Nowy samochód 60-80k

27 Gru 2021, 11:43

Dzień dobry, Czy forumowicze już po świętach ? :P
Potrzebuję pomocy w doborze auta, chciałbym aby mi długo służyło (6-10 lat a najlepiej to i więcej). Mało awaryjne, nie musi być demonem prędkości. W miarę "duże" - Przestrzeń dla kierowcy i pojemny bagażnik. Tanie w eksploatacji części i paliwo (Lpg lub PB).
Budżet 60-80 tysięcy.
Rocznie Pokonuje dystans 12-15k. Wygląda mniej więcej to tak :
Na co dzień zazwyczaj krótkie odcinki 8-12km. W weekendy dojazdy do większego miasta około 30km.Plus do tego dłuższe trasy po 300-500km

Na pierwszy ogień pójdzie Dacia z motorem 1.0 TCE LPG (3 cylindry) z Turbo. W tej cenie moim zdaniem to chyba miażdży konkurencję, przynajmniej w teorii. Nowy samochód z fabryczną instalacją za takie pieniądze wydaję się na naprawdę fajnym wyborem. Obawiam się trochę tych 3 cylindrów. Wiadomo coś więcej na temat tego motoru ? Jest chyba stosunkowo nowy, więc czy będzie w stanie przejechać te 150-200k lub więcej bez remontu ?
1) Jogger - Niedawno zaprezentowana, chyba był by to lepszy wybór dla mnie niż duster. Ze względu na to, że jest większa, ale czy ten silnik tu wystarczy ? Większa masa, będzie trzeba go mocniej kręcić niż dustera? Jakiego spalania lpg można tu się spodziewać ? 10l?

2) Duster - Niskie spalanie lpg - 8l. Wydaje się też ok. Co prawda mniejszy, ale do zaakceptowania.

Hyundai - Może zacznijmy od tego czy mam się obawiać GDI ? Chodzi o koszty eksploatacji które mogą mnie później dopaść.
3) I30 Kombi który silnik jest najbardziej "wytrzymalszy" ?
1.0 TGDI 120km - 3 cylindry
1.5 DPI 110km - 4 cylindry
1.6 tgdi 150km - 4 cylindry
4) Elantra 1.6 MPI 123KM 90kW
Nie ukrywam, że bardzo mi się podoba. Po zaparkowaniu chyba cały czas bym się oglądał czy dobrze stoi :D Silnik chyba prosty i sprawdzony ? Spalanie benzyny ponoć małe 6-7litrów. Jak na te gabaryty wydaje się być całkiem w porządku.

5) Kia Ceed Kombi - Odstraszają mnie 3 cylindry na mocniejsze wersje chyba zabraknie budżetu ? Ogólnie dobre auto czy awaryjne ?
1.0 T-GDI 100KM 74kW (od 2021) 3 Cylindry
1.0 T-GDI 120KM 88kW (od 2021) 3 Cylindry
1.5 T-GDI 160KM 118kW (od 2021) 4 Cylindry
1.5 T-GDI MHEV 160KM 118kW (od 2021) 4 Cylindry

6) Opel astra K kombi - Podobnie jak w przypadku Kia budżet chyba za bardzo nie pozwoli, ale proszę o opinię :)
1.2 Turbo 110KM 81kW (od 2019) 3 Cylindry
1.2 Turbo 130KM 96kW (od 2019) 3 Cylindry
1.2 Turbo 145KM 107kW (od 2019) 3 Cylindry
1.4 Turbo 145KM 107kW (od 2019) 4 Cylindry

Podsumowując Jogger/Duster wydają się spełniać moje oczekiwania, Ale czy tak na prawdę warto Decydować się na lpg ? Mała symulacja w załączniku. Zaoszczędzone niby 18k ale gdy dodamy koszty serwisu/ przeglądu/ubezpieczenia/ benzyny na rozruch to nadal będzie warto czy będzie to mniej więcej tyle samo co na benzynie ? Kalkulator chyba jest dosyć łaskawy odejmując tylko 3500zł na rozruch za pomocą benzyny przy przebiegu 12,5k rocznie. ( Przy mojej jeździe na co dzień krótkie odcinki). Poza Dacią i30 kombi i elantra wydają się też w porządku.
Co byście wybrali na moim miejscu i dlaczego ?
Wyko34p
Nowicjusz
 
Posty: 6

27 Gru 2021, 12:06

Wyko34p napisał(a):1) Jogger - Niedawno zaprezentowana, chyba był by to lepszy wybór dla mnie niż duster.
Jogger nie powinien spalić więcej od Dustera a jest dostępny z silnikiem takim samym jak napisałem 1.0 TCe z LPG. Z racji na przestrzeń wewnętrzną dla Ciebie byłby to lepszy wybór.

