Nowy samochód do ~35 000 eur - niezawodny, diesel, japoński

26 Kwi 2014, 11:34

nie ma takiej zasady, że to musi być Honda z dieslem choć to dobra opcja
Acury nie ma w EU wcale tylko w USA więc nie warto
Ja bym wolał Lexusa IS300h, bo mniej rzeczy może się zepsuć (np. nawet rozrusznika tam nie ma)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Kwi 2014, 11:51

W sumie ten IS 300h jest bardzo przyjemny, jak się przyjrzeć, ale hybryda na trasie nic mi nie da.
Jak wygląda obsługa skrzyni CVT? Trzeba coś przy tym robić (wymieniać)?
offroader
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Audi A4

26 Kwi 2014, 13:40

Nie, jest w porządku. Może nie jest tak szybka i dobra jak ZF-y ,ale za to mniej awaryjna. Lex IS300h i awaryjność to coś niespotykanego :D A jak już coś się psuje na dużą skalę to zawsze są akcje naprawcze (w porównaniu do BMW, Merców i tym podobnych).
Kamykx1
Nowicjusz
 
Posty: 45
Prawo jazdy: 07 04 1989
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: aktualnie brak

26 Kwi 2014, 14:01

Skoro tak, to trzeba się będzie przejść do salonu i popatrzeć. 450L bagażnik, wygoda, bezawaryjność i te spalanie. Aż podejrzane, że to za cenę niemieckiego klekota.
W klasycznych automatach podoba mi się to, że działają hydrokinetycznie, czyli bez tarcia. Czy tak samo działa CVT, czy jednak ten pasek na wariatorze trzeba zmieniać?
Samochód nie ma być sportowy, ma być absolutnie bezawaryjny.
Jak wygląda spalanie na trasie autostradowej tego 300h? Średnia prędkość powiedzmy 160-170km/h. Jaki zasięg wtedy uzyskam?
offroader
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Audi A4

26 Kwi 2014, 14:13

offroader napisał(a):Jak wygląda spalanie na trasie autostradowej tego 300h? Średnia prędkość powiedzmy 160-170km/h. Jaki zasięg wtedy uzyskam?


W GS450h mój kolega jeździ 50/50 miasto/trasa i dosyć szbko zawsze oscyluje w granicach 9-11l na 100km/h....
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11045
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Kwi 2014, 15:06

Przy dynamicznej jeździe hybryda pali tyle co silnik benzynowy w niej zawarty (czyli tu prawie oszczędności nie ma), powinno spalić przy tych 160-170 km/h jakieś 8,9 l tu nic nie zmienisz. Ale zobaczysz jak Ci się gęba będzie cieszyć na dźwięk V6 (może nieco staroświeckiego ,ale...) i to spalanie w mieście :)
Kamykx1
Nowicjusz
 
Posty: 45
Prawo jazdy: 07 04 1989
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: aktualnie brak

26 Kwi 2014, 15:10

Ja teraz śmigam właśnie V6 i... no cieszy się, ok. Lecz w IS 300h nie montują V6, ale rzędową 4. Zresztą mam gdzieś, co tam montują, ma się nie psuć.
Po mieście prawie nie jeżdżę, więc korzyść nie wielka, ale jeśli ten IS300h miałby nie uświadczyć serwisu poza wymianą płynów, a diesel miałby czasem problemy, to jestem w stanie tą opcję rozważyć.
offroader
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Audi A4

26 Kwi 2014, 15:23

Błąd pod maską tej hybrydy działa 2.5 l V6 + elektryczny co daje 223 KM.

Auto wg. mnie warte uwagi ,a serwis Lexusa to magia.
Kamykx1
Nowicjusz
 
Posty: 45
Prawo jazdy: 07 04 1989
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: aktualnie brak

26 Kwi 2014, 15:26

Nadal jestem przekonany, że R4 / 16. Na wszystkich prospektach jest tak napisane. Zresztą nie o to chodzi.
Co masz na myśli pisząc, że serwis to magia?
offroader
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Audi A4

26 Kwi 2014, 15:33

Dobra może ja się mylę... Nieważne.
Serwis to nie jest zapchaj dziura jak w Bmw ,niech pan czeka (nigdzie nie ma gdzie usiąść), masz się nie odzywać ,a jedyne kiedy ludzie są mili to wtedy gdy Ci z przekąsem wręczają rachunek...
Byłem w Lexie (warszawa) 2x razy ,za każdym razem mogłem pooglądać stos gazet, wypić kawę ,wszystko z uśmiechem ,gdy doszło do rozliczenia ,wszystko pokazali co wymienili, a w końcu jeszcze dali rabat 5 % (co w sumie przy tak dużej kwocie nie było czymś wielkim ,ale...) No i jeszcze jedna sprawa - i tak rzadko tam zajedziesz :)
Kamykx1
Nowicjusz
 
Posty: 45
Prawo jazdy: 07 04 1989
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: aktualnie brak

26 Kwi 2014, 15:37

Is300h ma 4ery cylinderki i wiertarkę :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11045
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Kwi 2014, 15:40

Heh mój błąd. Ciekawe czemu jeszcze stosują w takim razie V6 w najsłabszym modelu ,a nie tak jak np. w nowym NX silnik 2T ? Ale to już inna sprawa...
Kamykx1
Nowicjusz
 
Posty: 45
Prawo jazdy: 07 04 1989
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: aktualnie brak

26 Kwi 2014, 16:04

offroader napisał(a):Jak wygląda obsługa skrzyni CVT? Trzeba coś przy tym robić (wymieniać)?
Jeśli dźwięk przy przyspieszaniu nie doprowadzi Cie do szału to skrzynia ok :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

26 Kwi 2014, 16:19

Jak ma się hybryda Lexa do hybryd Hondy (Acury)? Czy IS 300h działa na zasadzie AWD, tyle, że z przodu elektryk, a z tyłu spalinowy, czy wszystko leci na tył?
Dźwięk mnie nie doprowadzi do szału, o ile nie będzie za głośny oczywiście. Pewnie brzmi jak przyspieszający tramwaj, trudno, nauczę się z tym żyć. :)
offroader
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Audi A4

26 Kwi 2014, 16:54

Jeśli mówimy o Acurze to będą to auta sprowadzone zza oceanu, najczęściej rozbite i naprawione w kraju. Poza tym to zwykła Honda tyle że z innym znaczkiem.
O ile dobrze pamiętam mówiłeś że auto będzie w większości użytkowane w trasie. Czemu więc hybryda? :) Wg mnie mija się to trochę z celem, hybryda wymierne oszczędności daje w mieście. To trochę tak, jakby w tour de france wystartować na BMX ...
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004