Witam,
Chcę kupić nowy kompakt z dobrym wyposażeniem. Autko powinno mieć możliwość homologacji ciężarowej bo kupuję na firmę. Oczekiwany przebieg to 15 tys./rok, w tym przynajmniej połowę w trasie (autostrada, ekspresówka). Auto musi mieć potencjał „rodzinny” i być adekwatne dla początkującego kierowcy (pierwsze auto). Nie mam specjalnych preferencji „designu” zewnętrznego, ale gustowne wykończenie wnętrza ma swoją wartość.
Poniżej moja „krótka lista”. Podaję ceny netto, razem z homologacją, za autka z dobrym wyposażeniem (Wersje średnie z kilkoma bajerami. Każdy z klimą, ESP, 6 pod. etc.)
Astra IV 1.6 115KM– 53 tys. zł
Octavia 1.4 TSI 122KM – 55 tys. zł
Focus 1.6 100KM – 46 tys. zł
Cee’d 1.6 126KM – 45 tys. zł
Mój główny dylemat to pytanie: stary Fokus czy nowa Astra? Octavia i Cee’d wypadają raczej mniej atrakcyjnie. Czy wg was rzeczywiście Astra jest jakoś praktycznie lepsza od starego Focusa etc? Drugi ważny dylemat to ile te autka potracą na wartości w ciągu najbliższych 5 lat? Focus i Cee’d startują z niższej półki…
Trzeci dylemat to gwarancja – Opel i Skoda dają 2 lata. Kia 5-7 lat, Ford wprowadził jakiś system przedłużania gwarancji w zamian za serwisowanie w ASO (słyszeliście o tym?). 2 lata brzmią mało (szczególnie dla Astry IV, a nóż coś się będzie psuć).
BTW w drodze selekcji wyeliminowałem:
Fiat Bravo 1.4 T-jet 120KM – drogie z dobrym wyposażeniem + mało miejsca z tyłu
Toyota Auris – drogie + złe recenzje na Internecie
Hyundai i30 – wolę już Cee’da
Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 143KM – drogie + wysokie spalanie
Jestem otwarty na inne modele
Dzięki z góry sza rady!
Maciek