Nowe z salonu, 60-65tys.

29 Paź 2014, 18:43

no ten czynnik to kretyński wymysł UE...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Paź 2014, 19:43

No właśnie, koreaniec to nie auto do szaleństw, to auto do przemieszczania się z punktu a do punktu b. I jak widać, skoro test długodystansowy wypadł mu b.dobrze, to przy dobrej eksploatacji przez 10 lat z salonówką nikt nie będzie miał problemów ;) Ja miałem pewien kontakt z ceed`em przez ok rok, nówka salonówka i trzeba powiedzieć, że auto wypadało świetnie. Na autostradzie leciało żwawo, komfortowo w nim było. Więc moim zdaniem salonowy i30 to naprawdę fajny wybór ;)
166 2,4 JTDm - jest
156 19 JTD - była
306 1,4 - był
autoitalia
Aktywny
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 11 03 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 166
Silnik: 2,4 JTDm 175 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

29 Paź 2014, 23:11

dzida... wiesz dobrze, ze mialem oprocz 3 bmw rowniez japonca I dwa koreance w tym accenta. Poza tym dobre auta nie ida na zlom tylko te, ktore sa przegnite I przegladu nie przechodza...
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

30 Paź 2014, 09:23

autoitalia napisał(a):No właśnie, koreaniec to nie auto do szaleństw, to auto do przemieszczania się z punktu a do punktu b.


Skoro tak to czy nie lepiej zaoszczędzić kilkadziesiąt tysięcy i kupić sobie Lanosa? :) Też koreaniec, też będziesz się nim przemieszczać z punktu a do punktu b, właściwości jezdne będą podobne, może wygląd i materiały w środku będą bardzo na minus, ale za to ile kasy zostanie w portfelu :yes:
A tak na serio - wolałbym dorzucić z 10 tys. zł więcej i kupić coś pewniej się prowadzącego, mniej hałasującego w trakcie jazdy i z prawdziwymi PS pod maską (1.6 MPI 120KM jest potwornie mułowaty).
I jeszcze jedno, w nawiązaniu do tego co napisał dzida - możliwe, że inne modele mają bardziej komfortowe zawieszenie, ale nie i30 - tu zawieszenie jest tak twarde jak w moim Civicu, ale nic za tym nie idzie, bo zamiast trzymać się drogi jak przyklejone auto buja się w zakrętach jak okręt, a na nierównościach strasznie telepie. Może coś poprawią w następnej generacji, póki co to auto moim zdaniem nie jest warte takich pieniędzy.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

30 Paź 2014, 11:30

A dlaczego 1.6 120KM mułowaty? Mam własnoręcznie zrobione zestawienie kilku samochodów z silnikami 1.6 i różnice w 0-100km/h między nimi to (pomijając Astrę która jest wolniejsza prawie o sekundę z 1.6 115KM) 0,6s. Silnik Hyundai'a rozpędza i30 dokładnie w tyle samo czasu co 1.6 125KM w Focusie, a pali mniej.

Oczywiście to wszystko dane techniczne, ale w rzeczywistości nie powinno być inaczej :)

Muszę przyznać, że jestem kierowcą, który liczy na coś więcej niż przemieszczenie z punktu A do punktu B, a jazda na granicy przyczepności nie jest mi obca :)
lotap
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 22 03 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: nie mam

30 Paź 2014, 11:56

Odpowiem Ci tak - katalogowo Golf V z silnikiem 1.6 102KM ma 11,4 s. do setki, w rzeczywistości - jak sprawdzali stali użytkownicy tego forum - prawie 15 s. To tyle o danych technicznych :)
Jechałem i30 z tym silnikiem i moim zdaniem jest mułowaty, ale to samo mogę powiedzieć też o Astrze 1.6 115KM (tu problemem wydaje się być ogromna masa auta). Focusa z 1.6 125KM nie testowałem, 1.6 Ecoboost 150KM jeździ za to baaardzo fajnie. Sam przejedź się tymi autami, może dla Ciebie ich możliwości będą wystarczające, to wszystko subiektywne odczucia.
Serio wierzysz w podawane przez producentów średnie spalanie?
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Instalacje gazowe II generacji
    Ten typ instalacji gazowej, podobnie jak wcześniejszy, wykorzystuje zmienne warunki podciśnieniowe, pozwala już jednak na regulację składu mieszanki. Instalacja ta przeznaczona jest dla starszej generacji silników, ...
    Silnik 2UR-GSE - Lexus
    Pozostajemy w świecie V-ósemek. Z silników tego typu bardzo chętnie korzysta również Lexus. Japońska marka powszechnie stosuje takie motory w autach sportowych. Flagową jednostką Lexusa jest obecnie wolnossący ...

