Nowy samochód do ~35 000 eur - niezawodny, diesel, japoński

26 Kwi 2014, 18:03

Rozbitki zza oceanu odpadają, ponieważ autko może być tylko i wyłącznie nówka sztuka i to zafoliowana, prosto z fabryki.
Czy japończycy nie robią przypadkiem jakiegoś fajnego pojazdu z dieslem, automatem i z napędem na 4 koła, coby w zimę wszędzie wjechać?
Hybryda dlatego, że szanowne grono mnie powoli przekonuje, że są one niezniszczalne. Wolałbym jakiegoś diesla, ale nie widzę nic takiego, co by pasowało do moich wymagań. :no:
Ostatnio edytowany przez offroader, 26 Kwi 2014, 18:05, edytowano w sumie 1 raz
offroader
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Audi A4

26 Kwi 2014, 18:04

jeśli chodzi o technikę hybrydową to Toyota/Lexus nie ma sobie równych. Te hybrydy od niemców wyraźnie od nich odstają - po prostu widać brak doświadczenia dlatego BMW podpisało z nimi ostatnio umowę o dzieleniu się rozwiązaniami technicznymi

Diesla możesz brać, np. od Hondy albo Mazdy
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

27 Kwi 2014, 09:32

Z Mazdy to by wychodziło cx5 spełnia wszystkie wymagania
http://www.mazda.pl/assets/poland/model ... anguage=en
4x4
automat
diesel
175KM
Tylko nie bedzie tak bezawaryjne jak Lex czy Toyka w hybrydzie.
Poza tym diesle Mazdy - wcześniejsze silniki miały wady w postaci podkładek pod wtryskami i smoka olejowego, dodatkowo rozciągał się łańcuch rozrządu, który w silniku 2.2 zawsze stwarzał ten problem.
Nie wiem czy w nowszym skyactiv coś zmienili. Pasowało byz apytac na Mazdaspeed.

Co do Hondy to alternatywą jest jak wiesz CR-V dla tej Mazdy.
Z tego co wiem to diesel Hondy wcześniej nie miał problemów, które by w znacznym stopniu utrudniały zycie.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

27 Kwi 2014, 10:14

Tak więc panom z Mazdy także podziękuję. BMW X3 albo GLK spełniłyby moje oczekiwania jeszcze lepiej, niż CX-5. A że CX-5 także robi problemy, musi odpaść.
Czy w CR-V można sobie na życzenie załączyć napęd na tył, żeby był AWD, czy tylko system godzien jest wynajdywać momenty, w których się ten załączy?
Czy silnik 2.2 DTEC 150 i 2.2 DTEC 180 to nie są czasem te same silniki z tym samym osprzętem, ale po prostu zczipowane?

Myślałem także o LPG, ale za dużo z tym problemów, silnik nigdy tak równo nie będzie chodził na gazie, jak fabryczny.

Dziękuję za propozycje i czekam na więcej. :)
offroader
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Audi A4

27 Kwi 2014, 13:51

Bierz ,albo CRV 2.2 180 ,albo IS300h ,więcej chyba już nie ma...
Kamykx1
Nowicjusz
 
Posty: 45
Prawo jazdy: 07 04 1989
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: aktualnie brak

27 Kwi 2014, 18:23

Jak założysz dobrą instalacje LPG i w dobrym zakładzie to nie będziesz miał problemów. U mnie silnik chodzi identycznie na paliwie i lpg nic nie szarpie nie ma utraty mocy - zresztą 3.5 255KM nawet gdyby 5 koników ubyło to tego się nie poczuje.
Auto na gazie leci do 5500 obr bez problemu. Spalanie na benzynie średnie miałem 13litrów gazu mi pali 13,5.
Jedyny problem to zbiornik. Jak latasz w dalekie trasy to 80litrów by pasowało mieć, a to juz zajmie połowę bagażnika.
U mnie mam tylko 35litry ale schowane w podłodze w schowku bo musze mieć wolny bagaznik gdyz wożę autem materiał do firmy.
Coś za coś...ogólnie nie narzekam na moje auto.
Co do gazu polecam to forum http://lpg-forum.pl/ mi zakładali instalację w Łodzi w firmie Kołomax.
Diesel mimo to jest wygodniejszy w użytkowaniu w trasach. Rope kupisz na każdej stacji.
Nie ma też problemu z zakazem wjazdu np Szwajcaria ma ograniczenia dla aut z LPG.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Moto Session 2016
    Lubelskie Święto Motoryzacji to obowiązkowa pozycja w kalendarzu imprez w 2016 r. Już w weekend 7-8 maja zapraszamy na Moto Session. W tym roku na zwiedzających czekać będą wystawy nie tylko samochodów, ale także motocykli, ...

