18 Mar 2008, 12:23
Totalna bzdura z tymi obrotami.Ciśnienie oleju w silniku na wolnych obrotach wynosi około 0,15 MPa.Przy obrotach około 3 tyś wynosi około 0,4 MPa.W pompie jest zawór regulacyjny ciśnienia,który ogranicza to ciśnienie do max. 0,45MPa.Następuje ono przy obrotach około 3.5 tyś.I nawet jak na obrotomierzu będzie 5 tyś,to ciśnienie będzie max. 4,5 MPa.
Dodatkowo,pompa jest tak skonstruowana,że przy odpowiednich obrotach daje ona odpowiednie smarowanie.I bzdurą jest twierdzenie,że silnik jest lepiej smarowany przy obrotach np. 2,5 tyś niż przy 850.Jest smarowany tak samo,a to dlatego,że nalezy wziąść pod uwagę szybkośc pracujących elementów silnika,potrzebujących smarowania.I tak przy 850 obr/min te elementy(np. tłoki,wał korbowy itd) chodzą wolniej i nie potrzebują takiego smarowania jak przy obrotach 2 tyś.
Tak więc nie trzeba jeździć na wysokich obrotach,żeby silnik był lepiej smarowany,bo jest to niepotrzebne a nawet nie wskazane,ponieważ zwiększa sie zużycie paliwa.No i warto zapoznać się z zasadami Eco-Drivingu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...