sprzeglo jest nowe.
Po wymianie ostatniej uwzczelniacza bylo już nowe sprzeglo i zaczelo wtwdy wysoko brać tzn no zauwazalnie wyzej niz wcześniej. No niby z postoju jak sobie rusze na sprzegle to mw w polowie auto sie rusza do przodu ale w czasie jazdy juz to tak nie wygląda bo od jakiegos czasu jak calkiem nie zdjalem z niego nogi i lekko przygazowalem to nie przenosilo napedu z silnika.
A tak jak mówię samo z siebie sie czasem rozsprzegla czego tez nie kumam no bo nawet z olejem jak juz jest docisnieta tarcza do kola i trzyma to by sie mogla poslizgnac przy gazowaniu powyzej 3000 obr na drugim biegu ?... i to nie jest tak że auto slabiej przyspiesza wtedy tylko calkowicie odcina naped tak jakbym wrzucil luz w czasie gazowania. Obroty ida zgodnie z przyspieszaniem budy i nagle jest "wuuuu....!!!" I obrytu w gore jakbym bez biegu jechal. I jak puszczę noge z gazu i ostroznie nacisne ponownie to znów jedzie.
Nowy docisk by sie zdupczyl ?
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

03 Sie 2020, 21:07

Jeśli masz hydrauliczne sterowanie sprzęgłem to warto przyjrzeć się pompie. Tutaj jest taki mały aczkolwiek istotny knif. Odkręć odpowietrznik wysprzeglika bez naciskania na pedał sprzęgła. Ma się tutaj lać płyn . Jeśli nie to pompa do wymiany. Układ hamulcowy do płukania , czyszczenia , wymiany płynu. Ostatnio na taką przypadłość wymieniłem cztery pompy sprzęgła i tym samym wypłukałem z syfu układy hamulcowe.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4833
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

03 Sie 2020, 21:57

Hmm
A jak sprawdzić czy jest to sprzęgło samonastawne?
Jeden mechanik mi powiedział kiedys ze takie mam w aucie i ze trzeba je specjalnym przyrzadem montowac i demontować. Czy możliwe zeby w pugu 407 benzynie bylo takie sprzęgło?
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

03 Sie 2020, 22:00

No tak ale jakby był problem z układem zasprzęglania to byłby problem z wrzucaniem biegów a nie ze ślizgającym się sprzęgłem.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Sie 2020, 07:43

No i dzis troche przejechalem i z kolei nic sie nie ślizgalo, normalnie sie jechało nawet sprzeglo nie bralo tak wysoko.
Nie wiem juz o co kaman.
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

06 Sie 2020, 09:42

Z tym braniem to chyba jest jednak ok. Porownawczo jechalem Toyotą i brala na tej samej wysokości, a auto jest nowe.
Ewidentnie jest jedynie problem ślizgania i wydaje się że prpem sie nasila po nagrzaniu auta. Wiekszy problem jest na wyzszych biegach (wyzszy moment obrotowy).
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

06 Sie 2020, 16:26

No to faktycznie może gdzieś na tarcze olej delikatnie pociekł.....
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Sie 2020, 09:07

Kao
A jest możliwe, że się ślizga, bo docisk uszkodzili i przez to za słabo trzyma ?
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak