Nowy SEAT Leon to silna i emocjonalna osobowość oraz najpiękniejszy sposób by doświadczyć funkcjonalności płynącej z samochodu. Nowy Leon to zaprojektowany całkowicie od podstaw i pełen nowoczesnej technologii samochód – włączając w to systemy wspomagania jazdy użytych w zawieszeniu i napędzie. To także silniki łączące w sobie dynamikę i zdumiewającą wydajność.
Dostępne w nowym Leonie w pełni LED-owe przednie lampy to tylko jedno z pionierskich posunięć nowego SEAT-a, który jako pierwszy może zaoferować tego typu innowację w segmencie aut kompaktowych. Technologia ta łączy w sobie wspaniały design z wyjątkowymi zdolnościami oświetleniowymi.
"Nowy Leon kondensuje wszystkie zalety marki SEAT bardziej niż kiedykolwiek przedtem. Jest to samochód o sportowym charakterze i mocnych, wyrazistych rysach. Nowy SEAT przenosi jakość i technologię z wyższej klasy w kompaktowe wymiary. Leon jest decydującym krokiem marki i obranej przez nią strategii wzrostu. Produkcja wersji 5-drzwiowej zostanie uruchomiona pod koniec tego roku, aby następnie rozszerzać gamę nadwoziową" – mówi James Muir, prezes SEAT SA.
Dla nowego Leona równie ważna co wygląd i nowe technologie jest także doskonała użyteczność. Łączy on bardziej kompaktowe, zwarte nadwozie z jeszcze bardziej przestronnym wnętrzem. Materiały rodem z samochodów klasy Premium i jakość ich montażu stawiają Leona na czele aut swojej klasy.
Postęp nie ominął również silników. Każda z oferowanych jednostek napędowych jest wśród najlepszych w klasie wydajności i emisji spalin. Na ich czele uplasował się Leon z silnikiem 1,6 TDI z systemem Start/Stop posiadającym średnie zużycie paliwa na poziomie zaledwie 3,8l /100km i emisję CO2 oszacowanej na zaledwie 99 g/km.
"Nowy Leon to zupełnie nowy samochód otwierający nowy rozdział w historii SEAT-a łącząc w sobie dynamiczny język projektowania z najnowszą technologią. Drobne szczegóły i precyzyjne projektowanie zwłaszcza we wnętrzu odzwierciedlają wysokie standardy rzemiosła Nowego Leona" wyjaśnia dr Matthias Rabe, wiceprezes działu badań i rozwoju SEAT SA.
Dr Rabe dodaje: "Zbudowany na platformie MQB Grupy Volkswagena o nowej, współdzielonej architekturze, Leon, jest jeszcze lżejszy niż dotychczas. Nowy Leon oferuje imponującą wydajność, niską emisje CO2 i zużycia paliwa. Podsumowując, Nowy Leon zapewnia emocjonującą przyjemność z jazdy, doskonałą wydajność, oszałamiające wzornictwo i wysoki stopień użyteczności".
Wnętrze – wygodne miejsce klasy Premium Elegancka stylistyka nowego Leona kontynuuje linie wnętrza o wyraźnym, jasnym i przejrzystym wyglądzie. Deska rozdzielcza jest niekonwencjonalna i elegancka, o dwutonowej konstrukcji, sprawiając wrażenie unoszącej się w powietrzu. Drobne szczegóły podkreślają wysoki standard rzemiosła Leona – szczegóły takie jak duże otwory wentylacyjne czy elementy sterujące klimatyzacją obleczone w trapezoidalne kształty zapewniające trójwymiarowość ich wykończenia.
Bagażnik nowego SEAT-a Leon ma aż 380 litrów pojemność. Co za tym idzie jest większy niż w poprzednim modelu o około 40 litrów.
Opisując wnętrze, Alejanfro Mesonero-Romanos, szef zespołu projektantów SEAT-a, powiedział: "Postawiliśmy sobie za cel rozwój wnętrza, które dałoby wyrazisty, elegancki i komfortowy klimat. Jakość materiałów, precyzja ich montażu, wykończenie i dbałość o detale jest co najmniej tak dobra jak w segmencie powyżej".
"Projekt deski rozdzielczej szanuje naszą nową wewnętrzną filozofię, z silną orientacją na kierowcę. To zwiększa ergonomię dodając projektowi atrakcyjnego, sportowego wyglądu. Całość została zaprojektowana tak by nowy Leon i jego kierowca tworzyli jedność".
Nadwozie – lekkie i solidne Nowy SEAT Leon wykorzystuje nową architekturę pojazdu, która pozwoliła inżynierom na przesunięcie przedniej osi o 40 milimetrów dalej w przód. Wynikiem tego zabiegu jest zwiększenie rozstawu osi i zrównoważenie rozkładu obciążenia osi – czynników, które w znaczący sposób wpływają na wygodę i sportowe prowadzenie.
Dzięki zastosowaniu zaawansowanych technik konstrukcji i wykorzystaniu lekkich materiałów w fazie produkcji, w porównaniu z poprzednim Leonem całkowita waga spadła aż o 90kg.
