Nowe z salonu, 60-65tys.

29 Paź 2014, 18:43

no ten czynnik to kretyński wymysł UE...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Paź 2014, 19:43

No właśnie, koreaniec to nie auto do szaleństw, to auto do przemieszczania się z punktu a do punktu b. I jak widać, skoro test długodystansowy wypadł mu b.dobrze, to przy dobrej eksploatacji przez 10 lat z salonówką nikt nie będzie miał problemów ;) Ja miałem pewien kontakt z ceed`em przez ok rok, nówka salonówka i trzeba powiedzieć, że auto wypadało świetnie. Na autostradzie leciało żwawo, komfortowo w nim było. Więc moim zdaniem salonowy i30 to naprawdę fajny wybór ;)
166 2,4 JTDm - jest
156 19 JTD - była
306 1,4 - był
autoitalia
Aktywny
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 11 03 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 166
Silnik: 2,4 JTDm 175 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

29 Paź 2014, 23:11

dzida... wiesz dobrze, ze mialem oprocz 3 bmw rowniez japonca I dwa koreance w tym accenta. Poza tym dobre auta nie ida na zlom tylko te, ktore sa przegnite I przegladu nie przechodza...
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

30 Paź 2014, 09:23

autoitalia napisał(a):No właśnie, koreaniec to nie auto do szaleństw, to auto do przemieszczania się z punktu a do punktu b.


Skoro tak to czy nie lepiej zaoszczędzić kilkadziesiąt tysięcy i kupić sobie Lanosa? :) Też koreaniec, też będziesz się nim przemieszczać z punktu a do punktu b, właściwości jezdne będą podobne, może wygląd i materiały w środku będą bardzo na minus, ale za to ile kasy zostanie w portfelu :yes:
A tak na serio - wolałbym dorzucić z 10 tys. zł więcej i kupić coś pewniej się prowadzącego, mniej hałasującego w trakcie jazdy i z prawdziwymi PS pod maską (1.6 MPI 120KM jest potwornie mułowaty).
I jeszcze jedno, w nawiązaniu do tego co napisał dzida - możliwe, że inne modele mają bardziej komfortowe zawieszenie, ale nie i30 - tu zawieszenie jest tak twarde jak w moim Civicu, ale nic za tym nie idzie, bo zamiast trzymać się drogi jak przyklejone auto buja się w zakrętach jak okręt, a na nierównościach strasznie telepie. Może coś poprawią w następnej generacji, póki co to auto moim zdaniem nie jest warte takich pieniędzy.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

30 Paź 2014, 11:30

A dlaczego 1.6 120KM mułowaty? Mam własnoręcznie zrobione zestawienie kilku samochodów z silnikami 1.6 i różnice w 0-100km/h między nimi to (pomijając Astrę która jest wolniejsza prawie o sekundę z 1.6 115KM) 0,6s. Silnik Hyundai'a rozpędza i30 dokładnie w tyle samo czasu co 1.6 125KM w Focusie, a pali mniej.

Oczywiście to wszystko dane techniczne, ale w rzeczywistości nie powinno być inaczej :)

Muszę przyznać, że jestem kierowcą, który liczy na coś więcej niż przemieszczenie z punktu A do punktu B, a jazda na granicy przyczepności nie jest mi obca :)
lotap
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 22 03 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: nie mam

30 Paź 2014, 11:56

Odpowiem Ci tak - katalogowo Golf V z silnikiem 1.6 102KM ma 11,4 s. do setki, w rzeczywistości - jak sprawdzali stali użytkownicy tego forum - prawie 15 s. To tyle o danych technicznych :)
Jechałem i30 z tym silnikiem i moim zdaniem jest mułowaty, ale to samo mogę powiedzieć też o Astrze 1.6 115KM (tu problemem wydaje się być ogromna masa auta). Focusa z 1.6 125KM nie testowałem, 1.6 Ecoboost 150KM jeździ za to baaardzo fajnie. Sam przejedź się tymi autami, może dla Ciebie ich możliwości będą wystarczające, to wszystko subiektywne odczucia.
Serio wierzysz w podawane przez producentów średnie spalanie?
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Flagowy SUV Lexusa zostanie zelektryfikowany
    Koncern Toyota zapowiedział przyspieszenie upowszechniania samochodów zelektryfikowanych – hybrydowych, hybryd plug-in oraz aut czysto elektrycznych, zasilanych akumulatorami lub wodorowymi ogniwami paliwowymi. ...

