Nowy samochód za ok 55 tyś zł

22 Sty 2016, 22:22

Witam,

Planuję zakup nowego samochodu z salonu. Budżet to ok. 55 tys zł. Jeżdżę dużo po mieście, ale wiosną i latem chciałbym też używać samochodu na weekendowe wypady za miasto (do 150 km) i okazjonalnie w dalekie trasy. Nie szukam samochodu rodzinnego. W przeważającej większości autem będą podróżował z dziewczyną (plus czasami znajomi).

Waham się pomiędzy samochodami klasy B, a rocznikiem 2015 klasy C. Poniżej moje typy:
-Ford Fiesta (1.4 96 KM)
-Kia Rio (1.4 109 KM)
-Hyundai i30 (1.4 100 KM)
-Opel Astra (1.4 100 KM)

Co możecie powiedzieć o wadach i zaletach tych aut?

Z góry dzięki za pomoc.
ViperM
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 06 08 2006
Auto: Renault Thalia

22 Sty 2016, 22:34

Ja bym szukał Astry J, ale z tym silnikiem 1.6 115KM. Możesz również rozważyć Renault Fluence, również 1.6.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

24 Sty 2016, 14:47

Dzięki za odpowiedź.

Astra to auto które najbardziej mi się podoba - zwłaszcza nowa, piąta generacja, która właśnie debiutuje. Przekracza coprawda nieco mój budżet, ale myślę, że warto. Czekam właśnie na jazdę testową. Moje wątpliwości wzbudza jedynie silnik turbodoładowany (myślę o 1.4 125 KM). Co o nim sądzisz?

Miałem już jazdę próbną Fordem Fiestą, ale jakoś nie urzekło mnie to auto. W środku ciasnawe no i te silniki: 1.0 EcoBoost 100 KM wydaje mi się dziwną hybrydą. Do miasta jest może ok, ale w dalsze trasy nie wydaje mi się.
Myślałem nad silnikiem 1.4 96 KM, ale raz, że pali prawie 8 litrów, dwa, że ma być wycofywany z produkcji. Cena przy wyposażeniu podobnym do Astry też nie powala - ok. 60 tys zł.
ViperM
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 06 08 2006
Auto: Renault Thalia

24 Sty 2016, 15:08

Astry K Ci nie polecę bo ma lipnie zapowiadające się silniki
Astra J jak najbardziej, silnik 1.4 T 140KM
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

24 Sty 2016, 15:18

Możesz wyjaśnić, czemu te silniki w Astrze K uważasz za lipne? Z tego co czytałem jest to ta sama generacja silników co w wersji J. Faktycznie widzę natomiast różnicę w dostępnych mocach.

Jak te silniki Twoim zdaniem wypadają w porównaniu do fordowskich ecoboostów?
ViperM
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 06 08 2006
Auto: Renault Thalia

24 Sty 2016, 15:36

Zastosowano tam wtrysk bezpośredni. Czuje że skończą tak jak TSI w VW...
Jesli coś było dobre a nie jest przestarzałe to po co to zmieniać? Dla kasy, będą się wysypywać takie po okresie gwarancyjnym i rób co chcesz. :ok:

Ecoboosty są niby chwalone, ale TSI też były chwalone, trzeba jeszcze odczekać moim zdaniem ze 2 lata żeby móc stwierdzić ich jakość. Jak na razie jest okej :yes:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    3 miliony silników EA211
    19 czerwca 2020 w fabryce Mladá Boleslav został wyprodukowany trzymilionowy silnik EA211 dla samochodów ŠKODA i innych marek z Grupy Volkswagen. Pierwszy egzemplarz zjechał z linii produkcyjnej w 2012 ...

24 Sty 2016, 16:20

Ok. Mógłbyś podać jakiś link, gdzie mógłbym poczytać o zagrożeniach zastosowania bezpośredniego wtrysku paliwa?
ViperM
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 06 08 2006
Auto: Renault Thalia

24 Sty 2016, 16:59

Ogólnie wtrysk bezpośredni jest stosowany od ok. 20 lat, a od 10-ciu bardzo często spotykany.
W nowoczesnych benzyniakach rozróżniamy 3 typy zasilania (pomijam gaźniki):
- wtrysk pośredni - wtryskiwacz umieszczony przed cylindrem w kolektorze wlotowym. Jak łatwo się domyśleć wtryskiwacz pracuje w lżejszych warunkach ponieważ nie ma go bezpośrednio w komorze spalania. Paliwo wpada do niej już wymieszane z powietrzem.
- wtrysk bezpośredni - wtryskiwacz paliwa umieszczony jest w komorze spalania. Element jest narażony na większe temperatury i musi być chłodzony wtryskiwanym paliwem, dlatego utrudnia to montaż LPG. Najczęstsze wady tego rozwiązania to zbieranie się nagaru na zaworach z powodu miejscowego spalania większej dawki paliwa w jego okolicach oraz awarie wtryskiwaczy, które pracują w gorszych warunkach. Ich uszkodzenia może powodować albo brak mocy albo gdy się "leją" wypalanie dziury w tłoku.
- wtrysk hybrydowy - obydwa rozwiązania z wtrysku pośredniego i bezpośredniego.
Oczywiście wady, które przytoczyłem to czarny scenariusz, który dotyka FSI, i TSI VW, w BMW od ok. 2007r. czy GDi Mitsubishi. Np. W Hyundaiu/Kia w Lexusach czy w Fordach Ecoboost nie ma już takich dużych problemów.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010