Nubira I miękki pedał + zacięty ręczny ?

02 Sty 2011, 01:11

Witam.
Wczoraj w drodze powrotnej zmierzałam zatrzymać się przed znakiem "STOP", wciskam hamulec a on wpada w podłogę i auto ani myślało się zatrzymać (szczęście, że nikt nie jechał).
Więc próbuję ratować sytuacje hamulcem ręcznym.
Następnie po udanym manewrze wracam powoli bez działających hamulców, z jakiś tarciem w prawym tylnym kole. Podejrzewam, że zacięła się linka hamulca ręcznego, gdyż można go pociagnąć jedynie do połowy. Dalej nie da rady. Natomiast dzisiaj sprawdziłam poziom płynu hamulcowego. Jako, że nie miałam możliwości otwarcia zbiorniczka, zauważyłam poprzez "plastik", że płynu nie ma (lub tylko tak mi sie wydawało, gdyż ciężko cokolwiek w ten sposob stwierdzić), mimo iż wcześniej był.
Teraz nurtują mnie pytania.
Jezli nie ma płynu, to gdzie mógł on sie podziac ?
Czy ręczny LINKA mógł przeciac przewody i płyn spłynał ?
W jaki sposob moge naprawic te linke ?
Czy ocierajace (prawie piszczace) tylne prawe koło to efekt zaciegnietego do połowy hamulca ?
Czy jeśli to nie płyn hamulcowy to cóż innego mogło się stać ?

Dodam, że tylko troszke znam się na motoryzacji więc jeśli zadałam głupie pytanie, proszę je przemilczeć.

Z góry dziękuję za chęci pomocy. :)
Ewelusija
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Polska

02 Sty 2011, 12:48

W jaki sposob moge naprawic te linke ?

Wymienić na nową.
Jako, że nie miałam możliwości otwarcia zbiorniczka, zauważyłam poprzez "plastik", że płynu nie ma (lub tylko tak mi sie wydawało, gdyż ciężko cokolwiek w ten sposob stwierdzić), mimo iż wcześniej był.

A czemu nie mniałeś takiej możliwości. A czujnik od poziomu płynu hamulcowego nie zadziałał.
Maki
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: z daleka

02 Sty 2011, 13:03

jeżeli jest zacięta to konieczna jest wymiana ?

nie miałam jak sprawdzić, gdyż nie było jak odkręcic nakrętki a przez plastik słabo widac .
Ewelusija
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Polska

02 Sty 2011, 19:19

Ewelusija napisał(a):Jezli nie ma płynu, to gdzie mógł on sie podziac ?

Po prostu wyciekł-istnieje mozliwośc ze pękł Ci przewód hamulcowy przy ostrym hamowaniu..
Ewelusija napisał(a):Czy ocierajace (prawie piszczace) tylne prawe koło to efekt zaciegnietego do połowy hamulca ?

Nie mozna tego wykluczyć.Z tyłu masz bębny h-ca czy tarcze hamulcowe... :?: :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

02 Sty 2011, 23:47

W Nubirkach są z tyłu tarczobębny. Hamulec ręczny do remontu - trzeba najpierw zdemontować, potem wyczyścić i wyregulować linkę - regulacja linki jest z tyłu tunelu środkowego ( za popielniczką dla pasażerów z tyłu na konsoli środkowej ). Przy okazji proponuję wymianę linki plus kontrola szczęk.
Co do samego płynu - odkręcić korek jest troszkę ciężko ( tak jak korek od zbiorniczka wspomagania ). trzeba przyłożyć troszkę siły, bo ciasno chodzi. Zbiorniczek jest nieprzeźroczysty i cięzko sprawdzić w nim poziom płynu bez odkręcania korka. Musisz korek odkręcić i sprawdzić. Ale prawdopodobnie nie masz w nim płynu, bo jak hamulec nożny wcisłaś w podłogę i pedał był miękki, to wszystko wskazuje na to, że masz wyciek w którymś kole ( można poznać po odkręceniu koła - zarówno koło jak i tarcza i wszystko koło niej będzie mokre ). Ewentualnie pękł któryś z przewodów hamulcowych. Ale i tak sprawa jest ciekawa, bo hamulec nożny jest dwuobwodowy krzyżowy i jeden obwód powinien ci działać. Sprawdz, czy w okolicach zbiorniczka i pompy nie ma mokro. No i ciekawe jest też to, że nie zaświeciła ci się kontrolka ( nic o tym nie piszesz ). Czerwona kontrolka hamulców powinna ci się zaświecać przy włączeniu stacyjki i zgasnąć po uruchomieniu silnika.
Tak czy inaczej musisz pojechać do mechanika. Układ hamulcowy w tym autku jest dośc prosty i każdy mechanik sobie z tym poradzi.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Sty 2011, 00:21

Wszystko dzisiaj posprawdzałam.
Sytuacja wygląda tak, że:
Kontrolka nie świeci.
Rzeczywiście ciężko było odkręcic zbiorniczek, ale się udało. Nie było w nim płynu. Dolałam troszkę nowego, ktory po ok minucie zniknął. Jak się okazało, przy prawym kole jest wyciek. Cały płyn hamulcowy spłyną, więc na 100% pękł przewód.
Koła nie odkręcałam, gdyż jednak niedzielę trzeba uszanować.
Pozostaje jedynie kwesta hamulca ręcznego.
Piszesz, że regulacja jest za zaplniczką, czego ja pewnie sama nie zrobię, natomiast zastanawia mnie tarcie przy tym kole. Nie wiem czy to przewód ociera koło czy coś innego.
Dodam jeszcze, że ręczny póścił.
Myślę, ze jutro jak nie będzie korków z rana postaram się jakoś dojechać do mechanika, chociaż nie wiem ja zahamuję, gdyż ręcznym zbyt dobrze nie władam.

