OC nie płacone przez 40 lat - jaka kara?

17 Lip 2020, 12:49

Witam!
Dziadkowie w roku '79 kupili samochód wartburg1000 z '62. Samochód padł chwilę po kupnie i tak stał ostatnie 40 lat. Jest umowa kupna i dowód rejestracyjny, ale samochód nigdy nie został przerejestrowany na dziadków (dowód na sprzedającego). Jak sie okazuje, dziadkowie nigdy nie płacili za niego OC. Nie dostali też przez te 40 lat żadnego upomnienia i sami o tym samochodzie zapomnieli, jako że stał nieużywany.

I teraz - chcemy go sprzedać, ale co z tym nie płaconym przez wszystkie lata OC? Jak podejść do tematu - gdzie się zgłosić, jaka może być za to kara? Jestem zielona w temacie, więc każde info przydatne! ;-)

Dziękuję!
wartburg62
Nowicjusz

Zdjęcia: 0

17 Lip 2020, 15:14

Moim zdaniem trzeba by było zarejestrować auto przed sprzedażą i opłacić OC żeby było czyste konto i żeby kolejny właściciel nie miał problemów.

Ja bym zadzwonił do wybranego ubezpieczyciela i dokładnie dowiedział się jak taką sprawę załatwić. Kiedyś nie było kar tak jak teraz za OC. Może się okazać że nikt się nie przyczepi. Inaczej pewnie by było jak samochód już by był zarejestrowany na dziadków.
Cichy77
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

17 Lip 2020, 15:59

Zadzwoniłam do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego i powiedzieli mi, że jeśli samochód jest starszy niż 40 lat, to ani zaległego OC , ani kary za niepłacenie nie trzeba uiszczać, można sprzedawać
wartburg62
Nowicjusz

Zdjęcia: 0

17 Lip 2020, 17:04

wartburg62 napisał(a):Zadzwoniłam do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego
No wiadomo jak to jest przy rozmowie tel.,dzisiaj mówi ze wszystko jest białe ale jutro może byc już czarne.Usiądz i napisz do nich pismo.Oczywiście wszystko dokladnie opisz i zarzadaj odpowiedzi.Wtedy bedziesz mogła spoko kimać... :!: :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP

Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM