Ta pierwsza w ofercie Opla jednostka wysokoprężna w całości wykonana z aluminium charakteryzuje się mocą 100 kW/136 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 320 Nm. Imponująca wydajność mocy - 85 KM na litr - nie ma sobie równych w tej klasie. O niskim zużyciu paliwa i zredukowanym poziomie emisji CO2 świadczą najlepsze w swojej klasie parametry Zafiry Tourer.
Podobnie jak w analogicznej jednostce benzynowej, również w silniku 1.6 CDTI zastosowano wiele rozwiązań z zakresu "inżynierii dźwięku", co pozwoliło zminimalizować hałasy i wibracje oraz zwiększyć kulturę pracy. Podczas testów z udziałem Zafiry Tourer, w porównaniu z innymi pojazdami z silnikami wysokoprężnymi 1.6 l, zarejestrowano najniższe wskaźniki emisji dźwięku.
Zastosowanie technologii selektywnego oczyszczania katalitycznego (SCR) BlueInjection, czyli rozkładu tlenków azotu (LNT), umożliwiło zachowanie zgodności z normami emisji Euro 6 - silnik 1.6 CDTI jest równie czysty jak jednostka benzynowa.
POLECAMY Nowy silnik benzynowy 1.6 SIDI Turbo - Opel
Najważniejsze parametry techniczne:
- Dzięki zastosowaniu wykonanego w całości z aluminium bloku cylindrów, głowicy cylindrów i płyty łożysk zmniejszono wagę o 20 kilogramów w porównaniu z konwencjonalnymi silnikami wysokoprężnymi.
- Zoptymalizowane osiągi dzięki zamkniętej pętli kontroli spalania oraz wielokrotnemu wtryskowi paliwa, co zapewnia wydajną, czystą i cichą pracę.
- Krótkie czasy reakcji przepustnicy dzięki turbosprężarce o zmiennej geometrii chłodzonej wodą, działającej przy maksymalnym ciśnieniu 1,7 bar.
- Najniższy wskaźnik tarcia wewnętrznego, odłączanie pompy wodnej i pompa oleju o zmiennej wydajności przyczyniają się do oszczędności paliwa i zmniejszenia poziomu emisji CO2.
źródło: Opel