Nowy hatchback w leasing

16 Wrz 2018, 13:27

Witam wszystkich,
Planuję wzięcie rodzinnego hatchbacka w leasing konsumencki na 3 lata i nie planuję wykupu. Samochodem w większości będą jeździć dwie osoby dorosłe plus mały pies. 80% jazdy w mieście.

Początkowo myślałem o nowym Polo- to takie minimum rozmiarowe. Skutecznie zniechęcił mnie czas oczekiwania, sięgający do 9 miesięcy.

Dealer zaproponował Golfa, na którego są spore rabaty, a lepiej skonfigurowany Golf wychodzi taniej od Polo. Popatrzyłem w konfigurator i myślałem o silniku 1.5 TSI, 130 albo 150KM. Z tego co widziałem, to spalanie mają podobne, a różnica w cenie pomijalna. Jest jakikolwiek powód, dla którego warto rozważyć 130?

Poza Golfem, miałem jazdę testową Audi A3. Wrażenia z jazdy porównywalne z Golfem, ale wnętrze A3 zdecydowanie bardziej mi się podoba, do tego audio B&O robi wrażenie. Za konfigurację, którą złożyłem wychodzi ok 130zł więcej niż w przypadku porządnie wyposażonego Golfa. Tyle że nie jestem przekonany, czy potrzebuję tempomatów, asystentów parkowania, monitorowania martwego pola itp. Od kilku lat jeżdżę Pandą z 2009, która ma silnik i radio i nigdy nie czułem, że brakuje mi czegoś z tych systemów. Nawet A3, którym jeździłem, nie miało nic poza pakietem Sport i Comfort. Dwie rzeczy, których wymagam to klimatyzacja automatyczna i audio powyżej fabrycznego.

Numer 3 to nowy Focus. Jazdę testową mam dopiero w poniedziałek, także dopiero wtedy będę mógł coś więcej powiedzieć. Zachęcają przychylne recenzje, nawet pomimo trzech cylindrów. Myślałem o wersji ST-Line z kilkoma dodatkami.

Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki przy wyborze, po 3 miesiącach poszukiwań sam już mam mętlik w głowie.

Bardzo dziękuję za pomoc,
Pozdrawiam ;)
Eilchner
Początkujący
 
Posty: 54

16 Wrz 2018, 14:05

1. idziesz do salonów interesujących Cię marek
2. Oglądasz, odbywasz jazdzy próbne interesującymi Cię wozami.
3. Kupujesz auto, które najbardziej Ci podpasuje, bo w przypadku nówek nie ma sensu mówić o (bez)awaryjności (zwłaszcza, że sprzedajesz przed zakończeniem gwarancji)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

16 Wrz 2018, 14:44

Zdaję sobie z tego sprawę, została mi jeszcze jedna jazda do odbycia. Napisałem tutaj ze względu na doświadczenie forumowiczów, którzy podzielą się swoimi spostrzeżeniami na temat tych modeli.

Jak wygląda kwestia wspomnianych silników w Golfie?

Mam jeszcze pytanie dotyczące Audi Perfect Lease - czytałem, że leasing jest od ceny katalogowej i nie ma żadnej możliwości rabatu przy tej formie finansowania. Jak to wygląda w praktyce? Nie da się niczego ugrać, nawet przy wyprzedaży rocznika?
Eilchner
Początkujący
 
Posty: 54

16 Wrz 2018, 16:55

Eilchner napisał(a):Jak wygląda kwestia wspomnianych silników w Golfie?
nic nie wiadomo, bo to stosunkowo nowa konstrukcja, ale pewnie jak większość silników tego typu - 200 - 300k i na śmietnik

Jeśli chodzi o moje spostrzeżenia i prywatne zdanie, to z w.w nie wziąłbym żadnego (może ew a3 w sedanie). Gdyby nie 3 cylindrowe benzyny w Focusie, to pewnie miałbym o nim lepsze zdanie, ale niestety jest jak jest. Można jeszcze zahaczyć o Koreę i spojrzeć na Hyundaia i30 (fajnie wygląda fastback), Kię Ceed
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

16 Wrz 2018, 17:18

mike napisał(a):nic nie wiadomo, bo to stosunkowo nowa konstrukcja, ale pewnie jak większość silników tego typu - 200 - 300k i na śmietnik

To już nie będzie moim problemem, przez te 3 lata zrobię ok 50 tyś km, a po okresie leasingu wezmę coś nowego.
Bardziej chodziło mi o to, czy jedyna różnica pomiedzy 1.5 130KM i 150KM to móc?
Eilchner
Początkujący
 
Posty: 54

16 Wrz 2018, 17:52

Eilchner napisał(a):Bardziej chodziło mi o to, czy jedyna różnica pomiedzy 1.5 130KM i 150KM to móc?

W tej chwili producenci traktują klientów jako debili technicznych. Nie chwalą się rozwiązaniami technicznymi, a klient ma tylko kupić i tankować, a z każdą pierdołą jechać do ASO. W większości przypadków takie silniki różnią się typem sprężarki, stała i zmienna geometria łopatek turbiny, ale to tylko przypuszczenie.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3754
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

16 Wrz 2018, 21:44

yeti65 napisał(a):W większości przypadków takie silniki różnią się typem sprężarki, stała i zmienna geometria łopatek turbiny
obstawiam, że w tym przypadku jest to nawet kwestia samego programu :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

16 Wrz 2018, 21:57

Jeszcze co do i30 i Ceed:

-możliwość konfiguracji i30 praktycznie nie istnieją - albo wybieram ubogi pakiet comfort, albo dopakowany premium za ponad 20000 zł.

-Kia nie ma opcji leasingu/najmu długoterminowego dla klientów indywidualnych
Eilchner
Początkujący
 
Posty: 54

17 Wrz 2018, 09:24

Miałem identyczne założenia jak Ty - 3 lata jazdy bez wykupu. Byłem praktycznie w każdym salonie (nie byłem zamknięty na konkretną markę, nie interesowały mnie jedynie Skody i Dacie), zjeździłem całe mnóstwo aut, a w jeszcze większej ilości siedziałem.
A3 skonfigurowane pode mnie (ten sam silnik co w Golfie) kosztowałoby mnie miesięcznie 200 zł brutto więcej niż Golf, czyli w praktyce jedno wyjście z żoną na kolację. Dla porównania - Focus czy nowy Civic były o wiele droższe miesięcznie niż A3 - ba, taniej można było mieć A4 :) Zrozumiałem skąd tyle tych aut na ulicach.
Wybrałem Golfa, bo w Audi źle się czułem, podobnie jak w BMW 3 (rata za dopakowany egzemplarz wyniosłaby mnie ok. 2100 brutto - mają duże zniżki dla mojej grupy zawodowej). No i pomimo wysokiej ceny wyjściowej Golf wychodzi mnie miesięcznie bardzo tanio jak na maksymalnie wyposażoną opcję (nie mam tylko DSG, nad czym ubolewam - był to mój ogromny błąd) - atutem grupy VAG jest własny bank, zabijają przez to konkurencję.
Jest tak jak piszesz - leasing w Audi jest od ceny katalogowej i nie ma żadnego rabatu przy tej formie finansowania (mnie kosztowałby globalnie jakieś 101%, co jest rewelacyjną ofertą).
Wybierz najmocniejszy silnik, na jaki Cię stać :ok:
I nie bierz VAG-a z manualem jak masz problemy z kolanami - pedał sprzęgła nie jest ustawiony anatomicznie, tylko jest nieco przesunięty w prawo, mnie po dłuższej jeździe w korkach kolano odmawia posłuszeństwa. Tylko w VAG-ach jest to tak idiotycznie rozwiązane.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

17 Wrz 2018, 11:37

Wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedź :)

Mam podobne odczucia co Ty, tyle że poza Skoda wyeliminowałem Seata. Większość marek zabija właśnie finansowanie- dokładnie tak jak piszesz, VW Bank nie ma konkurencji, dlatego skłaniam się ku VW albo Audi. Ciekawi mnie jeszcze finansowanie Forda, dzisiaj mam jazdę Focusem i wszystkiego się dowiem.

Jeśli chodzi o konfigurację, A3 Sport z pakietem Comfort, Smartphone Interface i audio B&O wychodzi ok 1350 miesięcznie. I szczerze mówiąc, nie wiem czy potrzebuję czegoś więcej. Ewentualnie myślałem o dołożeniu pre-sense.

Co do skrzyń biegów, Golf i A3 którymi jeździłem były w DSG/Stronic. O ile całkiem fajnie to działało, to irytujące było opóźnienie przy ruszaniu. Dlatego dzisiaj też umówiłem się na jazdę Q2 w manualu (A3 nie mieli).
Eilchner
Początkujący
 
Posty: 54

17 Wrz 2018, 11:50

Eilchner napisał(a):Ciekawi mnie jeszcze finansowanie Forda, dzisiaj mam jazdę Focusem i wszystkiego się dowiem.


W 2016 r. Focus 1.5 150KM w max opcji kosztowałby mnie 1500 zł netto miesięcznie z pełnym pakietem serwisowym w cenie. Tyle ile mniej więcej Audi A4.
DSG w mieście też rewelacyjne nie jest (irytuje właśnie to zmulone ruszanie), ale i tak to lepsza opcja niż manual. Sprawdź czy Ci on pasuje, bo ja miałem jazdę próbną tylko DSG.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

17 Wrz 2018, 12:01

W Fordzie leasing oferuję z tego co kojarzę Getin Leasing, jeśli tak jest w rzeczywistości to raczej nie licz na dobrą ofertę. Zresztą ten leasingodawca sam w sobie ma złą opinie na rynku.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

17 Wrz 2018, 12:14

pkc napisał(a):W Fordzie leasing oferuję z tego co kojarzę Getin Leasing


Dokładnie, to była oferta Getin Leasing.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

18 Wrz 2018, 20:24

Jak auto na 50-100 tys. km to te DSG może być, ale trzeba pamiętać, że wszystkie VAG-i z momentem do 250 Nm mają te szajsowate skrzynie DSG DQ200 z suchymi sprzęgłami. Koszty napraw po przekroczeniu 150 tys. km są dość duże, więc albo auto opchnąć zanim zaczną się te problemy albo wybrać coś mocniejszego z trwalszą skrzynią.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

18 Wrz 2018, 20:30

Koniec końców wybór padł na A3.

Po przeczytaniu niezbyt przychylnych opinii na temat leasingu w Fordzie, jazdę Focusem sobie odpuściłem.

Cenowo wychodziło ok. 100 zł na korzyść Golfa, ale wnętrze A3 i B&O w końcu wygrało. No i odbiór za 3 tygodnie, a nie 3 miesiące ;)

Dziękuję wszystkim za opinie i pomoc w wyborze :)
Eilchner
Początkujący
 
Posty: 54