[C/D/E] konkretne wymagania i 30-40 k zł

16 Mar 2019, 14:09

Z racji, że jest to mój pierwszy post, chciałbym się ze wszystkimi serdecznie przywitać! :)

W okolicach wakacji planuję zmianę obecnego auta na coś do 40 k zł max (przy aucie za 40 k zł na ewentualny pakiet startowy itd. zostałoby mi 3000 zł nie licząc kasy na ubezpieczenie, także im bliżej kwota zakupu w stronę 30 tysięcy, tym większy zapas w razie W).

Nowe auto musi spełniać kilka kryteriów (pkt. A - tzw. mus, pkt. B - fajnie jakby posiadało, ale nie jest to konieczność).
Autem będę jeździć przez kolejne 3-5 lat.
Przebiegi roczne to około 25 000 km, z czego 85% droga krajowa.
Preferowałbym benzynę z możliwością montażu LPG, z dieslami nie wiem jak to będzie w perspektywie najbliższych lat w kwestii emisji spalin, wjazdów do miast itp, a nie chcę z tego powodu w przyszłości mega stracić na sprzedaży, bo diesle będą za pół darmo.
Auto również musi w miarę świeżo wyglądać, także wszystkie stare BMW <2003 r. , Lexusy i Volvo <2003 r. itp. odpadają.

Przyjmijmy na początek, że w przypadku jakiegoś serwisu, czy awarii jakiegoś podzespołu już po zakupie i pakiecie startowym kwota na naprawę powiedzmy 1000-3000 zł nie stanowi dla mnie problemu oczywiście zakładając, że co kwartał nie będę tyle wydawać. Jeśli coś jest potencjalnie awaryjne, ale załóżmy że wymiana zapewni mi spokój na kilka następnych lat, to kwota 4000-5000 zł też byłaby akceptowalna.

A.
- skrzynia automatyczna (i myślę tu o skrzyni jak najmniej awaryjnej, a jaki to będzie rodzaj to już dla mnie nieistotne, znawcą nie jestem, nie chcę po prostu pójść z torbami, jak coś się wysypie);
- moc/moment zapewniający przyspieszenie do setki w okolicach 7s lub silnik, który po lekkich modyfikacjach jest w stanie tyle osiągnąć;
- dobre wyciszenie kabiny + dobrze spasowane materiały (jestem przewrażliwiony na tym punkcie);
- tempomat, skórzana tapicerka, podgrzewane przednie siedzenia, czujniki parkowania tylne, jakieś ksenony czy ledy, klimatyzacja automatyczna, wszystkie szyby boczne w elektryce (raczej nie chcę już się bawić w potencjalne dokładanie którychś z tych rzeczy, chciałbym aby już były fabrycznie);

B.
- elektrycznie sterowane fotele;
- podgrzewana kierownica;
- system ostrzegania o martwym punkcie w lusterkach bocznych;
- podgrzewana przednia szyba;

Wydaje mi się, że to chyba tyle :ok:

Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji :piwo:
wojteckt
Nowicjusz
 
Posty: 7

16 Mar 2019, 16:11

Moje propozycje:
Mercedes W211 3.2 CDI przedlift z 5-biegowym automatem lub 3.0V6 z 7-biegowym (ten 7-biegowy niestety mniej trwały i droższy w serwisie)
Volvo S80 II 2.4 D5 lub benzyna 2.5/3.2+LPG
Ford Mondeo Mk4 2.5T+LPG
Renault Laguna III 2.0T 205KM
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

17 Mar 2019, 16:17

Merc generalnie mi się podoba, ale trochę odrzuca mnie ilość awarii, które zgłaszają użytkownicy. Podobno mega kiepski temat z elektryka i elektroniką itp. A benzyniaki jakieś są ciekawe i godne polecenia? Diesla bym się obawiał w markach premium.

Laguna odpada, nie podoba mi się, a ogłoszeń w benzynie 2.0 204km jak na lekarstwo.
Volvo w tej cenie znaleźć z ciekawym silnikiem graniczy z cudem.
Mondeo niby wszystko ok, niestety 90% ogłoszeń to manual. A koniecznie musi być AT.

Ktoś jeszcze jakieś propozycje ma?
wojteckt
Nowicjusz
 
Posty: 7

17 Mar 2019, 16:28

Zróbmy Inaczej: Ty coś proponuj a my będziemy pisać czy dobre czy złe :lol:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

17 Mar 2019, 16:33

haha! tez bym tak chciał, problem w tym, że nie wiem :mrgreen:
Merc na prawdę mi się podoba, ale w grę wchodziłaby tylko benzyna, no ale te awarie...
wojteckt
Nowicjusz
 
Posty: 7

17 Mar 2019, 17:53

A4 b7 1.8t + program?
Tylko trzeba szukac wersji quattro z automatem, bo tam byl pancerny tip.
W211 e300 231km mozesz szukac, tez godny polecenia silnik. Akurat jesli chodzi o premium segmentu e ten w211 nie jest wcale zly, szczegolnie porownujac z konkurentami.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    ŠKODA 120L Typ 742, 1976
    Samochód ten został zaprezentowany oficjalnie we wrześniu 1976 roku na Targach Przemysłowych w Brnie, seryjny model 105/120 (Š742) wnosił do oferty marki wiele nowego, zwłaszcza w dziedzinie bezpieczeństwa. ...

24 Mar 2019, 16:39

Audi spoko, ale również bardzo mało tego w ogłoszeniach i dużo zajechanych egzemplarzy:/

A powiedzcie coś więcej na temat tego mercedesa. Czy ta elektryka na prawdę jest taka kiepska?
Jak wygląda serwis tego auta w porównaniu np. do E60/A6C6
wojteckt
Nowicjusz
 
Posty: 7

24 Mar 2019, 19:48

Dla mnie naprawde kiepska elektryka jest w e60 wlasnie. Pod tym wzgledem w211 ma mniej przypadlosci. Ceny czesci i serwisu dla calej trojki beda podobne. Jesli preferujesz benzyne + lpg to najlepiej wypada w211, np e300. W e60 tylko starsze wersje na m54 i n52 nadaja sie pod lpg, ale one tez maja swoje przypadlosci i potrafia np chlapnac olej w sporej ilosci. W a6 c6 w zasadzie zaden silnik tfsi/fsi nie nadaje sie pod lpg.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

30 Mar 2019, 18:48

A co powiesz jeszcze na temat mercedesa, ale segment niżej - wersja W204?
Tam by można zejść z silnikiem na R4 z kompressorem i może coś podkręcić, to fajnie by jechało?
wojteckt
Nowicjusz
 
Posty: 7

30 Mar 2019, 19:54

Tu masz fajne zetawienie:
audi-a4-b8-1-8tfsi-bmw-e90-320i-mercedes-c-180k-w204-vt96880.htm

Jak widac nie jest to bezawaryjny i bezproblemowy model.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

30 Mar 2019, 20:38

no wlasnie, kurde tak te 2 auta fajnie wygladaja i w srodku i na zewnatrz, a esploatacyjnie lipa :/
wojteckt
Nowicjusz
 
Posty: 7

31 Mar 2019, 11:45

W Mercedesie robisz napinacz+łańcuch rozrządu za 2 tys. i masz spokój na min.100 tys km. Poza tym to spoko silnik, możesz nawet LPG zakładać.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

31 Mar 2019, 20:55

Ossy, a o którym teraz piszesz R4 compressor, czy E280-E320?
wojteckt
Nowicjusz
 
Posty: 7