Nowy hatchback do około 90tys

02 Maj 2018, 20:17

Witam,

Mam dylemat jakie nowe auto kupić:

Użytkowanie:

Dojazdy do pracy (około 50km - 90% trasa, 10% miasto)
+ normalne użytkowanie auta (2 osoby)

Ze względu na dość sporą odległość do pokonania myślałem nad czymś w fabrycznym gazie, na moją uwagę zwróciło np:

- Tipo 1.4 120km z LPG S Design 2018

Do konkurencji dodałbym nową Astrę jednak nie ma tam wersji z tego roku z fabrycznym gazem, mimo wszystko gaz to nie jest konieczność.

Z innych aut myślałem nad Seatem Ibizą FR (podoba mi się estetycznie oraz zawiera mnóstwo rzeczy które można dodać do auta), Kią Ceed , Hyundai i 30 lub VW Polo.

Wybór jest dość ciężki gdyż większość z tych aut jest bardzo dobrze oceniania. Może będziecie w stanie podać jakieś za i przeciw kupna konkretnego auta lub podacie jakieś dodatkowe ciekawe przykłady które mogą mnie zainteresować.

Nigdzie nie mogłem znaleźć porównania Tipo do Ibizy FR (jest to niby inna klasa ale cena podobna)

Dodatkowo zależy mi żeby nie była to wersja podstawowa tylko jedna z najbardziej topowych (lubię bajery w środku auta). Przykładowo czujniki parkowania lub kamera cofania to mus.
Suby
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 11 09 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Grande Punto Sport
Silnik: 1.4 95KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

02 Maj 2018, 20:44

Przy kupnie nowego auta:
1. Idziesz do salonu.
2. Jeździsz tym co bierzesz pod uwagę.
3. Kupujesz to co najbardziej Ci odpowiada.

Kupno ibizy czy polo, ogólnie segmentu b w takim budżecie to głupota i nieszanowanie własnych pieniędzy.

Są astry z fabrycznym gazem ale to jeszcze generacja "J".
IMO, w takim budżecie wybór pomiędzy astrą k, focusem, giuliettą i faworytem - mazdą 3. Pomyśl też o elantrze
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

02 Maj 2018, 21:08

Tipo w takim budżecie to chyba lekka przesada.
Ja mając tyle do wydania na kompakta nie brałbym nic poniżej 150KM.
Wybierałbym miedzy tymi
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3755
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

02 Maj 2018, 21:14

Jeśli rozważasz LPG to poza Tipo nic ciekawego nie znajdziesz. W tym budżecie nie warto Tipo - za 60 tysięcy to jest naprawdę dobry wybór.

Jeśli dostaniesz jakąś zniżkę w salonie Seata to Ibiza FR w wersji 1.5 TSI to BARDZO ciekawy wybór. Fabrycznie 7,9 do setki, ale z pomiarów wychodzi nawet 7,7. Aczkolwiek więcej jak 75 tysięcy to bym nie wydał na Ibizę.

Z pozostałych aut to zainteresowałbym się Astrą K 1.6 200KM, Leonem 1.4 150 lub 1.8 TSI i Civicem 1.5T.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

06 Maj 2018, 03:54

Dorzucę coś od siebie - jak było wyżej wspomniane, Mazda jest bardzo ciekawym wyborem. U mnie w rodzinie są dwie:
Po pierwsze 6 2.0 skyactiv 165KM 2015 w manualu, po drugie CX-3 2.0 120KM 2017 (produkcyjnie 2016) w automacie. Obie od nowości. 6 w zeszłym tygodniu stuknęło równo 3 lata i 75kkm na blacie - do tej pory żadnej usterki. CX-3 co prawda znacznie niższy przebieg, ale również bez awarii. Co ciekawe, zarówno skrzynia manualna jak i automatyczna są świetnie zestopniowane (manual ma krótkie przełożenia, automat fajnie sobie radzi szczególnie w trybie sport). Do tego niskie jak na tą pojemność spalanie - zasługa przede wszystkim masy. A znajomi mają 3 i CX-5. W zasadzie każdy z modeli jest godny polecenia, wszędzie ten sam silnik. Więc jeśli nowy hatback to jak najbardziej 3 albo CX-3 - oczywiście CX zrobiony jest na podłodze 2, więc jest ciasno z tyłu, natomiast z przodu zupełnie tego nie odczujesz. I nie, nie jest to post sponsorowany, mówię tylko o zadowoleniu użytkowników. Jedyną bolączką są drogie przeglądy gwarancyjne (przykładowo 1100 zł we Wrocławiu) co 20.000km lub rok.
pedro666
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 13 07 2015
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik 1LR-GUE - Lexus
    Skoro o Lexusie mowa, nie można nie wspomnieć o prawdopodobnie najbardziej zaawansowanym silniku w historii japońskiej marki, który trafił pod maskę najbardziej egzotycznego auta Lexusa. Mowa o jednostce V10 napędzającej ...