28 Kwi 2014, 14:35

Nie przekonasz mnie do LPG, ponieważ właśnie jej używam. Serwisuję ją u magika od gazu i w zimę jak mocniej depnę, to reduktor nie wyrobi i zrzuci mi na benzynę. Na światłach lekko trzącha, bo wtryski do gazu nie są na poziomie wtrysków do diesla czy benzyny. Nie da się tego odpowiednio zestroić. LPG kłuci się z ideą niezawodności, więc z ciężkim sercem - odpada.
Jak jest z tym real-time-AWD?

P.S. Jak to jest z awaryjnością BMW? Czy naprawdę aż tak źle, jak mi się wydaje?
offroader
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Audi A4

28 Kwi 2014, 18:44

Zależy od BMW ,mimo wszystko daleko od ideału.
Kamykx1
Nowicjusz
 
Posty: 45
Prawo jazdy: 07 04 1989
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: aktualnie brak

29 Kwi 2014, 18:26

Nigdy nie miałem diesla. Czy diesel faktycznie pali 2 razy mniej, niż benzyna przy takiej samej mocy/jeździe?
Po mieście wychodzi mi 20L/100 około, a w trasie szybko po autostradach te ~11-13.
offroader
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Audi A4

29 Kwi 2014, 19:05

2 x razy? Może prównując nowe 2.0 CDI do 3.6 V8... Ale jakieś półtora razy jest przebitki.
Kamykx1
Nowicjusz
 
Posty: 45
Prawo jazdy: 07 04 1989
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: aktualnie brak

29 Kwi 2014, 19:38

Jak bym nie zrobił, to będę żałował. Jednak najlepszą marką samochodu jest służbowy.
Accord mi się podoba i podobno nic się nie dzieje przez pierwsze 150000km (jak się dpf wywali), ale nie ma AWD.
Gdyby japończycy robili mechanikę w niemieckich samochodach premium...
offroader
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Audi A4

18 Maj 2014, 15:10

Witam ponownie.
Dużo poczytałem, poinformowałem się i zostały mi 2 samochody do wyboru.

Honda Accord 2.2 DTEC Exclusive
i
Toyota Avensis 2.2 D-CAT Powerboost (bez filtra cząstek i to legalnie)

Oba w automacie

Toyota ma o 200kg większą ładowność, 50l większy bagażnik i 40 koni więcej.
Tylko nie wiadomo 2 rzeczy. Jak jest naprawdę ze spalaniem (producenci piszą co chcą) i przede wszystkim jak jest z niezawodnością. Tutaj znów co użytkownik to inne zdanie. Widziałem test na 100 000km Hondy i nic nie padło: http://www.autobild.de/artikel/honda-ac ... 32129.html
Czy w Toyocie można spodziewać się tak samo dobrego wyniku?
Jak wyglądają osiągi Avensisa 2.2 D-CAT z Powerboost?

Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie.
offroader
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Audi A4

18 Maj 2014, 16:11

D-CAT ma problem z 5wtryskiem i jest to słabszy silnik od diesla Hondy pod względem trwałości.
Wcześniejsze wersje miały znacznie więcej bolączek do 09r był problem z głowicą.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Maj 2014, 16:23

offroader napisał(a):Avensisa 2.2 D-CAT z Powerboost?


ogólnie :no:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe