Nowy kompakt w automacie do 80 tysięcy

19 Sie 2019, 19:47

Cześć,

W niedalekiej przyszłości będę zakładał swoją firmę i będzie okazja do kupienia taniej nowego auta. Budżet to najlepiej zmieścić się do w 80 tys., jednak jeżeli by było coś super to możnaby go nagiąć.

Aktualnie jeżdże Polo IV 1.4 MPI i nie ukrywam, że brakuje mu trochę osiagów poza miastem. Brakuje mi w nim też troche miejsca - bagażnik trochę mały, kolana trzeba trzymać w niekoniecznie najbardziej komfortowej pozycji, itp. Jednocześnie bardzo podobają mi się w nim np. szuflady pod siedzeniami czy taka pierdoła jak prostota wymiany żarówki.

Nowe auto miałoby być na benzynę, z uturbionymi ponad 100KM. Rozmiar Golfa to absolutny max. W automacie, bo jeżeli już mam zamiar się szarpnąć z większą kasą, to już chciałbym się zdecydować na automat. Przyznam, że jestem lekko stronniczy w strone dwusprzęgłowej skrzyni. 5 drzwi to must have.

Co do tej pory rozważałem:
Polo VI - trochę urósł, mocno doposażonego dałoby się zamknąć w tych 80 tys. z DSG. Ma całkiem pojemny bagażnik z tego co czytam. Zakochałem się też w jego wyświetlaczu zamiast analogowych zegarów. VW podobno ma też całkiem niezły leasing.
Golf VII - nieco już stary, niedługo wchodzi Golf VIII, może warto poczekać?
Astra K - jest w całkiem niezłej cenie, jednak jakoś średnio mnie przekonuje.
Giulietta - gdyby był automat z t-jetem, to brałbym w ciemno, ale niestety odpada.
Tipo - cierpi na to samo go Giulietta.
Civic X - wygląd obłędny... ale naczytałem się dużo złego o skrzyni CVT i trochę mimo wszystko drogawy.
Polo VI GTI - przekracza budżet, ale mieści się w "ekstra" budżecie, a osiagi ma niesamowite.

Na co jeszcze warto popatrzeć? Czy może skłonić się w stronę któregoś z wymienionych?
Mariooo
Nowicjusz
 
Posty: 5

19 Sie 2019, 20:30

Mariooo napisał(a):Golf VII - nieco już stary, niedługo wchodzi Golf VIII, może warto poczekać?

Warto.

Mariooo napisał(a):Astra K - jest w całkiem niezłej cenie, jednak jakoś średnio mnie przekonuje.

Astra 1.6 Turbo 200 KM. Już nie jest produkowana, ale są jeszcze gotowe auta na składzie.

Mariooo napisał(a):Polo VI GTI - przekracza budżet, ale mieści się w "ekstra" budżecie, a osiagi ma niesamowite.

To inny segment. Nieporównywalny z Golfem czy Astrą.
aGradory
 

19 Sie 2019, 20:33

No i szukasz auta 100+ koni, a typy na 200 koni.
Pytanie czego potrzebujesz na co dzień?
Czy chcesz twardo zawieszone, czy też lubisz komfort?
Czy automat jest must have? W aucie 200+ koni fajnie mieć, ale jak kupisz coś co ma lekko ponad 100 koni może nie warto dopłacać do automatu (mnie osobiście automaty nie urzekły).
tomekdk
 

19 Sie 2019, 20:46

Gradory napisał(a):Astra 1.6 Turbo 200 KM. Już nie jest produkowana, ale są jeszcze gotowe auta na składzie.


Bardziej myślałem o tej 1.4 ze 150KM, pewnie zanim faktycznie się wezmę za kupno, to 200tki już poznikają z placów.

tomekdk napisał(a):Pytanie czego potrzebujesz na co dzień?


Czegoś czym będzie się dało jeździć po mieście, zaparkować, ale też żeby dało się w sensowny sposób pokonać 50-100KM autostrady 1-2x w miesiącu. Moc głównie w tym kontekście, i żeby nie było problemu z wyprzedzaniem, bo z obecnym silnikiem i jego przyspieszeniem po prostu jest strach wyprzedzać gdy trafi się jakiś zawalidroga na drodze powiatowej.

tomekdk napisał(a):Czy chcesz twardo zawieszone, czy też lubisz komfort?

Pewnie raczej w komfort, nie jestem typem, który się ściga.

tomekdk napisał(a):Czy automat jest must have? W aucie 200+ koni fajnie mieć, ale jak kupisz coś co ma lekko ponad 100 koni może nie warto dopłacać do automatu (mnie osobiście automaty nie urzekły).


Nie ukrywam, że denerwuje mnie wachlowanie biegami w mieście. A wydając już większe pieniądze wolałbym w ten automat zainwestować.
Mariooo
Nowicjusz
 
Posty: 5

19 Sie 2019, 22:49

Pytanie jak z trwałością automatu jeśli używany sporo w mieście... a jak długo zamierzasz trzymać auto?

To chyba najlepiej jakiegoś kompakta z +-120-130 konikami jak silnik z turbo, w porównaniu z obecnym różnica będzie ogromna.
tomekdk
 

20 Sie 2019, 16:43

Nad automatem się nie zastanawiaj. Bierz i nie pytaj! Popatrz na koszty skrzyni ręcznej: koło dwumasowe, sprzęgło do zrobienia co jakiś czas, a to jakieś 3000 zł. Pamiętaj, że skrzynia dwusprzęgłowa też ma tarcze sprzęgła i koło dwumasowe. Klasyczny automat nie ma. Jak będziesz dbał o automat, to powinieneś pojeździć długo.
aGradory
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczna jazda po zmroku
    Jesienią dni stają się coraz krótsze, dlatego kierowcy częściej prowadzą auto już po zmroku. Jazda w takich warunkach jest o wiele trudniejsza niż przy świetle dziennym, zwłaszcza w miejscach nieoświetlonych latarniami ...

20 Sie 2019, 20:11

tomekdk napisał(a): jak długo zamierzasz trzymać auto?


Jakieś 10 lat, 100-150k, z czego połowa w mieście.

Dlatego też trochę zastanawiałem sie nad tym Polo GTI, które ma mokre DSG, które podobno jest mniej awaryjne.
Mariooo
Nowicjusz
 
Posty: 5

20 Sie 2019, 23:31

Mariooo napisał(a):Dlatego też trochę zastanawiałem sie nad tym Polo GTI, które ma mokre DSG, które podobno jest mniej awaryjne.

GTI i komfort?
aGradory