"Nowy" samochód do 20-30k zł.

04 Wrz 2022, 19:30

Cześć,

Szukam nowego samochodu po zatarciu (rozbieganie) "niezniszczalnego" 1.9TDI 90KM (Škoda Octavia I FL) . Budżet do 30k zł, chociaż wolałbym zmieścić się w 20-25k zł.

Samochód będzie głównie użytkowany na dojazdy do pracy - ok. 20km w jedną stronę (z Poznania do Tarnowa Podgórnego), ale również sporadycznie w mieście. Poprzednim samochodem robiłem ok. 11k km rocznie.

Samochód musi być wyposażony w klimatyzację i ABS.
Z innych preferencji/wyposażenia dodatkowego:
  • typy nadwozia: wszystkie prócz SUVów i Vanów
  • liczba drzwi: min. 2 :P (chociaż preferuję 4/5)
  • elektrycznie sterowane lusterka i szyby
  • w miarę niskie koszty utrzymania
Wyposażenie dodatkowe, którego nie musi być, ale będzie to dodatkowy atut:
  • podparcie odcinka lędźwiowego z regulacją
  • czujniki parkowania
  • radio z Bluetooth
  • tempomat

Obecnie jeżdżę pożyczoną od rodziców Toyotą Avensis II 2.0 D-4D, którą mogę odkupić, tylko "nie skręca", ma iryzującą turbodziurę na dole (do ok. 1200rpm) i obecnie nie potrzebuję tak dużego samochodu.

Z góry dziękuje za pomoc.
Martion94
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Poznań
Przebieg/rok: 11tys. km

05 Wrz 2022, 10:22

Martion94 napisał(a):ma iryzującą turbodziurę na dole (do ok. 1200rpm)


Boże święty XDDD

W taki sposób to się nie dziwię że zajeżdżasz silniki, tak nisko się nie kręci, dwumasa, turbo, egr wszystko dostaje po tyłku.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Wrz 2022, 12:04

Samochód nie może mieć "turbodziury" przy 1200 rpm bo turbo nawet w takim zakresie nie zaczęło dmuchać

W "Nie skręcającego" avensisa w porównaniu do octavii, która zamiast tylnego zawieszenia ma oś z przyczepy też średnio uwierzyć
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2632
Przebieg/rok: >50tys. km

05 Wrz 2022, 13:09

Franccc tylko chyba raczej bezsensu jest porównywanie dwóch różnych klas aut z różnych okresów, Octavia 1 to kompakt z połowy lat 90, a Avensis to klasa średnia i to II generacja pojawiała się na rynku raczej w okresie Octavii II

co do turbo też się osobiście nie zgodzę, turbo to nie kierunkowskaz że się włącza i wyłącza, cały czas dmucha tylko kwestia osiągania max wartości momentu, doładowania itd.
u kolegi w V-klasie max moment od 1400 obrotów tak swoją drogą.
Edquar
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 260
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

05 Wrz 2022, 23:10

galakty napisał(a):Boże święty XDDD

Zapomniałem dodać, że chodzi o ruszanie z miejsca, a nie jazdę na takich obrotach silnika.

Co do "nie skręcania" możliwe, że jest to problem tego egzemplarza, z tego co wiem od dłuższego czasu jest jakiś problem z układem kierowniczym.
Martion94
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Poznań
Przebieg/rok: 11tys. km

05 Wrz 2022, 23:18

Może warto podjechać na geometrię z tą Toyotą?
Co do obrotów, on powinien osiągać max moment przy 2000, może powiększyła się turbodziura, auto już ma swoje lata, turbo może nie być w idealnej kondycji, bo jeśli zakłądamy że ma powiedzmy 300 Nm przy 2000 obrotów to niżej powinien też generować już spore wartości.

Za 25k będąc "w rodzinie" możesz zerknąć na golfa vi 1,6 TDI lub najlepiej 2,0 tdi
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 760
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Tory testowe Toyoty
    Prototyp każdego modelu Toyoty pokonuje co najmniej milion mil, nim trafi na taśmę produkcyjną. Większość testów odbywa się na torach w Belgii, Japonii i USA. Przedstawiamy miejsca, gdzie auta Toyoty są poddawane ekstremalnym ...

05 Wrz 2022, 23:23

Trevor napisał(a):Może warto podjechać na geometrię z tą Toyotą?

Na pewno nie zaszkodzi, no może portfelowi.

Zapomniałem dodać, że przez większość czasu podróżuję w pojedynkę, czasami z 1 pasażerem. Bardzo rzadko jeżdżę z większą ilością pasażerów.
Martion94
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Poznań
Przebieg/rok: 11tys. km

10 Wrz 2022, 20:06

Trevor napisał(a):golfa vi 1,6 TDI lub najlepiej 2,0 tdi
Dobrze mi się wydaję, że w Golfie 6. generacji występował silnik 2.0 TDI w wersji pozbawionej znanych usterek?

Macie jeszcze jakieś propozycje?
Martion94
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Poznań
Przebieg/rok: 11tys. km

10 Wrz 2022, 22:19

Tak, to jest silnik na common rail-u 2,0 TDI
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 760
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

10 Wrz 2022, 23:56

Co nie znaczy, że jest pozbawiony "wszelkich wad" jak np. hdi, które CR miały już 10 lat wcześniej
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2632
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Wrz 2022, 00:40

Ciekawe jakież to "wady" mają te silniki, które przejechały już z 300 tys albo i więcej i mają najstarsze niemal 15 lat a wciaż jeżdzą..
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 760
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

11 Wrz 2022, 08:03

1.8tfsi tej już tyle przejechały i co z tego?
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2632
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Wrz 2022, 12:09

Aaa rozumiem, czyli tak piszesz żeby napisać? zazdrościsz że ktoś chce golfa kupić??
2,0 TDI CR jest tak samo dobry a może i lepszy niż HDI
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 760
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

11 Wrz 2022, 12:22

Pompa zmiennego wydatku na pewno jest lepsza :ok:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Wrz 2022, 13:14

Trevor napisał(a):Aaa rozumiem, czyli tak piszesz żeby napisać? zazdrościsz że ktoś chce golfa kupić??


Wszyscy wiemy, że jesteś fanbojem vw ale przyjmij do wiadomości, że z technologią CR byli 10 lat do tyłu za włochami/francuzami.

Trevor napisał(a):2,0 TDI CR jest tak samo dobry a może i lepszy niż HDI


Teraz może i jest, 14 lat temu nie był
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2632
Przebieg/rok: >50tys. km