30 Paź 2014, 12:12

Wierzę, że w jakichś tam warunkach to katalogowe spalanie osiągają, a że nie ma to wiele wspólnego z rzeczywistością to inna sprawa.

Oglądałem właśnie filmik z rozpędzaniem do 100 i jest około 11s, więc wierzę w to katalogowe 10,9 :)

Zresztą przeskok z auta, które ma 16,3s to i tak będzie przepaść.
lotap
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 22 03 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: nie mam

30 Paź 2014, 12:22

lotap napisał(a):Zresztą przeskok z auta, które ma 16,3s to i tak będzie przepaść.


To też prawda :) Zależy też jak długo zamierzasz tym autem jeździć, bo z czasem każda ilość koni mechanicznych okazuje się za mała.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

30 Paź 2014, 15:26

Focus 1.6 125KM szału nie ma z przyśpieszeniem ale wolny nie jest.. :ok: Na pewno większa trwałość niż 150 konny ECOBOOST ale tu już jest czym przycisnąć.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

30 Paź 2014, 15:49

Koniu napisał(a): Na pewno większa trwałość niż 150 konny ECOBOOST ale tu już jest czym przycisnąć.


Akurat ten silnik (montowany również w Volvo) zbiera świetne recenzje właśnie za trwałość - pomimo wtrysku bezpośredniego i turbo nie psuje się tak jak g..wniane TSI i TFSI. No ale Focusik z tym silnikiem to już lekko ponad 70 tys. zł :/
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

30 Paź 2014, 15:53

Na razie zbiera, co będzie potem się zobaczy :yes:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

30 Paź 2014, 17:26

jiGsaw napisał(a):Poza tym dobre auta nie ida na zlom tylko te, ktore sa przegnite I przegladu nie przechodza...

niestety w przypadku niemieckich "dobrych" aut polowa już dawno powinna być na złomie
łysy30 napisał(a):coś pewniej się prowadzącego, mniej hałasującego w trakcie jazdy i z prawdziwymi PS pod maską (1.6 MPI 120KM jest potwornie mułowaty)

po co Ci auto super prowadzące się z podstawowym silnikiem? 1,6 nie jest demonem prędkości ale 3 razy więcej zrobi km niż te wynalazki spod znaku downsizingu :ok:
u mnie jest ten 1,6 w wyższej karoserii i jakoś dobrze daje sobie radę paląc średnio 6,5l/100km i przyśpieszając poniżej 11s do setki - mnie nie musisz uświadamiać, bo mam styczność :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Paź 2014, 18:14

@UP
Tu bym się sprzeczał bo moc silnika nie ma nic do prędkości wchodzenia w zakręt.

Co do tego że koni zawsze mało to się zgodzę, ale myślę że okolice 11s wystarczy, a jednak zależy mi też na ekonomice :-)
lotap
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 22 03 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: nie mam

30 Paź 2014, 18:18

lotap napisał(a):Tu bym się sprzeczał bo moc silnika nie ma nic do prędkości wchodzenia w zakręt.

ale do wychodzenia już tak :D Dalej nie rozumiem rozwodzenia się nad super precyzją prowadzenia skoro silniki rozpatrywane są małej mocy czyt. do normalnego przemieszczania się.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

31 Paź 2014, 06:54

dzida napisał(a):Dalej nie rozumiem rozwodzenia się nad super precyzją prowadzenia skoro silniki rozpatrywane są małej mocy czyt. do normalnego przemieszczania się.


Nie rozumiesz, bo nie chcesz zrozumieć :) Trudno Ci przełknąć krytykę marki, której jesteś wielkim fanem i tyle (i nie pisz, że tak nie jest - w każdym temacie proponujesz komuś jaką Kię czy Hyundai'a). Ja rozumiem, że swoje trzeba chwalić , no ale bez przesady - przydałaby się chociaż odrobina obiektywizmu. Nie mówię, że koreańskie auta to nic nie warty szmelc, ale nie da się ukryć, że to najgorzej prowadzące się samochody (obok amerykańskich). A dlaczego to takie ważne? Bo auto służy przede wszystkim do jeżdżenia, a więc powinno się wybierać takie, które robią to najlepiej. Nie mam pomysłu jak prościej to wytłumaczyć :)
P.S. 120KM powinno już robić robotę, a moim zdaniem w i30 nie robi. Podstawowym silnikiem jest 1.4 100KM (ten to swoją drogą musi być torpedą :? ). No ale tak jak mówiłem - dla jednego i 150KM to za mało, więc niech autor tematu wybierze się na jazdę testową i sam oceni.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna