Nowy kierowca - kilka pytań na start

11 Sie 2020, 14:05

Cześć! Jestem nowym kierowcą ze świeżo kupionym samochodem i niemal zerowym doświadczeniem za kółkiem, więc prośba o odpowiedzi na kilka pytań. Ta kategoria wydała mi się najbardziej właściwa, żeby wrzucić je tutaj zbiorczo:

1. Czy płyny eksploatacyjne trzeba wymieniać "w specjalnych wersjach zimowych", czy tylko płyn do spryskiwaczy? Z tego co wiem, chyba nie ma żadnego oleju zimowego, płynu chłodzącego zimowego, itd?

2. Jakie opony na zimę są lepsze? Typowo zimowe, czy wielosezonowe? W komplecie z autem dostałem od poprzedniego właściciela wielosezonowe, ale nie wiem czy mam kupować, czy w zimie jeździć na tych które dostałem?

3. Jaki alkomat do domowego użytku polecacie? Wiadomo, że przytomna osoba po alkoholu nie jeździ :ok:, ale jak się wypiło kilkanaście godzin wcześniej, to wolę jednak wiedzieć, ile tego w organiźmie zostało. Polecicie jakiś konkretny model do 250 zł max, który będzie miał dobrą czułość i miarodajne pomiary, wiarygodne? Najlepiej też ładowany przez usb/sieć, a nie na baterie.

4. Jaki byście polecili uchwyt do samochodu, pod telefon? Potrzebujecie informacji o modelu telefonu, żeby doradzić? Głównie chodzi mi naturalnie o to, żeby wygodnie korzystało się z GPS i czasami odbierało rozmowy.

5. Jaki możecie polecić odkurzacz samochodowy? Taki z możliwie dużą mocą, a jednocześnie opłacalny finansowo? Też najlepiej ładowany przez USB/sieć, a nie przez zapalniczkę samochodową. Myślałem o takim, ale boję się, czy moc nie za mała:

[link do oferty na Allegro wygasł]

6. Jaki wideorejestrator polecacie? Zależy mi na zestawie przednia szyba i tylnia, fajnie byłoby też, gdyby tylna kamera służyła również za czujnik parkowania.

Z góry dzieki za pomoc :)
JarekAuto
Nowicjusz

Auto: Toyota Yaris III

11 Sie 2020, 14:39

Odpowiadam na Twoje pytania:

AD:1