Nowy sportowy tłumik, jak z montażem ?

19 Wrz 2013, 17:17

Witam serdecznie.
Jestem kompletnym laikiem, jeśli chodzi o układ wydechowy.
Standardowe brzmienie w moim Golfie IV już powoli mnie nudzi, więc postanowiłem trochę podnieść mu dźwięk. Zacząłem się rozglądać za sportowymi tłumikami.
Znalazłem dość tani, ale czy warto kupować takie?
[link do oferty na Allegro wygasł]

I tutaj nasuwają się pytania. Czy ten tłumik końcowy się spawa, czy po prostu montaż polega na dokręceniu? Dałbym rade sam to zrobić? I oczywiście na co zwrócić uwagę przy wyborze, żeby pasował do Golfiny. ;)
Z góry dziękuję za odpowiedź, podrawiam. :)
Krzyni
Nowicjusz

Auto: Golf IV

19 Wrz 2013, 20:59

Krzyni napisał(a):I tutaj nasuwają się pytania. Czy ten tłumik końcowy się spawa, czy po prostu montaż polega na dokręceniu?

Najłatwiej zajrzeć pod samochód i zobaczyć jak masz założony oryginalny tłumik, będziesz widział czy jest spawany z resztą układu wydechowego. Miałem kiedyś podobny tłumik w Omedze i niestety trzeba było spawać, ale dla warsztatu który mi go wymieniał nie było większego problemu.

Najważniejsze żeby nie przekraczał 93dB dla benzyny lub 96dB dla diesla, inaczej mogą ci zabrać dowód jak cię zatrzymają. A policjanci potrafią się przyczepić jak widzą niestandardowy wydech i do tego jeszcze jak jest trochę za głośny.
Pomiar polega na odczytaniu wartości poziomu hałasu w dB w krótkim okresie pracy silnika przy ustalonej prędkości obrotowej, odpowiadającej 75% prędkości obrotowej mocy maksymalnej oraz w czasie jej zmniejszania do prędkości obrotowej biegu jałowego (po szybkim zwolnieniu pedału przyspieszenia).
ArteK
Forum Samochodowe

Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

19 Wrz 2013, 21:11