Podwozie – dynamika i komfort Płyta podłogowa nowego Leona nadaje mu zwinności i sportowego ducha. Przednie zawieszenie to kolumna MacPhersona z ramą pomocniczą. Z tyłu nowego SEAT-a zastosowano zawieszenie z belką skrętną dla silników do 110 kW (150 KM). Mocniejsze wersje wyposażone będą w zawieszenie typu milti-link, które lepiej oddziałuje na obciążenia wzdłużne i poprzeczne.
Nowe profile prowadzenia Leona FR pozwalają dostosować kierowcy charakterystykę wspomagania układu kierowniczego, kontroli przepustnicy i dźwięku silnika (tylko w wersji FR) dzięki trzem trybom – Eko, Comfort i Sport. Do dyspozycji SEAT oddaje także indywidualne ustawienia, aby nowy Leon FR jeszcze lepiej dostosował się do preferencji kierowcy.
Wraz z trybem pracy wspomagania, reakcji na pedał przyspieszenia i dźwiękiem zmieni się również LED-owe oświetlenie nowego Leona przechodząc z białego w trybach Eco i Comfort do emocjonująco czerwonego w trybie Sport.
Infotaiment – nowoczesny i elastyczny W nowym Leonie, SEAT oferuje pełną gamę informacyjno-rozrywkowych rozwiązań. Podstawą jest utworzony przez Easy Connect, system operacyjny kontrolujący system multimedialny kontrolujący szeroką gamę funkcji pojazdu za pomocą dotykowego ekranu na kokpicie.
Podstawowy, dotykowy system multimedialny Leona – wyposażony w radio z 4 głośnikami, 5-calowym wyświetlaczem i możliwością obsługi kart pamięci dostępny jest już w wersji Reference. Wersje wyposażenia Style i FR (Formula Racing) dostępne będą z ekranem dotykowym o większej ilości kolorów i wyższej rozdzielczości oraz napędem CD i 6-cioma głośnikami w standardzie (8 głośników w wersji FR), Bluetooth’em, wyjściami USB i Aux-In, a jego 5-calowy ekran pozwoli kontrolować także wiele innych funkcji pojazdu.
Dostępny będzie również rozbudowany Media Plus System posiadający 5,8-calowy ekran dotykowy z trójwymiarową grafiką o wysokiej rozdzielczości, złączem iPod, opcjonalnym tunerem DAB i rozpoznaniem mowy. System wyposażony jest w 8 głośników. Topowy system ma wbudowaną nawigację, która wyświetla informacje nawigacyjne na kolorowym wyświetlaczu pomiędzy zegarami, prędkościomierzem, a obrotomierzem i może być kontrolowany przez system rozpoznawania głosu.
W ofercie Leona znajdzie się również SEAT Sound System, czyli system audio dysponujące jeszcze bardzie wyrazistym dźwiękiem płynącym z nagłośnienia składającego się 10- głośników i subwoofera.
Systemy wspomagające kierowcę – przełomowe rozwiązanie Nowy Leon określa również standardy, jeśli chodzi o ilość i jakość dostępnych systemów wspomagania kierowcy. Funkcja wykrywania senności rozpoznaje, kiedy kierowca traci koncentrację i sugeruje przerwę. Dodatkowo zaawansowana kamera zamontowana za lusterkiem wstecznym zarządza asystentem świateł, który automatycznie przełącza się między światłami do jazdy dziennej, a światłami mijania. Nowy Leon wyposażony jest także w asystenta utrzymywania pasa ruchu, który dokonuje niewielkich poprawek toru jazdy dzięki elektromechanicznemu wspomaganiu kierownicy, aby zapobiec zjeżdżaniu z właściwego toru jazdy.
"Dzięki zupełnie nowemu Leonowi, zaprojektowaliśmy samochód, który doskonale oddaje sens Enjoyeering’u. To zniewalające połączenie designu, technologii, sportowych osiągów i wysokiej jakości, która zachwyci dotychczasowych klientów jak również przyniesie nowych nabywców Hiszpańskiej marce", mówi James Muir, prezes SEAT SA.
Nowe logo SEAT-a Innym zupełnie nowym elementem Leona jest jego logo umieszczone na grillu, z tyłu oraz na kole kierownicy. Leon będzie pierwszym samochodem noszącym nowe, odświeżone logo.
Bardziej sportowe i czyste, przejrzyste w swej formie, nowe logo SEAT-a opisuje precyzję i elegancką stylistykę marki. Jest także odzwierciedleniem zaawansowanej inżynierii firmy i jej jakości. Wprowadzenie nowego loga SEAT-a we wszystkich wizualizacjach marki rozpocznie się od wrześniowego Paris Motor Show.
Obowiązek opon zimowych – czy istnieje i kiedy należy założyć zimówki? Niektórzy kierowcy mogą przed nadejściem zimy zastanawiać się, czy zmiana opon jest obowiązkowa. Wiąże się to z dylematami, jak chociażby to, czy za jazdę na oponach letnich zimą można dostać mandat, czy może lepiej ...
Droga hamowania vs droga zatrzymania Droga hamowania to odległość przebyta przez samochód od momentu uruchomienia hamulca do całkowitego zatrzymania auta. Natomiast aby poznać drogę zatrzymania, trzeba doliczyć odcinek, który przejedzie samochód ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki SEAT. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne SEAT
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.