Dziękuję bardzo za odpowiedź. :)
Ewelusija
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Polska

03 Sty 2011, 00:37

Ewelusija napisał(a): Cały płyn hamulcowy spłyną, więc na 100% pękł przewód

To nie takie pewne bo mogl "strzelić "zacisk i z niego cieknie płyn...
Ewelusija napisał(a):Nie wiem czy to przewód ociera koło czy coś innego

Mogła odkleic się ferroda od zacisku lub wypadł klocek h-ca i stąd to tarcie...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

03 Sty 2011, 00:48

No też racja. W każdym bądź razie myślę, ze jutro wszystkiego się dowiem.
Pozostaje pytanie czy da się wbić bieg w trakcie jazdy, skoro zbiorniczek płyny hamulcowego jest również zbiorniczkiem płynu do sprzęgła?
Na sprzęgle też zauważyłam większy luz.
Ewelusija
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Polska

03 Sty 2011, 00:56

Ewelusija napisał(a):Pozostaje pytanie czy da się wbić bieg w trakcie jazdy, skoro zbiorniczek płyny hamulcowego jest również zbiorniczkiem płynu do sprzęgła?

Mozesz mieć problemy... :!: :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

03 Sty 2011, 13:01

Jeżeli nie masz płynu w układzie, to z hamulców nici :sad: Nie dasz również rady wogóle jechać( jak sama zauważyłaś ) , ponieważ nie wrzusisz biegu - jak w zbiorniczku płynu hamulcowego nie ma płynu, to sprzęgło też nie zadziała, bo jest hydrauliczne i układ włączania sprzęgła korzysta z tego samego zbiorniczka co hamulce :sad: Jak będziesz naciskała na sprzęgło, to je zapowietrzysz jeżeli już tego nie zrobiłaś. Dochodzi więc odpowietrzanie sprzęgła.
Tak więc pozostaje tylko laweta albo naprawa na miejscu.
Ja proponuję ci zdemontować koło i sprawdzić skąd cieknie. Możesz również odkręcić zacisk hamulca, bo to wcale nie jest trudne - wystarczy tylko odkręcić jedną śrubę "8" z góry zacisku na klucz "15' jak dobrze pamiętam i odsunąć zacisk od tarczy - zacisk "otwiera" się jakby na zawiasie - tym zawiasem jest druga śruba z dołu - ją wystarczy tylko poluzować. Zwróć też uwagę, czy te śruby lekko chodzą w prowadnicach i czy te gumki są całe i nie pourywane.
Regulacja hamulca ręcznego nie jest koło zapalniczki tylko za popielniczką od pasażerów z tyłu - na środkowym tunelu, z tyłu jest popielniczka - za nią jest regulacja. Musisz odkręcić ten tunel, zdemontować go i dopiero zobaczysz regulację. Aczkolwiek możesz spróbować odkręcić tylko śrubki zza popielniczki i z dna schowka między fotelami przednimi i spróbować podnieść ten tunel środkowy do góry. Regulacja jest na klucz albo 13 albo 15 - już nie pamiętam dokładnie. Ale jak hamulec ręczny się zacina, to lepiej wymienić linkę na nową - linka nie jest droga a wymiana też nie jest skomplikowana.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Sty 2011, 22:30

Udało mi się dojechać do mechanika.
Biegi o dziwo wchodziły.

Sprawa wygląda tak:
"obudowa hamulca" (nie udało mi się dokładnie dowiedzieć co to jest), przewody pękły. Do wymiany to wszystko + klocki.
Mechanik mówił, że to nie są tanie rzeczy więc szykuję się na koszt z rzędu powyżej 500 zł.

Dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam.
Ewelusija
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Polska

06 Sty 2011, 20:29

Coś chyba ten mechanik cię oszukuje...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Sty 2011, 20:47

Liczmy:
Lepsze klocki hamulcowe
ok. 100zł
Lepsze przewody
ok. 60zł
Obudowa hamulca (pewnie zacisk z cylinderkiem) cylinderek oringi, osłona.
ok.
100zł komplet
Płyn
10zł

Czyli ok. 270zł za części. zostaje 230zł za robotę. Czyli strasznie drogo. Normalnie ja bym zrobił ci za 100zł.

Oczywiście o ile cię nie naciąga i wystarczy tylko wymienić przewody bo wtedy cena części spada do 60zł a robota do 50zł


A tu znalazłem nowy zacisk z kompletem za 150zł (coś podejrzanie tanie)
[link do oferty na Allegro wygasł]
A tu dwa za 240zł
[link do oferty na Allegro wygasł]
Maki
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: z daleka

06 Sty 2011, 20:57

Ale żeby pękły wszystkie przewody? A klocki też zalezy jakie są. Moze nie ma potrzeby jeszcze wymieniać. Coś mi się ten mechanik nie podoba. Chyba zwęszył kobietę....
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Sty 2011, 21:07

MotoAlbercik napisał(a):Ale żeby pękły wszystkie przewody?

Nie wiesz jeszcze jak ładnie pękaja przewody h-ca elastyczne czy tez metalowe w trakcie sprawdzania h-cy na SKP... :sad:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014