Nowy sedan do ~140 tys. zł.

29 Mar 2019, 01:09

Cześć,

Tata szuka nowego auta, ma kilka wymogów/przyzwyczajeń z których wolałby nie rezygnować, a na dzień dzisiejszy mamy problem ze znalezieniem czegoś konkretnego, dlatego zwracam się z prośbą o jakieś propozycje.

Do tej pory jest używany passat b5 1.8T, w ramach odniesienia do wymagań.

Wymagania:
Do 140 tys. zł. Jeżeli niewiele droższe, a spełnia pozostałe wymagania, to też chętnie zobaczę.
Sedan/może hatchback?
Niewysilony silnik benzynowy (1.5 200km jak np. w hondzie civic odpada, przez strach o żywotność) z manualną skrzynią biegów z przyśpieszeniem nie gorszym co poprzednik (8,9s do 100), bądź porównywalnym.

Pierwszym wyborem miał być nowy passat, niestety wycofali jednostki 1.8 wraz z początkiem 2019 roku, a i z wyprzedaży nic nie zostało.

Mazda 6, ma 2 litrówkę 165 konną, niestety bez turbiny, co zmusza do wchodzenia na wysokie obroty, żeby wykrzesać te 9,1s do setki...

Gdyby nie wymóg manuala, sprawa byłaby dużo prostsza...

Jakieś pomysły? Można rozważyć jakieś roczne auto/używane, ważne żeby była możliwość leasingu.

Pozdrawiam.
KeroN
Obserwowany
 
Posty: 2

29 Mar 2019, 18:06

KeroN napisał(a):z przyśpieszeniem nie gorszym co poprzednik (8,9s do 100), bądź porównywalnym
KeroN napisał(a):Mazda 6, ma 2 litrówkę 165 konną, niestety bez turbiny, co zmusza do wchodzenia na wysokie obroty, żeby wykrzesać te 9,1s do setki..
0,2 sek to aż tak diametralnie więcej :?: Jeszcze gdybyśmy rozmawiali na poziomie kierowców F1, ale tutaj dochodzimy do kolejnego zagadnienia - auto będzie używane do wyścigów, że parametr 0 - 100 jest aż tak ważny? Jakby nie patrzeć, w realnym świecie jest to dość umowny parametr, bo co Ci po przyspieszeniu, skoro np parametry typu 80 - 120 leżą i kwiczą?

A co do wyboru aut vs te wymagania, to cóż - obczaj jakieś autocentrum, gdzie są dane techniczne, później na przejażdżkę autami, które najbardziej się spodobały, a na końcu niech wygra najlepszy. Przy nowych autach nie ma większego znaczenia, którą wybierzesz markę.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

29 Mar 2019, 20:27

Tak, tylko porownujesz turbo beznyzne z n/a, ktore do 4tys nie jedzie. Mimo tej roznicy 0,2 s do setki, to roznica odczuwalna bedzie duzo wieksza, szczegolnie dla kogos kto juz przyzwyczail sie do jazdy autem z turbo.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

29 Mar 2019, 21:31

Jak to Passat odpada? a coś takiego? albo alternatywnie Superb?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

250 Nm już przy 1500 obrotach, co prawda kończące się przy 3500 ale w użytecznym zakresie obrotów masz czym depnąć i jedzie to jak diesel.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

29 Mar 2019, 21:54

Szkoda że nie wyższy budżet bo idealnie wpasowuje się w wymagania nowe Volvo S60

A przepraszam :) niewiele brakuje do S60III T4 R-design 190KM

Gdyby Cię interesowało możemy spróbować poszukać auta z serii First Price.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

30 Mar 2019, 23:39

Hej, dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Jak już ktoś wyżej napisał apropo oczekiwanego przyśpieszenia.
0,2s do setki to jest mała różnica, ale w mazdzie trzeba się wkręcać do 5000 obrotów, a w passacie wyposażonym w turbinę nie trzeba aż tak "pracować". Chcemy właśnie uniknąć wymuszania wyścigowego podejścia, wkręcania się na wyższe obroty za każdym razem, kiedy chce się wykonać jakiś manewr ;D.

Co do passatów z silnikiem 1.5 to niestety jest wzdrygnięcie przed szeroko pojętym downsizingiem. Taka sama moc, jak w pasku którym teraz jeździ, a sporo mniejsza pojemność wywołuje obawę o trwałość, która jest priorytetem dla starszego człowieka :>.

A tata do volvo miał zawsze słabość, niestety na dzień dzisiejszy wykracza cenowo. Skody mają taką samą gamę silników co paski z tego co patrzyłem, więc pozostaje ten sam problem - obawa o trwałość.

Raczej pojemność 1.8+ musi być, ale coraz gorzej to widzę niestety ;D. Era manuali niestety chyba się kończy według producentów.

Wszelki kolejne propozycje mile widziane!

Pozdrawiam.
KeroN
Obserwowany
 
Posty: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowa Kia Carens otrzymała 5 gwiazdek EuroNCAP
    Nowa Kia Carens otrzymała 5 gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP - wiodącej europejskiej organizacji oceniającej najważniejsze aspekty bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Kia Carens jest jednym z dwóch tylko modeli ...

30 Mar 2019, 23:50

Volvo S60 może być już w okolicach 150tyś za wersję r-design, silniki tylko dwulitrowa benzyna T4 190 KM i T5 250KM.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

31 Mar 2019, 09:09

KeroN napisał(a):Mazda 6, ma 2 litrówkę 165 konną, niestety bez turbiny, co zmusza do wchodzenia na wysokie obroty, żeby wykrzesać te 9,1s do setki...


Przejedź się najpierw mazdą z takim silnikiem czy ogólnie skyactiv g i wtedy mów. Bardzo fajnie zbiera się to z dołu.
0-100 to się liczy jeśli jeździsz na cargo ale nie w dużym aucie za 140k

Zerknij na kię optima. Ew. poszukaj Optima GT z 2018
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

31 Mar 2019, 10:18

No nie wiem. Ja np jezdzilem mazda 3 2.0 skyactive i nie robila na mnie zadnego wrazenia z dolu.
Ewentualnie mozna wersje 2.5 sprobowac bo chociaz pojemnosc wieksza i to moze robic roznice.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

31 Mar 2019, 20:08

KeroN napisał(a):,2s do setki to jest mała różnica, ale w mazdzie trzeba się wkręcać do 5000 obrotów, a w passacie wyposażonym w turbinę nie trzeba aż tak "pracować".
no to trzeba pisać precyzyjnie, bo później są missunderstanding :ok:

Ale z drugiej strony... 1.5T nie, bo mały, a proste 2.0 czy 2.0+ nie, bo żeby jechało, to trzeba cisnąć...

W sumie nowe Mondeo przed FL miało 2.0T, może coś się trafi ze stocku
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004