

W porównaniu z poprzednią jednostką 1.6 l z turbodoładowaniem udało się obniżyć poziom emisji CO2 i zużycie paliwa o 13% oraz zwiększyć maksymalną moc i moment obrotowy nawet o 30%. O wyjątkowej elastyczności silników Eco Turbo świadczy poprawione o 20% przyspieszenie od 80 do 120 km/h na piątym biegu. Natomiast moc 200 KM nadaje jednostce Performance Turbo jeszcze bardziej sportowy charakter.
POLECAMY Nowy silnik wysokoprężny 1.6 CDTI - Opel
Najważniejsze parametry techniczne:
- Najlepsze udoskonalenia w swojej klasie - jedyny silnik w tej klasie, w którym zastosowano wałki wyrównoważające zapewniające równą pracę. Inne zalety to zmniejszona masa bloku cylindrów wykonanego w technologii cienkościennego odlewu oraz dwuczęściowa konstrukcja skrzyni korbowej, której dolne łoże wykonano z odlewu aluminium. Natomiast kompleksowe metody "inżynierii dźwięku" minimalizują hałasy i drgania - opracowano nawet specjalne rozwiązania pod kątem konkretnego zastosowania pojazdu.
- Optymalne zużycie paliwa z minimalnymi poziomami emisji — świece zapłonowe i dysze wtryskiwaczy benzyny umieszczone centralnie nad komorą spalania.
- Krótki czas reakcji przepustnicy — dynamiczny układ turbodoładowania zapewnia krótkie czasy reakcji porównywalne z konstrukcją silnika z podwójnym systemem doładowania (Twin-Scroll), udoskonalono także zabudowanie. Sprężarka z układem nisko- i wysokociśnieniowych rezonatorów redukuje szumy przepływu powietrza, m.in. syczenie i pulsowanie.
źródło: Opel