30 Paź 2014, 12:12

Wierzę, że w jakichś tam warunkach to katalogowe spalanie osiągają, a że nie ma to wiele wspólnego z rzeczywistością to inna sprawa.

Oglądałem właśnie filmik z rozpędzaniem do 100 i jest około 11s, więc wierzę w to katalogowe 10,9 :)

Zresztą przeskok z auta, które ma 16,3s to i tak będzie przepaść.
lotap
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 22 03 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: nie mam

30 Paź 2014, 12:22

lotap napisał(a):Zresztą przeskok z auta, które ma 16,3s to i tak będzie przepaść.


To też prawda :) Zależy też jak długo zamierzasz tym autem jeździć, bo z czasem każda ilość koni mechanicznych okazuje się za mała.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

30 Paź 2014, 15:26

Focus 1.6 125KM szału nie ma z przyśpieszeniem ale wolny nie jest.. :ok: Na pewno większa trwałość niż 150 konny ECOBOOST ale tu już jest czym przycisnąć.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

30 Paź 2014, 15:49

Koniu napisał(a): Na pewno większa trwałość niż 150 konny ECOBOOST ale tu już jest czym przycisnąć.


Akurat ten silnik (montowany również w Volvo) zbiera świetne recenzje właśnie za trwałość - pomimo wtrysku bezpośredniego i turbo nie psuje się tak jak g..wniane TSI i TFSI. No ale Focusik z tym silnikiem to już lekko ponad 70 tys. zł :/
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

30 Paź 2014, 15:53

Na razie zbiera, co będzie potem się zobaczy :yes:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

30 Paź 2014, 17:26

jiGsaw napisał(a):Poza tym dobre auta nie ida na zlom tylko te, ktore sa przegnite I przegladu nie przechodza...

niestety w przypadku niemieckich "dobrych" aut polowa już dawno powinna być na złomie
łysy30 napisał(a):coś pewniej się prowadzącego, mniej hałasującego w trakcie jazdy i z prawdziwymi PS pod maską (1.6 MPI 120KM jest potwornie mułowaty)

po co Ci auto super prowadzące się z podstawowym silnikiem? 1,6 nie jest demonem prędkości ale 3 razy więcej zrobi km niż te wynalazki spod znaku downsizingu :ok:
u mnie jest ten 1,6 w wyższej karoserii i jakoś dobrze daje sobie radę paląc średnio 6,5l/100km i przyśpieszając poniżej 11s do setki - mnie nie musisz uświadamiać, bo mam styczność :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Paź 2014, 18:14

@UP
Tu bym się sprzeczał bo moc silnika nie ma nic do prędkości wchodzenia w zakręt.

Co do tego że koni zawsze mało to się zgodzę, ale myślę że okolice 11s wystarczy, a jednak zależy mi też na ekonomice :-)
lotap
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 22 03 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: nie mam

30 Paź 2014, 18:18

lotap napisał(a):Tu bym się sprzeczał bo moc silnika nie ma nic do prędkości wchodzenia w zakręt.

ale do wychodzenia już tak :D Dalej nie rozumiem rozwodzenia się nad super precyzją prowadzenia skoro silniki rozpatrywane są małej mocy czyt. do normalnego przemieszczania się.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

31 Paź 2014, 06:54

dzida napisał(a):Dalej nie rozumiem rozwodzenia się nad super precyzją prowadzenia skoro silniki rozpatrywane są małej mocy czyt. do normalnego przemieszczania się.


Nie rozumiesz, bo nie chcesz zrozumieć :) Trudno Ci przełknąć krytykę marki, której jesteś wielkim fanem i tyle (i nie pisz, że tak nie jest - w każdym temacie proponujesz komuś jaką Kię czy Hyundai'a). Ja rozumiem, że swoje trzeba chwalić , no ale bez przesady - przydałaby się chociaż odrobina obiektywizmu. Nie mówię, że koreańskie auta to nic nie warty szmelc, ale nie da się ukryć, że to najgorzej prowadzące się samochody (obok amerykańskich). A dlaczego to takie ważne? Bo auto służy przede wszystkim do jeżdżenia, a więc powinno się wybierać takie, które robią to najlepiej. Nie mam pomysłu jak prościej to wytłumaczyć :)
P.S. 120KM powinno już robić robotę, a moim zdaniem w i30 nie robi. Podstawowym silnikiem jest 1.4 100KM (ten to swoją drogą musi być torpedą :? ). No ale tak jak mówiłem - dla jednego i 150KM to za mało, więc niech autor tematu wybierze się na jazdę testową i sam oceni.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna