

Nowa przekładnia oraz większy i mocniejszy silnik elektryczny, a także ulepszenia oprogramowania układu sterowania mocą (PCU) przyczyniły się do wzrostu mocy o 12% z 116 KM/85 kW do 130 KM/96 kW. Wzrost momentu obrotowego też jest znaczący, bo aż o 30% z 141 Nm do 185 Nm.
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Te zmiany przekładają się nie tylko na szybsze przyspieszanie od 0 do 100 km/h, ale też na lepszą elastyczność auta, co jest ważne w trakcie wyprzedzania. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h o pół sekundy szybciej (9,2 s), krótszy jest też czas przyspieszenia od 80 do 120 km/h (7,5 s). Zmiany te nie wpłynęły znacząco na emisje CO2. Yaris wciąż jest liderem segmentu z wynikiem 96-116 g/km.
Zwiększenie mocy poprawiło też wrażenia z jazdy. Auto szybciej reaguje na wciśnięcie pedału przyspieszenia, jest bardziej żwawe i prowadzi się dynamicznie, co będzie miało znaczenie zarówno w ruchu miejskim, jak i podczas podróży po drogach szybkiego ruchu.
Wersje GR SPORT oraz Premiere Edition będą miały nowy hybrydowy napęd o nazwie Hybrid 130 w standardzie. Dotychczasowy układ o mocy 116 KM będzie oferowany w nowym Yarisie równolegle.
źródło: Toyota | autor: Redakcja