Duster jest sprawdzony i ma chyba najlepsze ze wszystkich Dacii zabezpieczenie antykorozyjne podwozia. Jogger nowy więc ciężko tu coś więcej na jego temat powiedzieć.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10009
Zdjęcia: 35

27 Gru 2021, 12:22

@Rokiko
Wolał bym większe auto więc powiedzmy że tego dustera eliminuję.
Co do samego zakupu nowego auta. Lepiej sobie zamówić przez oficjalną stronę producenta. Czy może warto kupić od autoryzowanego delera czy tez importera ? Gdy taki samochód stoi kilka miesięcy pod chmurką warto się nim zainteresować czy lepiej dla pewności brać "świeżo" sprowadzonego . (do np miesiąca)
Mógłbyś się wypowiedzieć na temat silników i30 oraz elantry ?
Wyko34p
Nowicjusz
 
Posty: 6

27 Gru 2021, 12:52

Wyko34p napisał(a):Mógłbyś się wypowiedzieć na temat silników i30 oraz elantry ?
Jak chcesz pod LPG to w i30 nie wiem czy w nowym dostaniesz taki silnik ale w poprzedniej generacji był bardzo dobry silnik 1.4 100KM Kappa tu go opisałem porownanie-silnikow-1-4-gamma-g4fa-i-1-4-kappa-g4lc-hyundai-kia-vt124500.htm porównując ze starszym. Jednak ten samochód będzie mniejszy od Joggera.

Wyko34p napisał(a):Czy może warto kupić od autoryzowanego delera czy tez importera ? Gdy taki samochód stoi kilka miesięcy pod chmurką warto się nim zainteresować czy lepiej dla pewności brać "świeżo" sprowadzonego . (do np miesiąca)
Jak już wiesz jaki dokładnie ma być i z jakim wyposażeniem to możesz wysłać zapytanie do różnych autoryzowanych salonów i tu można się czasem zdziwić różnicą cen. Mój znajomy kupował nowy samochód w granicach twojej górnej kwoty i zrobił sobie wycenę z całą konfiguracją jaka go interesowała w Warszawie. Następnie wysłał zapytanie w różne miejsca do dealerów w Polsce. Samochód kupił w Lubinie :) bo tam dostał to samo i w kieszeni zostało mu 4tyś zł. co przy takim budżecie nie jest bez znaczenia.

Jak zamówisz samochód i będziesz na niego czekał to nie ma możliwości żeby on stał tyle na placu, chyba że kupisz taki który będzie dostępny od ręki (wtedy jest to możliwe).
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10009
Zdjęcia: 35

27 Gru 2021, 13:20

@Rokiko dzięki.
Czyli po prostu będę się kontaktował z salonami zobaczymy jakie ceny mi zaproponują :)

Wracając do hyundaia Do nowego samochodu nie zakładam bym od razu gazu. Może po okresie gwarancji. w każdym razie gdybym zdecydował się na benzynę to są to chyba trwałe jednostki dpi? I co z tym gdi prócz tego że ma bezpośredni wtrysk ? Warto go się obawiać ?
Wyko34p
Nowicjusz
 
Posty: 6

27 Gru 2021, 13:32

Wyko34p napisał(a):w każdym razie gdybym zdecydował się na benzynę to są to chyba trwałe jednostki dpi?
DPI to nie to samo co MPI tu masz mój wpis jaki-olej-do-hyundai-i30-2021-rok-silnik-1-5-dpi-vt127230-15.htm w nich jest zastosowana trochę inna technologia i masz osiem wtryskiwaczy :wink:
Wyko34p napisał(a):I co z tym gdi prócz tego że ma bezpośredni wtrysk ? Warto go się obawiać ?
To dobre silniki w Hyundaiach i jak nie zależy Ci na gazie to warto o nich też pomyśleć bo są oszczędniejsze jeżeli chodzi o zużycie paliwa na pewno od MPI i chyba od DPI też. Jednostki T-GDI też są do rozważenia ale tu już dochodzi turbina (wymiana oleju przy twoich przebiegach co około 10tkm i powinieneś długo cieszyć się bezawaryjną jazdą).
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10009
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SKODA Yeti Adventure - wersja limitowana
    SKODA wprowadziła na rynek limitowaną wersję modelu Yeti – Adventure. Samochód bazuje na wariancie Ambition i dostępny jest ze wszystkimi silnikami. Model Yeti Adventure to kontynuacja oferty wersji specjalnych, ...

