Obroty silnika rosną szyko, a predkość nie zwiekasza się

29 Sty 2013, 20:22

Witam jestem walascicielem focus`a 1.8tddi r2000 moj problem polega na tym, ze podczas przyspieszania obroty silnika rosna bardzo szyko a predkosc nie zwiekasza sie dopiero po jakis kilku sec auto zaczyna przyspieszac i tak dzieje sie podczas gwaltownego przyspieszania np. wyprzedzanie wystepuje to na 4 i 5 biegu prosze o pomoc pozrawiam
larrson5
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: ford focus
Silnik: 1.8 tddi

29 Sty 2013, 22:06

Wygląda na to że ślizga ci się sprzęgło i trzeba będzie je wymienić.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Sty 2013, 12:19

Sprzęgło się ślizga - nic dodać, nic ująć.
O objawach zużytego sprzęgła możesz sobie poczytać :D

Wśród najczęstszych objawów zużycia sprzęgła samochodowego wymienić należy:
1. Brak reakcji samochodu podczas próby gwałtownego ruszenia z miejsca;
2. Brak przyspieszenia samochodu pomimo włączonego biegu i dodawania gazu przy zwiększanej prędkości obrotowej silnika oraz przy włączeniu piątego czy szóstego biegu w czasie jazdy pod górę, co spowodowane jest ślizganiem się tarczy sprzęgła;
3. Twardniejący pedał sprzęgła - oznaczający zużywanie się powierzchni styku, gdzie sprężyna talerzowa docisku spotyka się z łożyskiem oporowym;
4. Nieprzyjemny zapach w kabinie pojazdu mogący wskazywać na zużyte okładziny tarczy sprzęgła. Z początku objawy mogą pojawiać się podczas dużego obciążenia układu napędowego (podczas ruszania z miejsca lub jazdy pod górę), później także podczas normalnej jazdy. W niektórych przypadkach niemożliwe jest nawet ruszyć z miejsca;
5. Szum dochodzący z okolic skrzyni biegów może oznaczać, iż uszkodzeniu uległo łożysko sprzęgła. Jego głośna praca najczęściej występuje po wciśnięciu pedału sprzęgła. Może się również zdarzyć, iż łożysko hałasuje bez obciążenia, a podczas wciśnięcia pedału sprzęgła szum ustaje;
6. Ruszanie samochodu możliwe dopiero, gdy prawie puściliśmy pedał sprzęgła (pedał wysoko bierze). Samochód powinien ruszać po delikatnym uniesieniu nogi na pedale sprzęgła;
7. Brak możliwości włączenia biegu. Jeżeli po rozebraniu auta okaże się, że okładziny tarczy sprzęgła są wizualnie w dobrym stanie, nie wolno wahać się z wymianą. W następstwie może się zdarzyć, iż jeden z tłumików drgań (sprężyn w tarczy sprzęgła) wypadnie z mocowania i zaciśnie się w docisku. W efekcie niemożliwym stanie się włączenie biegu. Nastąpi brak możliwości rozłączenia napędu, co może być również spowodowane pęknięciem sprężyny talerzowej docisku. Wówczas pojawi się dodatkowo zagrożenie, iż odłamany kawałek uszkodzi obudowę skrzyni biegów;
8. Nasilające się szarpanie pojazdu podczas ruszania. Za to uczucie dyskomfortu odpowiadają zużyte tłumiki drgań skrętnych w tarczy sprzęgła. Do takiego uszkodzenia może doprowadzić ostra, gwałtowna i szarpana jazda.

Warto wymienić cały komplet, tj. tarczę, docisk i łożysko - nie bawić się w oszczędności na którymkolwiek elemencie.

Sprawdź też dwumasę - niech mechanik sprawdzi jej stan!
Strimi
Początkujący
 
Posty: 79
Prawo jazdy: 04 05 1985
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford S-MAX
Silnik: 2,5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007