Nubira I miękki pedał + zacięty ręczny ?

06 Sty 2011, 21:15

SKP

rozwiń skrót
Maki
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: z daleka

06 Sty 2011, 21:17

Maki napisał(a):rozwiń skrót

Stacja Kontroli Pojazdów....
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

06 Sty 2011, 21:18

Wiem, wiem :smile: Ale o czym to świadczy?
No i koleżance nie pekły na SKP :wink: tylko podejrzewam podczas hamowania. Jeżeli wogóle pękły... No i jaka profesjonalna nazwa mechanika - "obudowa hamulca" :???:
No i ciekawe jest jeszcze to, że wogóle dojechała - że biegi wchodziły jak nie było płynu. A to przecież ten sam zbiorniczek na hamulce i na sprzegło... Chyba, że sprzegło korzystało z płynu w siłowniczku sprzęgła.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Sty 2011, 21:24

MotoAlbercik napisał(a):tylko podejrzewam podczas hamowania.

MotoAl-podam Ci przypadek wspólpracownika.Dotyczy Tico-hamulce sprawdzone,Dr podbity.Wlasciciel zadowolony pojechał w sina dal ale nie na dlugo.Powrocił po ok.15 min z pretensjami co zrobilismy bo jak on mocniej zahamował to pedał hamulca poszedł w podłoge i znikły hamulce.No i jak myślisz co się stało... :?: :?:

[ Dodano: 6 Styczeń 2011, 20:38 ]
Ps.Moze jeszcze jeden,mój osobisty-jeden z wielu... :!: :!:
Zaczynam OBT-pierwszy ogień hamulce/VW Golf II/ Przod ok a więc dalej tylna oś...
Siły hamowania tylnej osi troche nierowne,więc ponawiam probe kilkakrotnie az w pewnym momencie pedal h-ca pada na podłogę.Bylem pewny ze "strzelil"przewód h-ca tylnej osi... :!: :!: Moje zdziwienie nie miało granic..A dlaczego-bo strzelił przewód elastyczny na przedniej osi.... :!: :!: I co powiesz na to.... :?: :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

06 Sty 2011, 21:57

Ja wiem jaka jest tego przyczyna - poprostu kierowcy hamując na drodze nie wduszają za każdym razem pedału hamulca tyle ile się da, tylko hamują łagodnie. A na SKP diagnosta naciska hamulec do oporu, z całej siły. I dopiero wówczas okazuje się, jak wadliwy jest układ hamulcowy. I jak takie przewody nawalają na SKP. to tak samo nawaliłyby w razie potrzeby gwałtownego hamowania, kiedy to odruchowo kierowca z całej siły wciska pedał hamulca w podłogę.
Ale odbiegamy od tematu, a ja jako med daję zły przykład dyskusji nie na temat :oops:
Zatem kolego Migi60 - przywołujemy się do porządku :wink:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Sty 2011, 21:59

MotoAlbercik napisał(a):przywołujemy się do porządku

Nie widze problemu-ok... :wink:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

07 Sty 2011, 00:52

Nie wiem ile pękło.

Być może, domyślił się, ze nie za bardzo orientuję się w temacie.
W każdym bądź razie auto jeszcze u niego stoi.
Po odbiór podejdę z kimś kto się orientuje w tej kwestii cokolwiek.
Zobaczymy jak wtedy będzie wyglądała ostateczna cena.

A podjechałam do tego, gdyŻ akurat najbliżej mi było i jeszcze mieszka GOŚĆ po prawej stronie ulicy, więc nie musiałam się zatrzymywać.
Ewelusija
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Polska

07 Sty 2011, 08:12

Dokładnie , po odbiór auta podjedz z kimś obeznanym w temacie. Zapytaj co zrobił, jakie części mechanior powymieniał i niech pokaże te zużyte. wówczas będziesz wiedzieć czy płacisz 500 za wymianę przewodu wartości 50 zł czy rzetelny warsztat i naprawdę włożyli dużo nowych części, i ogrom robocizny.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

07 Sty 2011, 12:14

Nie zapomnij poprosić o fakturę z wykazem poszczególnych części wraz z ich marką oraz wyszczególnieniem cen za te cześci jak i za robociznę. Czyli faktura szczegółowa.
No i jak piszą koledzy - po odbiór jechać z kimś kto ma jakieś pojęcie o tym i niech pokażą zużyte części.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Sty 2011, 13:26

Nie zapomnij poprosić o fakturę z wykazem poszczególnych części wraz z ich marką oraz wyszczególnieniem cen za te cześci jak i za robociznę. Czyli faktura szczegółowa.

Dlatego wole sam kupować części.
Maki
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: z daleka

07 Sty 2011, 20:09

Byłam jeszcze dzisiaj popytać jak sprawy się mają.
Rozmawiałam z osobą odpowiedzialną za naprawę.
Dowiedziałam się, że do wymiany jest jednak tarcza kotwiczna, klocki, i zaciski i nie wiem czy nie ten cylinderek, który jest do tej tarczy. O kosztach nie był w stanie nic powiedzieć, bo nie wie czy znajda zamiennik czy trzeba bedzie oryginalna kupic.
Poprosiłam jeszcze o sprawdzenie pływaka (jak auto bedzie na tunelu), który jest zacięty,, albo nie działa (bo jazda na oko lub kilometry to ciężka sprAwa :roll: ).

Do tego drugiego nawet sie nie wybieram, bo widzę, że nawet nie wie jak się nazywa.

Bardzo prosiłabym o przedstawienie kosztów +/- tych oto rzeczy z naprAwą. Gdyż naprawde nie wiem na jaki wydatek się przygotować :???: I co najważniejsze ceny poszczególnych części bardzo się różnią ...
Ewelusija
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Polska

07 Sty 2011, 23:54

Coś mi tu śmierdzi. Pęk wężyk a tu od razu tarcze i zaciski do wymiany.

Co to jest ta tarcza kotwiczna. Co za nazwa z kosmosu.
Maki
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: z daleka

08 Sty 2011, 06:01

Nie, nie Maki. Wydaje mi się, że dopiero teraz koleś mówi wszystko Ok.
Bo wcześniej, rozmawiałam z osobą, która najwidoczniej nie miała pojęcia o niczym, a która przyjmowała auto i tylko wstepnie mi powiedział co mogło się stać. W ogole ta tarcza była wygnita.
PS. Nie wiem, co to jest, w każdym badz razie znajduje sie to w bębnie.
niżej schemat:

Zdjęcie

1 - Kapturek odpowietrznika
2 - Odpowietrznik
3 - Śruba mocująca cylinderek do tarczy kotwicznej
4 - Zaślepka umożliwiająca kontrolę okładzin
5 - Tarcza kotwiczna hamulca
6 - Śruba mocująca tarcze kotwiczną
7 - Cylinderek
8 - Sprężyna rozpierająca
9 - Rozpieracz cylinderka
10 - Uszczelka tłoka
11 - Tłok
12 - Osłona tłoka
13 - Prowadnik szczęk
14 - Sprężyna prowadnika dociskająca szczękę do tarczy kotwicznej
15 - Płytka zabezpieczająca sprężyne prowadnika
16 - Górna sprężyna ściągająca
17 - Rozpierak szczęk hamulcowych (samo-regulujący)
18 - Komplet zapadek rozpieracza
19 - Dolna sprężyna ściagająca
20 - Szczęki hamulcowe z okładzinami ciernymi

Gdzie u mnie coś się stało również z tym cylinderkiem (7)
Ewelusija
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Polska

08 Sty 2011, 13:47

Tarcza kotwiczna jest w kołach tylnych ( tarczobębny ). Jest to komplet - cylinderek, szczęki, samoregulator i osłona. Wygląda to tak :

Nubira I miękki pedał + zacięty ręczny ?

Oryginał Daewoo kosztuje około 100 zł. Zależy gdzie kupić.

Tu jest np. tarcza kotwiczna razem z przewodami giętkimi oryginalna.
Tak więc teraz gościu mówi konkrety. Ja doradzę tylko, że jak już wymieniana będzie jedna tarcza kotwiczna, to od razu wymień i drugą. Cena nie jest duża, a starczy ci na lata. Oprócz tego kup nową linke hamulca ręcznego. Jak klocki bedą zużyte to też przy okazji nich ci wymieni.
Koszt to około :
- komplet tarcz kotwicznych - około 300 zł
- linka hamulca ręcznego - około 100 zł
- klocki hamulcowe - około 120 zł komplet ( 4 szt ).
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Sty 2011, 14:07

OK teraz już wiem. Ja myślałem cały czas że mowa o hamulcach przednich.

A co do tej tarczy to ciekawe czemu ta nazwa.
Maki
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: z daleka