27 Gru 2021, 13:50

GDI w Hyundai/Kia to dobre silniki, tak samo turbodoładowane. Kwestią sporną jest założenie LPG, chociaż moim zdaniem są na tyle oszczędne że bym sobie darował.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Gru 2021, 13:53

i30 hb z dpi jeździłem kilka dni i byłem naprawdę pozytywnie zaskoczony tym autem (biorąc pod uwagę cenę), osiągi jeśli nie chcesz się ścigać wystarczą w zupełności, spalanie też bardzo na plus.

BTW jeśli ci na osiągach nie zależy (wcale;p) to możesz poszukać jeszcze fiata tipo 1.4/95, auto dość przestronne, silnik sprawdzony, lpg założysz bez problemu a przy okazji nie wydasz za dużo

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2637
Przebieg/rok: >50tys. km

27 Gru 2021, 14:04

No ja osobiście nie dałbym 70 tys za kompakt z wolnossącym silnikiem 90 koni, który nie jedzie. Ten silnik 20 lat temu w Punto 2 już był więc po co się cofać?
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 761
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

27 Gru 2021, 14:08

Trevor napisał(a):po co się cofać?


po to

Potrzebuję pomocy w doborze auta, chciałbym aby mi długo służyło (6-10 lat a najlepiej to i więcej). Mało awaryjne, nie musi być demonem prędkości. W miarę "duże" - Przestrzeń dla kierowcy i pojemny bagażnik. Tanie w eksploatacji części i paliwo (Lpg lub PB).
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2637
Przebieg/rok: >50tys. km

27 Gru 2021, 14:11

@franccc
Ten motor jest dosyć stary i chyba nie pali za mało
[link do autocentrum.pl wygasł].
Zresztą kombi jest w cenie jogger, więc po co go przepłacać i tracić gwarancję skoro można kupić od razu dacie z gazem i mieć ta gwarancję ?
Wyko34p
Nowicjusz
 
Posty: 6

27 Gru 2021, 14:17

Szukasz małych silników, one nie będą się diametralnie różnić spalaniem. Zrobi Ci różnicę 1 litr na 100 km? Jeśli tak to chyba masz złe podejście.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Gru 2021, 14:21

franccc napisał(a):po to

Potrzebuję pomocy w doborze auta, chciałbym aby mi długo służyło (6-10 lat a najlepiej to i więcej). Mało awaryjne, nie musi być demonem prędkości. W miarę "duże" - Przestrzeń dla kierowcy i pojemny bagażnik. Tanie w eksploatacji części i paliwo (Lpg lub PB).

to może od razu Fabia 1,0/60 koni? 3 cylindry czyli mniejsze koszty, mniej spali itd?
Mojego kumpla ojciec zakupił 2 lata temu, to coś co się nazywa Tipo w tej wersji i żałuje że nie dopłacił do 1,4 t-jet, gość 70 lat także tego...o czymś to chyba świadczy.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 761
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

27 Gru 2021, 14:26

@galakty
Raczej nie zrobią mi róznicy ale ten silnik ma dosyć mało nm w porównaniu do tych które zaproponowałem wgl tipo w moim przypadku jest mi zbędne. To chyba oczywiste że każdy wybierze dacie z lpg.
Wyko34p
Nowicjusz
 
Posty: 6

27 Gru 2021, 14:58

Wyko34p napisał(a):Wolał bym większe auto więc powiedzmy że tego dustera eliminuję.

Ja na Twoim miejscu nie rezygnowałbym z Dustera tak szybko. Niech te Joggery pojawią się w salonach i można się będzie nimi przejechać.
Bo Jogger, to Sandero Stepway kombi, a Sandero jest zdecydowanie słabiej wyciszone od Dustera i ciaśniejsze z przodu. Jeździłem nowym Sandero Stepway(miało być dla żony). O silnik bym się raczej nie martwił, w myśl zasady- "jak dbasz, tak masz". 1.0 tce lpg w Dusterze jest całkowicie wystarczające. W Joggerze też spokojnie da sobie radę.
Ale Joggerem interesowałbym się jedynie wtedy, gdybym naprawdę potrzebował 7 miejscowego auta.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3743
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna