Seat Leon III - gama silników

16 Lip 2012, 21:07

SEAT wysyła nowego Leona na bitwę wydajnych i oszczędnych silników TDI i TSI, o pojemnościach od 1,2 do 2,0 litra pojemności. Wszystkie silniki wyposażone są w bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie. Zostały one zaprojektowane z myślą o niskim tarciu wewnętrznym i szybkiemu rozgrzewaniu. W porównaniu do poprzedników, ich zużycie paliwa zmniejszyło się nawet o 22%.

Zdjęcie

Silnik 1,6 TDI generuje maksymalnie 77 kW (105 KM) i 250 Nm momentu obrotowego. W wersji Ecomotive z systemem Start/Stop auto zużywa tylko 3,8 litra oleju napędowego na 100 km w cyklu NEDC – Nowym Europejskim Cyklu Jazdy (cyklu mieszanym) co przekłada się na wydalanie 99 gramów CO2 na kilometr.

Gruntownie przeprojektowana jednostka napędowa 2,0 TDI zużywa teraz średnio zaledwie 4,0 litra paliwa na 100 km w wersji Ecomotive, generując przy tym maksymalnie 110 kW (150KM) i 320 Nm momentu obrotowego, przez co jest silnym i zdecydowanym bodźcem dla nowego Leona.

SEAT będzie szybko rozwijać silniki line-up. Na początku 2013 roku ujrzymy nadejście nowych jednostek 1,2 TSI w dwóch wersjach z 63 kW (86 KM) i 77 kW (105 KM), 1,4 TSI o mocy 90 kW (122 KM) oraz dopełniającej szczytu gamy benzynowej 1,8 TSI o mocy 132 kW (180 KM) z kombinacjom bezpośredniego i wielopunktowego wtrysku paliwa. Gama jednostek wysokoprężnych line-up zostanie wzbogacona o 1,6 TDI - 66 kW (90 KM) oraz nową 2,0-litrowa jednostkę TDI produkującą 135 kW (184 KM) i zapewniającą maksymalny moment obrotowy na poziomie 380 Nm.

W zależności od silnika, do przeniesienia napędu dedykowane będą skrzynie manualne o 5-ciu i 6-ciu przełożeniach oraz 6-cio i 7-mio biegowe, automatyczne, dwusprzęgłowe przekładnie DSG.

POLECAMY Nowy SEAT Leon

źródło: Seat
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3814
Zdjęcia: 13120
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y